8 Reacties

10 dagen geleden

Ik ben met 5 maanden al naar 2 slaapjes gegaan.. hoe ziet je schema eruit?

10 dagen geleden

Hier ook niet super lang nu op twee slaapjes. Ik merkte dat hij na z’n derde slaapje veelste lang wakker kon blijven, dus hij te laat in bed lag. Toch kon hij toen nog niet zonder het derde slaapje. Hij is dan ook een paar keer rond 18.00 of 18.30 al in slaap gevallen voor de nacht omdat het tweede slaapje te kort was om langer door te trekken. Het is toen eigenlijk vanzelf gegaan met af en toe een beetje rekken om wakker te blijven. Ik moet zeggen dat ik wel heb gemerkt dat als hij op een dag dat hij naar mijn moeder gaat en dus onderweg terug naar huis nog laat in slaap valt het lijkt alsof hij klaar wakker is daarna. Hij blijft maar spelen en druk doen. Als hij hem komt de situatie, prikkel omgeving haal en dus naar onze donkere rustige slaapkamer ga dat hij heel snel toch slaapt. Ik heb hem wel vast, want hij wil dan niet zelf gaan slapen in bed. Het was hier ook best zoeken, en soms nog steeds, maar dit werkt wel voor ons. Ik ben idd ook benieuwd hoe je schema en nu dan ongeveer uit ziet. Hier is het nog steeds niet vast, maar begint redelijk naar dezelfde slaaptijden te gaan.

10 dagen geleden

* als ik hem uit de situatie, prikkel omgeving haal. Sorry dat was een gekke zin 🤷‍♀️.

9 dagen geleden

De tijd van haar 2e slaapje naar de nacht is nu zo’n 4 of 5 uur. Is soms echt heeel lastig maar ze ligt wel om 18 uur erin en slaapt dan tot dezelfde tijd de volgende dag. Hier wilde ze gewoon niet meer. Zowel eerste als tweede slaapje zijn ongeveer uur a anderhalf uur.

9 dagen geleden

Maanden terug al naar 2 slaapjes gegaan. Dat laatste slaapje weigerde ze gewoon op een gegeven moment. Mijn dochter is ook een slechte slaper overdag en 2 slaapjes zijn nu zelfs moeilijk. Op een goede dag slaapt ze nu van 09:30 tot 10:15 en van 13:30/14:00 tot 15:00/15:30. Gaat dan 19:00/19:30 de nacht in. Hier werkt het 2-3-4 ritme best goed!

9 dagen geleden

Ons zoontje is niet zelf naar 2 slaapjes gegaan. Wel merkte ik dat hij na de 8 maanden slaapregressie langer sliep overdag. Hij sliep eerst net zoals jouw kleintje 3 keer een half uurtje. Maar geleidelijk ging hij steeds langer slapen. Toen kwamen we simpelweg niet meer uit met 3 slaapjes en ben ik het 2,5/3/4 ritme gaan oppakken. Na 1,5/2 weken heeft hij geen derde slaapje meer gedaan en slaapt hij zowel overdag als in de nacht aanzienlijk beter!

9 dagen geleden

Reactie op Kksg92

Ons zoontje is niet zelf naar 2 slaapjes gegaan. Wel merkte ik dat hij na d ...
Dit was trouwens “pas” met 10 maanden

9 dagen geleden

We kijken eigenlijk gewoon altijd wanneer ze moe is en doen haar dan naar bed. In het begin was het aardig 2-3-3, maar soms slaapt ze 3x op een dag(wordt wel steeds zeldzamer), soms 1x. We hebben dus ook geen vast ritme. Zou gewoon kijken naar wat je kindje nodig heeft en niet te veel aan schema's vasthouden. Voldoende slapen vind ik belangrijker dan een schema 😘