43 Reacties
3 jaar geleden
Mijn leidinggevende heb ik het ook verteld. 7+3 nu. Heb een goede band met haar en vindt het fijn dat ze ervan af weet
3 jaar geleden
Ik heb mijn leidinggevende het verteld. Niet perse een hele goede band mee maar er is veel gebeurd in mijn leven afgelopen jaar en daar heb ik hem steeds over geinformeerd,waar hij goed op reageerde. Het toen wat minder kunnen presteren op werk en nu weer door kwaaltjes, dus vind het wel fijn dat hij de reden weet.
Wanneer ik het mijn team ga vertellen, twijfel ik nog over. Liefst met 12 weken maar weet niet zeker of ik dat red.
3 jaar geleden
Ik heb het ook meteen na de positieve test verteld. Maar ook puur omdat ik in de logistiek werk en de drukke periode bij ons nu aankomt. En zij na de laaste miskraam zei dat ze het fijn vond om te weten want dan kon ze mij ook ergens anders plaatsen of rekening houden met zwaar werk.
3 jaar geleden
Volgens mij hoor je het uiterlijk te vertellen als je 12 weken bent.
Zodat je werkgever optijd vervangend personeel en een WAZO kan regelen voor jou (speciale uitkeringen voor tijdens het zwangerschapsverlof en bevallingsverlof)
Je mag het uiteraard altijd eerder vertellen.
Ik denk dat ik het ga vertellen na mijn 8 weken echo
3 jaar geleden
Reactie op mami_91
Volgens mij hoor je het uiterlijk te vertellen als je 12 weken bent.
Zodat ...
Wettelijk 3 weken voordat je met verlof wilt gaan
Maar dat is niet heel netjes natuurlijk😅
Ik heb het gister verteld, ben nu 7+1
Misschien aan de vroege kant maar nu kan er rekening mee gehouden worden dat ik me eventueel niet lekker voel o.i.d
3 jaar geleden
Ik werk ook op het kinderdagverblijf op een baby groep! Ik weet niet wanneer ik het ga vertellen.. Wanneer ga jij dit doen?
3 jaar geleden
Hier ook werkende op het kdv en mijn naaste collega’s weten het. De rest ga ik het vertellen na de eerste echo als mijn familie en vrienden het ook weten
3 jaar geleden
Ik ging net uit eten met collega’s. Het voorgerecht was rauwe zalm. Ik vroeg subtiel iets anders. Vroeg m’n collega even later: ‘waarom mag je eigenlijk geen rauwe vis?’ 😅
3 jaar geleden
Ik heb het gisteren moeten vertellen ivm aanhoudende misselijkheid/vermoeidheid/groeiende buik (ben morgen 9 weken zwanger).
Wat ik toevallig las vandaag is dat je 1/8 van je werkuren meer betaald pauze mag nemen. Verder heb ik wat info opgezocht via rijksoverheid waar veel te vinden is mbt cao KDV
3 jaar geleden
Hier ook werkend op kdv babygroep (0/2) nu 7 weken en vertelt omdat ik enorme misselijkheid ervaar. Zwanger van tweede kindje!
3 jaar geleden
Reactie op Joeddoes88
Ik ging net uit eten met collega’s. Het voorgerecht was rauwe zalm. Ik vroe ...
Kan je toch ook vies vinden.. ik vind rauwe vis bv ranzig…