25 Reacties

2 jaar geleden

Wij gebruiken parfumvrij (neutral of een gelijkwaardig huismerk) omdat babies een dunnere huid hebben en dus vaak gevoeliger zijn voor parfum. Babies kunnen ook niet aangeven als een geur vervelend vinden. Wij gebruiken geen wasverzachter.

2 jaar geleden

Ik heb neutral en seepje gebruikt voor de oudste 2. Maar vond die niet zo lekker ruiken. Had idee dat het een beetje muffig was. Dus ben ook nog op zoek naar iets wat frisser ruikt voor nr3 😅

2 jaar geleden

Wij gebruiken sowieso altijd een zo natuurlijk mogelijk wasmiddel: Seepje, Ecover of Marcels Green soap. Ecover is er ook zonder parfum. We gebruiken geen wasverzachter, maar doen het meeste in de wasdroger. Wordt het ook lekker zacht van :)

2 jaar geleden

Ik heb veel positieve ervaringen gehoord over Incia wasmiddel, ik ben van plan om het ook te gebruiken.

2 jaar geleden

Wij hebben toevallig ook net Neutral gekocht. In mijn hoofd is dat beter voor de baby dan onze standaard Robijn. Wasverzachter gebruiken wij ook niet.

2 jaar geleden

Ik gebruik Incia wasmiddel, 100% natuurlijk geen parfum waardoor het kindje bijv jeuk zou kunnen krijgen

2 jaar geleden

Neutral schijnt ook niet mega goed te zijn helaas. Incia en Attitude volgens mij wel

2 jaar geleden

Ik gebruik gewoon het wasmiddel wat wij zelf ook altijd gebruiken maar dan iets minder in het dopje. Ons eerste kindje heeft ook nergens last van gehad 🙂

2 jaar geleden

Bij de eerste neutraal wasmiddel gebruikt, ga nu gewoon het wasmiddel gebruiken wat wij zelf ook gebruike. Ik las laatst "Als je het echt goed wil doen" en zeep/parfum vrij wil zonder slechte stoffen dan moet je eigelijk ook je eigen kleding er mee wassen. Want je kindje ligt ook tegen je aan.

2 jaar geleden

Reactie op Marrrrx

Bij de eerste neutraal wasmiddel gebruikt, ga nu gewoon het wasmiddel gebr ...
Ja ik ga ook gewoon normaal mn eigen wasmiddel gebruiken. Geen neutral ofzo. Precies wat jij zegt.

2 jaar geleden

Reactie op Marrrrx

Bij de eerste neutraal wasmiddel gebruikt, ga nu gewoon het wasmiddel gebr ...
Uit luiheid zijn we ook onze kleding met neutral gaan wassen en nu merken we het meteen als iemand anders bij ons thuis is geweest. De bank ruikt opeens naar wasmiddel. Hiervoor zou ik dat nooit gemerkt hebben! Je kunt natuurlijk ook gewoon in de gaten houden of je kindje last heeft en switchen als je een probleem vermoedt. Ik kan iedereen trouwens aanraden om nieuwe kleding eerst te wassen voordat je kindje ze draagt. Chemicaliën uit de fabriek kun veel irriterende zijn dan parfum. Ben er niet helemaal mee eens (in het algemeen, wasmiddel is niet het meest belangrijke :)) dat je voorzorgsmaatregelen voor 100% goed moet doen of helemaal niet. Vaak is 90% goed doen veel makkelijker dan 100% en het helpt toch voor 90%.

2 jaar geleden

Ik heb de nieuwe babykleding bij de vorige zwangerschap allemaal gewassen met neutral. (Ik houd zelf helemaal niet van de geur van wasmiddel dus vind dit juist prettig.) Maar wij gebruiken ook wasbare luiers en daar 'moet' je 'echt' wasmiddel voor gebruiken. Dus ik ben toen poeder huismerk AH of Gwoon gaan gebruiken voor alles met evt. wat schoonmaakazijn. Hier heeft onze dochter geen last van gehad terwijl zij en ik alle 2 allergieën en eczeem hebben. Ik heb wel eens gehoord dat vloeibaar wasmiddel (net als wasverzachter) eerder een laagje achter laat op kleding ten opzichte van poeder, wat eerder huidirritatie kan opwekken.. ik weet niet of dit waar is. Succes!

2 jaar geleden

Eerst Neutral toen overgestapt het merk puur van ah (ivm prijs). Werkt super hier.

2 jaar geleden

Bij de albert hein heb je neutral wasmiddel ook van hun huismerk. Stuk goedkoper en precies hetzelfde. Voor de eerste gebruikt het eerste jaar en nu voor de 2e ga ik het ook halen.

2 jaar geleden

Ik maak mijn eigen wasmiddel van een heel basic, zachte zeep. klinkt misschien als een vervelende taak, maar het is verrassend snel te maken. tuurlijk super goedkoop ook.

2 jaar geleden

Robijn gebruik ik, alleen wasmiddel en geen verzachter. Daar krijg ik zelf vaak eczeem van.

2 jaar geleden

Puur wasmiddel van de AH en neutral gaat ons dochtertje (bijna 11mnd nu) erg goed op dus blijven dat gewoon gebruiken ook voor de tweede. In elk geval geen wasverzachter gebruiken, daar zit vaak een middeltje in waar de babyhuid niet goed tegen kan.

2 jaar geleden

Persil sensitive

2 jaar geleden

Ik had le chat...

2 jaar geleden

Wanneer beginnen jullie trouwens met het wassen van deze dingen? Uitgeteld voor begin januari maar lijkt nog zo vroeg...