29 Reacties
2 jaar geleden
Hier verschilt het heel erg! Ik kijk gewoon naar zijn moe signalen en ga dan even met m lopen en valt hij in slaap.
Gewoon je kindje volgen hoor!
2 jaar geleden
Vind het vooral zo lastig omdat ik volgende week weer ga werken! Ik doe nu nog heel veel op gevoel, hou haar goed in de gaten en leg haar op bed als ik denk dat ze het nodig heeft, en met een voeding eigenlijk net zo, er zit nu wel vaak 3 a 4 uur tussen nu ze grotere flessen krijgt, maar vanaf volgende week gaan mijn ouders oppassen en vind het zo lastig uitleggen wat ik dan precies aan haar zie als ze moe word bijv.. mijn vader zei al; baby’s worden moe als ze moe worden.. maar zo werkt het bij Sam niet, zij is snel oververmoeid en in je armen in slaap vallen doet ze al helemaal niet, kan het allemaal moeilijk loslaten merk ik 🥺
2 jaar geleden
Heel verschillend hoor, het ene moment van de dag slaapt hij maar 20min en kan zo 1.5-2u wakker zijn en andere keer is het 1 uurtje wakker zijn en dan 45-1,5u slapen.
Ik hou zijn moeheidssignalen goed in de gaten.
2 jaar geleden
Zit echt verschil in hoor! Maak je geen zorgen. Ene keer houdt mijn dochter het 2,5 uur uit en de andere keer 1 uur en een kwartier. Ze is 15 weken.
2 jaar geleden
Reactie op SS21-1
Vind het vooral zo lastig omdat ik volgende week weer ga werken! Ik doe nu ...
Heel herkenbaar. Had graag een 'schema' gehad van dutjes en eettijden maar ik doe het nu vooral op basis van vermoeidheidssignalen. En als mijn ouders oppassen merk ik dat ze die signalen anders oppikken en hem alleen maar meer speelgoed aanreiken. Uiteindelijk denk ik dat het idd loslaten is. Het is niet het einde van de wereld als hij eens minder slaapt en zij zullen hem en zijn signalen ook snel genoeg leren kennen....
2 jaar geleden
Reactie op Allesbehalve
Heel herkenbaar. Had graag een 'schema' gehad van dutjes en eettijden maar ...
Als je het fijn vind om een soort leidraad te hebben raad ik je de slaapgids aan! Ik heb daar gigantisch veel aan. Daar staan voorbeeldroutines in van verschillende leeftijden. Ik heb deze en degene tot 16 weken
https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/zelf-aan-de-slag/slaapgidsvoorbeeldroutines/
2 jaar geleden
Reactie op Sherun120895
Als je het fijn vind om een soort leidraad te hebben raad ik je de slaapgid ...
Ja ik heb deze inderdaad, ik merk alleen dat ik er alleen maar onzekerder van word.. omdat Sam gewoon echt niet volgens het schema loopt van haar leeftijd dus probeer deze juist soort van ‘los te laten’ omdat ik er zo op geficseerd was. 🤷🏻♀️
2 jaar geleden
Reactie op SS21-1
Ja, ik moet ze de tijd geven om Sam te leren lezen, haar signalen enz! En a ...
In de slaapgids tot 16 weken staan alles (over)vermoeidheid signalen en feiten/fabels over het slapen😃
2 jaar geleden
Reactie op SS21-1
Ja ik heb deze inderdaad, ik merk alleen dat ik er alleen maar onzekerder v ...
Ah ik zie dat je hem al hebt! Ik hou me er ook niet helemaal aan hoor. Maar haal er wel wat tips uit. Probeer je kindje lekker te volgen en je er iets aan toe te geven. Ik moest dat ook echt leren
2 jaar geleden
Reactie op SS21-1
Ja het alleen laten slapen leren enz heb ik wel echt veel aan gehad :)
Bij sommige kindjes komen prikkels gewoon meer binnen. Die hebben meer slaap nodig. Ik zou haar lekker dan eerder op bed leggen hoor! Hier wordt ze vaak een uur na haar late middag dut ook op bed gelegd en dat gaat prima
2 jaar geleden
Hier ook! Zoontje van bijna 15 weken en wakkertijd ligt zo rond het uur, 1.15 (en dan doet ie ook alleen maar dutjes van 45min🫠). Dus ritme is ver te zoeken! We proberen hem te volgen en soms na een dutje het dutje te verlengen maar dan zit je zo de halve dag op een donkere kamer een huilend kind te wiegen en daar ben ik ook een beetje klaar mee... Alleen dan komen we met de voedingen in de knoei, want als we hem dan uit bed halen heeft ie te veel honger na een uur om te gaan slapen maar te weinig om een volledige voeding te drinken dus daar worstelen we nog erg mee.
2 jaar geleden
Reactie op Hermelijn
Hier ook! Zoontje van bijna 15 weken en wakkertijd ligt zo rond het uur, 1. ...
Dat is echt zo herkenbaar. Te veel honger om te gaan slapen maar eignelijk te vroeg voor een fles, en dan drinkt ze weer heel weinig omdat er nog maar zo kort tussen zit maar als ik haar op bed leg en ze slaapt heel lang zit er weer soms langer dan 4 uur tussen en dan komt ze weer snachts 😅 wat een gepuzzel, en ik snap echt als mensen zeggen; volg je kind! Maar ik vind dat wel lastig als ik zelf niet alle dagen thuis ben, in m’n verlof kon ik mij hier goed aan overgeven, maar merk dat ik beetje paniek krijg omdat ik weer moet werken.
2 jaar geleden
Reactie op SS21-1
Dat is echt zo herkenbaar. Te veel honger om te gaan slapen maar eignelijk ...
Ja gelukkig heb ik nog 2 maanden verlof, dus ik hoop dat we tegen die tijd iets meer ritme hebben, dan is ie 5 maanden! Zou het nu ook echt niet trekken om te gaan werken (hoewel het me ook heerlijk lijkt aan de andere kant, even niet nadenken over slaapjes en flesjes😁)
2 jaar geleden
Reactie op Hermelijn
Ja gelukkig heb ik nog 2 maanden verlof, dus ik hoop dat we tegen die tijd ...
Achteraf gezien had ik mijn ouderschapsverlof graag erachter aan willen plakken meteen en dan nog lekker paar maanden thuis zijn.. dus we gaan er maar weer voor 👍🏼 ene kant vind ik het ook wel weer lekker om wat meer van huis te zijn, even wat andere praat met volwassenen maar Sammie achterlaten is wel heel lastig 😒
2 jaar geleden
Hier is het vaak ook maar een uurtje en soms nog minder. Veel korte slaapjes, als ze na 10 minuten weer moe is leg ik haar er gewoon weer in, ga niet zitten wakker houden. Enige wat ik wel doe is in de ochtend de gordijnen open enzo en beetje interactie zoeken want anders maft ze gewoon verder. Maar ook dan is ze na een hele nacht maar een uurtje wakker.
2 jaar geleden
Reactie op SS21-1
Vind het vooral zo lastig omdat ik volgende week weer ga werken! Ik doe nu ...
Zo herkenbaar dit 🥹 ik heb nog 3 weken verlof voordat ik weer ga werken , dan 1 dag opvang en 1 dag opa en oma maar ik vind het nu al moeilijk! Ik zie precies wanneer ze moe is, ik weet (meestal 😂) wat haar gedrag betekent/waar ze behoefte aan heeft. Bv als ik zie dat ze echt moe is, gaat opa boven haar hangen en praten, gek doen etc. Lief bedoeld hoor🫣😑 haha denk echt een stukje loslaten.. maar ik voel je!