43 Reacties

3 jaar geleden

Ik ga het morgen aan mijn werkgever vertellen, vandaag hartje gehoord en morgen 7 weken Misschien aan de vroege kant, maar vind het wel fijn als ze er vanaf weten voor het geval ik ineens klachten ofzo krijg. Aan mn collega’s vertel ik het pas met 12 weken

3 jaar geleden

Ik ga het morgen vertellen, ben zaterdag 9 weken 😊

3 jaar geleden

Morgen 6 weken,bij mij weten ze t al vanwege misselijke overgeven

3 jaar geleden

Pas na 12 weken

3 jaar geleden

Mijn leidinggevende heb ik het ook verteld. 7+3 nu. Heb een goede band met haar en vindt het fijn dat ze ervan af weet

3 jaar geleden

Reactie op MommytobeMHK

Mijn leidinggevende heb ik het ook verteld. 7+3 nu. Heb een goede band met ...
Ja heb ik ook met mn werkgever. Ik werk hier al meer dan 8 jaar en we zijn allemaal vrij open met elkaar over van alles en vind het wel fijn als zij het alvast weten

3 jaar geleden

Ik heb mijn leidinggevende het verteld. Niet perse een hele goede band mee maar er is veel gebeurd in mijn leven afgelopen jaar en daar heb ik hem steeds over geinformeerd,waar hij goed op reageerde. Het toen wat minder kunnen presteren op werk en nu weer door kwaaltjes, dus vind het wel fijn dat hij de reden weet. Wanneer ik het mijn team ga vertellen, twijfel ik nog over. Liefst met 12 weken maar weet niet zeker of ik dat red.

3 jaar geleden

Ik heb het mijn leidinggevende de volgende dag nadat ik het wist verteld. Ik voelde mij namelijk niet heel lekker en zo weet zij wat er aan de hand is, ook mocht het niet goed gaan.

3 jaar geleden

Ik heb het ook meteen na de positieve test verteld. Maar ook puur omdat ik in de logistiek werk en de drukke periode bij ons nu aankomt. En zij na de laaste miskraam zei dat ze het fijn vond om te weten want dan kon ze mij ook ergens anders plaatsen of rekening houden met zwaar werk.

3 jaar geleden

Volgens mij hoor je het uiterlijk te vertellen als je 12 weken bent. Zodat je werkgever optijd vervangend personeel en een WAZO kan regelen voor jou (speciale uitkeringen voor tijdens het zwangerschapsverlof en bevallingsverlof) Je mag het uiteraard altijd eerder vertellen. Ik denk dat ik het ga vertellen na mijn 8 weken echo

3 jaar geleden

Reactie op mami_91

Volgens mij hoor je het uiterlijk te vertellen als je 12 weken bent. Zodat ...
Wettelijk 3 weken voordat je met verlof wilt gaan Maar dat is niet heel netjes natuurlijk😅 Ik heb het gister verteld, ben nu 7+1 Misschien aan de vroege kant maar nu kan er rekening mee gehouden worden dat ik me eventueel niet lekker voel o.i.d

3 jaar geleden

Niet eerder dan zo’n 13 weken.

3 jaar geleden

Ik weet nog niet wanneer ik het ga vertellen.. ik begin in september aan mijn nieuwe baan en dan ben ik ongeveer 20 weken .. dus ik weet nog niet wat ik ga doen (ik studeer nu nog)

3 jaar geleden

Ik werk ook op het kinderdagverblijf op een baby groep! Ik weet niet wanneer ik het ga vertellen.. Wanneer ga jij dit doen?

3 jaar geleden

Hier ook werkende op het kdv en mijn naaste collega’s weten het. De rest ga ik het vertellen na de eerste echo als mijn familie en vrienden het ook weten

3 jaar geleden

Ik ging net uit eten met collega’s. Het voorgerecht was rauwe zalm. Ik vroeg subtiel iets anders. Vroeg m’n collega even later: ‘waarom mag je eigenlijk geen rauwe vis?’ 😅
Ik heb het gisteren moeten vertellen ivm aanhoudende misselijkheid/vermoeidheid/groeiende buik (ben morgen 9 weken zwanger). Wat ik toevallig las vandaag is dat je 1/8 van je werkuren meer betaald pauze mag nemen. Verder heb ik wat info opgezocht via rijksoverheid waar veel te vinden is mbt cao KDV

3 jaar geleden

Ik wil het eigenlijk pas vertellen na de termijnecho! Maar hangt er ook vanaf hoe ik mij de komende weken ga voelen op kantoor. Gelukkig werken er bijna alleen maar mannen dus die zullen minder snel wat doorhebben haha.

3 jaar geleden

Hier ook werkend op kdv babygroep (0/2) nu 7 weken en vertelt omdat ik enorme misselijkheid ervaar. Zwanger van tweede kindje!

3 jaar geleden

Reactie op Joeddoes88

Ik ging net uit eten met collega’s. Het voorgerecht was rauwe zalm. Ik vroe ...
Kan je toch ook vies vinden.. ik vind rauwe vis bv ranzig…