195 Reacties

3 jaar geleden

We hebben het alleen een vriendin verteld, die is nu ook zwanger en vertelde het mij. Mocht niet goed gaan weet ik ook dat ik me ei bij haar kwijt kan. Verder houden we het sowieso stil tot na de eerste echo. En hoe we familie en andere vrienden gaan vertellen zijn nog grote vraagtekens.

3 jaar geleden

Mijn moeder zag t aan me. Omdat ik ineens geen rosbief en filet nam terwijl ik dit graag eet.

3 jaar geleden

Wij willen eerst echo op 22 mei afwachten. Dan zou ik 7 weken zijn. En daarna even kijken of we ouders dan al direct inlichten, of pas bij 10-12 weken. Ik verwacht ouders en broer/zus dan al, en vrienden bij 10-12 weken. Moet nog nadenken over hoe, benieuwd hoe anderen dat gaan doen.

3 jaar geleden

Reactie op Riejennnn

Wij willen eerst echo op 22 mei afwachten. Dan zou ik 7 weken zijn. En daar ...
Ik heb een shirtje wat gedrukt gaat worden wat me dochtertje dan aan doet zeg maar wanneer ik twaalf weken ben.

3 jaar geleden

Mijn moeder zag t aan me. Omdat ik ineens geen rosbief en filet nam terwijl ...
Ja dat probleem heb ik dus ook 😅 val snel door de mand denk ik.

3 jaar geleden

Wij gaan het op moederdag vertellen aan mijn en zijn ouders. Ik ben dan 6 weken. Ik ben in december bevallen van een stilgeboren kindje en ik weet dat iedereen uitkijkt naar een lichtpuntje. Ook wil ik graag dat zij op de hoogte zijn als het mis gaat! De rest vd familie en omgeving vertellen we het pas rond de 12 weken

3 jaar geleden

Reactie op MS1497

Wij gaan het op moederdag vertellen aan mijn en zijn ouders. Ik ben dan 6 w ...
Och dit klinkt mijn verhaal wel, ook in december bevallen van een stilgeboren dochter. Gisteren ontdekt dat ik opnieuw zwanger ben. Ik wens je een heel voorspoedige zwangerschap 🍀

3 jaar geleden

Wij denken er ook over op moederdag aan de ouders te vertellen :) Vriendinnen weten het al. Ik ben nu vooral mn hoofd aan het breken hoe we een leuke aankondiging kunnen doen als het voorbij de 12 weken is, voor op de socials. Je hebt zulke leuke foto-ideeën haha

3 jaar geleden

Pff ik vind dit zo moeilijk, wij zitten er aan te denken om het met 6 weken aan onze ouders te vertellen. Met 8 weken hebben we de eerste echo (31 mei) om het daarna de rest te vertellen... maar goed wat ga ik steeds voor smoes bedenken dat ik geen wijntje neem 😰

3 jaar geleden

Reactie op Oostende

Och dit klinkt mijn verhaal wel, ook in december bevallen van een stilgebor ...
Wat toevallig en wat fijn voor jou ook dat het jullie weer gegund is, een regenboogje🌈 jij ook een voorspoedige zwangerschap, ondanks alle moeilijke tijden en onzekerheden die nog gaan komen je kunt het😘

3 jaar geleden

Ik heb het al aan mijn ouders en zussen verteld en hij heeft het ook al aan zijn zussen verteld (zijn ouders zijn al overleden). Ik ben nu 5 weken, maar heb in november een miskraam gehad en toen had ik het alleen maar aan 1 iemand verteld. Pas na de miskraam heb ik het toen de rest verteld. Zelf vind ik het fijner om ook gewoon het blijde nieuws te delen. Mijn vriendinnen vertel ik het denk ik gefaseerd. Als alles goed gaat dan denk ik dat ik mijn beste vriendin het ga na mijn eerste echo (die is over 2 weken) en de rest van mijn vriendinnen begin van het tweede trimester en waarschijnlijk ook de rest van mijn familie. Nu vind ik het vooral nog heel spannend dus ik hoop gewoon dat dit keer wel alles goed gaat.

3 jaar geleden

Ik denk ik pas midden juni! Dan ben ik rond de 11/12 weken❤️

3 jaar geleden

Ik heb het aan mijn zusje verteld en mijn man aan zijn beste vriend. Ook hebben we het al aan mijn schoonzus en zwager verteld omdat die al lang in het medisch traject zitten, dus we wilden hen het eerste vertellen. Na de eerste echo gaan we het aan beide ouders vertellen en op mijn verjaardag als iedereen komt ben ik 10 welen en vertellen we het de rest van onze vrienden en familie 😊.

3 jaar geleden

Ik ben 3 januari 2024 uitgerekend. Nu 5 weken zwanger van mijn eerste kindje❣️

3 jaar geleden

Wij gaan na de uitslag van de nipt test het bekend maken. Mijn zusje en een vriendin weten het maar we willen het straks op een shirt van onze dochter big Sister laten printen en dan kijken of onze ouders het opmerken

3 jaar geleden

Hoii!! Ik ben vandaag 4 weken en 2 dagen zwanger:) Mijn man en 2 zussen weten het. Verder wachten we eerst op de 1e echo, als alles goed gaat vertellen we het dan ouders...

3 jaar geleden

Wij wachten tot de 12-13 weken. Met de eerste ook gedaan en dan met een shirtje bekend maken. Wij gaan tussendoor op vakantie, dus dat scheelt enkele smoezen. Net voor de vakantie hebben we de eerste echo, bij 7,5 week.

3 jaar geleden

Ik zit er echt steeds over na te denken… wanneer vertellen? We hebben 22 mei eerste echo en dan ben ik waarschijnlijk 7+2. Is een maandag en ik ga die zaterdag op vakantie (alpe d’HuZes) met o.a ouders en schoonouders. Mijn man gaat niet mee. Daarom twijfel ik wel om het na de eerste echo wel al te zeggen.. en dan daarna vrienden pas na de termijnecho (op een enkeling na).

3 jaar geleden

Wij weten het zelf pas sinds gisteren. Meteen mijn ouders verteld. M'n schoonouders horen het morgen. We hebben er lang op gewacht dus willen het graag delen. Voor de rest wil ik toch graag de eerste echo afspraak afwachten. Nu is het alleen zo dat ik over 2 weken een uitje heb waar ik niet onder alcohol uit kom en het ook niet kan afzeggen. Mocht iemand nog een goede smoes/tip hebben, heeel graag!

3 jaar geleden

Reactie op Mommy-mandela

Wij weten het zelf pas sinds gisteren. Meteen mijn ouders verteld. M'n scho ...
Zeggen dat je net een buikgriepje hebt gehad, of zorgen dat je de bob bent, of zeggen dat je wat verkeerds gegeten hebt, of zorgen dat je met personeel afspreekt dat jij alcohol vrij geserveerd krijgt.