15 Reacties

2 weken geleden

Wij laten hem in de middag onder een deken slapen. Maar in de nacht kruipt hij er nog onder uit en gaat er niet meer zelf onder liggen. Voor overdag gaat het prima. Wanneer de nachten weer warmer zijn ga ik het's nachts weer proberen

2 weken geleden

Wat gek zeg! De meeste slaapcoaches geven aan dat een deken pas handig is vanaf 3. Maar als het echt moet dan misschien inderdaad smiddags proberen? Of een slaapzak met beentjes meegeven?

2 weken geleden

Hier al een tijdje onder een deken ipv slaapzak. Gaat prima. Klopt bij ons op de opvang ook slaapzak tot 2 jaar. Peutergroep niet meer.

2 weken geleden

Wij zijn 2e kerstdag overgestapt... Ik wilde heel graag wachten tot het warmer weer was, zodat wanneer ze buiten de deken lag het niet te koud is, maar mijn dochter wilde anders! 2e kerstdag besloot ze totaal haar slaapzak niet meer aan te willen, en zo lang dat ding aan was niet te willen slapen (sinds de zomervakantie mocht de slaapzak bij haar benen al niet meer dicht)... deken gepakt, pyjama aan, slaapzak uit, en hoppa, check!

2 weken geleden

Hier slaapt ze al sinds de zomer niet meer in een slaapzak en al een hele tijd onder een deken. Bij ons gaat ze straks ook naar een peutergroep waar ze met deken slapen (als de kinderen daar klaar voor zijn, anders mag slaapzak ook nog) maar de groep waar ze nu inzitten oefent dit al. Dan is de overgang makkelijker zeggen ze 😊

vorige week

ik vind het ook nog spannend om over te gaan. wat draagt jullie kind onder hun deken?

vorige week

Reactie op ikkipikki

ik vind het ook nog spannend om over te gaan. wat draagt jullie kind onder ...
Ik snap wel dat je het spannend vind. Had ik zeker ook in het begin. Hier draagt hij velours pyjama’s. Ik heb hele dikke die draagt hij met een korte mouwen romper eronder en de wat dunnere velours met een lange mouwen romper.

vorige week

Reactie op ikkipikki

ik vind het ook nog spannend om over te gaan. wat draagt jullie kind onder ...
Een lange mouwen romper en een pyjama. Als het koud is een wat dikkere, inderdaad zo’n velourse, en anders een normale. Pyjamaatjes hebben wij van de Hema.

vorige week

Hi! Wij zitten ook te dubben
. En met “een deken” bedoelen jullie een dik dekbed of nog ander soort dekentjes?

vorige week

Reactie op Jo-mc

Hi! Wij zitten ook te dubben
. En met “een deken” bedoelen jullie een dik d ...
Een dik dekbed

vorige week

Die van ons wil niet eens in de buurt van een deken (trapt het ook echt boos weg en roept nee)! Zelfs op de bank niet. Hij gaat over 2 weken naar de peutergroep 🙈

5 dagen geleden

Sinds ze van de week overging naar een nieuw bed (peuterbed) en bij haar broer op de kamer slaapt. Wil ze ook geen slaapzak meer aan. Een deken hoort bij een groot bed, aldus mevrouw. 😆 zo makkelijk kan het dus gaan.

2 dagen geleden

Heel erg raar. Hier bij mij op de opvang.. waar ik werk..slapen ze in slaapzakken.. tot iig 3jr..tenzij ze iets eerder thuis al stoppen..maar ik leg geen kind in bed zonder een slaapzak..wetende dat hij of niet warm gekleed is..of niet langer dan 10min onder een dekentje ligt.. en ik kan je zeggen dat wij leidsters niet iedere 10min de slaapkamer in lopen..dat staat ook niet in het protocol.. en zo maak je de andere kinderenwakker.. Kijken naar het kind!

2 dagen geleden

Reactie op MumOfTwo

Heel erg raar. Hier bij mij op de opvang.. waar ik werk..slapen ze in slaap ...
Het wisselt vast per kind, maar ik ben niet anders gewend op de verschillende opvang. Het is natuurlijk wat het kindje zelf aangeeft. Hier vond hij het echt irritant worden en het belemmerde zijn bewegingsvrijheid. Bij ons op de opvang slapen ze op stretchers. Als ze gaan opstaan en lopen met slaapzak aan kunnen ze eerder vallen. Daarnaast kan een kind van rond de 2 jaar zijn lichaamstemperatuur beter reguleren en minder afhankelijk van de warme van een slaapzak met een lekker pjyama 😊. Bij ons is het protocol om de 15 min kijken.

gisteren

Reactie op MumOfTwo

Heel erg raar. Hier bij mij op de opvang.. waar ik werk..slapen ze in slaap ...
Ze zeggen dat het te maken heeft met veiligheid (ivm evacueren), maar als het niet lukt, dan mag hij gewoon zijn slaapzak aan’