9 Reacties
2 jaar geleden
Misschien op luierhuis.nl kijken? Ik ken dit merk niet.. en voor tips is het handig om meer te weten (welk systeem, tweedelig of niet etc). Wat puntjes alvast: he luiers moeten vaak een paar keer gewassen zijn om het optimale absorptie vermogen te krijgen. Let goed op dat het waterdichte overbroekje overal echt goed over het stoffen gedeelte valt. En let verder goed op het aansluiten van de luier op je kindje bij de liezen (ong 1 vinger ruimte) en bovenkant (ong 2 vingers ruimte).
2 jaar geleden
Ik heb ook luiers van Nappys, maar hebben eerst een consult gehad om wat uitleg te krijgen over de verschillende types, hoe ze werken, hoe combineren, ... - zo kregen wij een idee van hoe we het graag wilden aanpakken.
In het begin hadden wij ook wel wat lekken, en heb ik aan de dame van het consult gevraagd wat we mis doen / wat we anders moeten aanpakken. Zij heeft ons dan echt wel verder geholpen (voldoende boosters, goed aansluiten, ... - allemaal vanzelfsprekende dingen 😄)
Ik raad u dus aan om nog een consult te vragen! Zij kunnen u wrs heel goed verder helpen!
2 jaar geleden
Op de website van Nappy's kan je ook absorptietabellen vinden, hoeveel ml een bepaalde luier of booster opneemt. Aan de hand daarvan kan je bepalen welke luier je gebruikt en welke booster erbij moet om de juiste absorptie te krijgen voor je kindje. De absorptie hangt af van om de hoeveel uur je verschoont en hoe veel ml je kindje dan drinkt.
Meestal betekent lekken meer absorptie toevoegen, maar het kan ook zijn dat je de luier te veel verkleint of te strak hebt gedaan.
In de facebookgroep wasbare luiers kan je ook goed verder geholpen worden en veel info vinden!
2 jaar geleden
Ik had het in het begin ook. Na een keer of 10 wassen ging het beter, toen namen ze meer op. Tot die tijd vaker verschonen.
2 jaar geleden
Wij hebben een proefpakkrt gehuurd en kwamen erachter dat een tweedelig systeem beter bestand is tegen doorlekken. Nu hebben we via vinted en marktplaats tweedehands voorgevormde wasbare binnenluiers gekocht waar an elastiek nog goed was en er geen vlekken op zaten(voordeel is dus dat die sl meteen goed opnemen) en ook een stuk of 6 tweedehands overbroekjes. So far geen doorlekken gehad terwijl we dat met wegwerpluiers een enkele keer wel hadden.