15 Reacties
2 weken geleden
Hier al een tijdje onder een deken ipv slaapzak. Gaat prima.
Klopt bij ons op de opvang ook slaapzak tot 2 jaar. Peutergroep niet meer.
2 weken geleden
Wij zijn 2e kerstdag overgestapt...
Ik wilde heel graag wachten tot het warmer weer was, zodat wanneer ze buiten de deken lag het niet te koud is, maar mijn dochter wilde anders!
2e kerstdag besloot ze totaal haar slaapzak niet meer aan te willen, en zo lang dat ding aan was niet te willen slapen (sinds de zomervakantie mocht de slaapzak bij haar benen al niet meer dicht)... deken gepakt, pyjama aan, slaapzak uit, en hoppa, check!
2 weken geleden
Hier slaapt ze al sinds de zomer niet meer in een slaapzak en al een hele tijd onder een deken.
Bij ons gaat ze straks ook naar een peutergroep waar ze met deken slapen (als de kinderen daar klaar voor zijn, anders mag slaapzak ook nog) maar de groep waar ze nu inzitten oefent dit al. Dan is de overgang makkelijker zeggen ze đ
vorige week
Reactie op ikkipikki
ik vind het ook nog spannend om over te gaan. wat draagt jullie kind onder ...
Ik snap wel dat je het spannend vind. Had ik zeker ook in het begin.
Hier draagt hij velours pyjamaâs. Ik heb hele dikke die draagt hij met een korte mouwen romper eronder en de wat dunnere velours met een lange mouwen romper.
vorige week
Reactie op Jo-mc
Hi! Wij zitten ook te dubbenâŠ. En met âeen dekenâ bedoelen jullie een dik d ...
Een dik dekbed
2 dagen geleden
Heel erg raar. Hier bij mij op de opvang.. waar ik werk..slapen ze in slaapzakken.. tot iig 3jr..tenzij ze iets eerder thuis al stoppen..maar ik leg geen kind in bed zonder een slaapzak..wetende dat hij of niet warm gekleed is..of niet langer dan 10min onder een dekentje ligt.. en ik kan je zeggen dat wij leidsters niet iedere 10min de slaapkamer in lopen..dat staat ook niet in het protocol.. en zo maak je de andere kinderenwakker..
Kijken naar het kind!
2 dagen geleden
Reactie op MumOfTwo
Heel erg raar. Hier bij mij op de opvang.. waar ik werk..slapen ze in slaap ...
Het wisselt vast per kind, maar ik ben niet anders gewend op de verschillende opvang. Het is natuurlijk wat het kindje zelf aangeeft. Hier vond hij het echt irritant worden en het belemmerde zijn bewegingsvrijheid. Bij ons op de opvang slapen ze op stretchers. Als ze gaan opstaan en lopen met slaapzak aan kunnen ze eerder vallen. Daarnaast kan een kind van rond de 2 jaar zijn lichaamstemperatuur beter reguleren en minder afhankelijk van de warme van een slaapzak met een lekker pjyama đ.
Bij ons is het protocol om de 15 min kijken.