7 Reacties

10 dagen geleden

Meestal de vega en zonder kruiden/zout versie van wat wij eten. Stamppotjes vind ze heerlijk! Maar gisteren had ze bijvoorbeeld ravioli met ricotta en spinazie-zonder saus. Als we bijvoorbeeld nasi eten krijgt ze rijst met zelfgemaakte satésaus van pindakaas en Kokosmelk, onze groentes, en een eitje erbij. Kip en vis geven we nog wel eens naturel erbij

10 dagen geleden

Soms is het echt wel even zoeken he... Maar ik doe vaak iets van boontjes, brocolli, bloemkool, (zoete) aardappel, wortel of pompoen in de oven of koken en dat dan in kleine stukjes snijden. Dat leg ik dan op haar tafeltje en dat eet ze zelf op. Ze eet het liefst zelf dus gepureerde dingen eet ze niet zo veel. Ik probeer altijd wel iets van de groentes te gebruiken die we zelf ook gebruiken. Maar wortel heb ik nu gewoon standaard in huis als back up plan ;)

10 dagen geleden

Ja. Aardappel, groente, vlees, stampot en pasta gaat erin. Voor de rest van de gerechten is het wel zoeken nog. Als er teveel kruiden in zitten, dan is dat te heftig. Zijn we zelf achter gekomen. 😅

10 dagen geleden

Bijna alles wat wij ook eten. Als het flink gekruid is ofzo dan maken wij een versie zonder saus voor haar. Doperwten, sperzieboontjes, spruitjes en pasta met tomatensaus zijn hier favoriet. Vis vindt ze ook lekker, vlees eigenlijk helemaal niet.

10 dagen geleden

Hier eet ze met de pot mee (zonder pittige kruiden/zout) maar de ene dag eet ze geen hap (en dan maak ik vaak een boterham + wat fruit voor haar) en andere dag eet ze zo 200gr op 🙈🤷🏻‍♀️

10 dagen geleden

Er is een app genaamd ‘Happje’ daar zie je allemaal recepten. Ik heb heel veel van daar geprobeerd!

10 dagen geleden

Met de pot mee hier. Eten allemaal minimaal zout, en verder alles koemelkvrij voor zijn allergie en glutenvrij ivm mijn coeliakie. Ook gerust sterkere smaken, zo is meneer net als zijn zus stapel op cassave kroepoek bijv. No way dat hij akkoord ging met de speciaal voor hem gehaalde naturel 🤣