91 Reacties

10 maanden geleden

Hier krijgt ze gewoon zo nu en dan dingen met (toegevoegd) suiker er in. (Geen grote hoeveelheden, maar ik ga niet suiker geheel zitten vermijden want “stel je toch eens voor”)

10 maanden geleden

Hier ook de tv aan als mama echt even haar handen vrij moet hebben 😁 en ons zoontje slaapt elke nacht tussen ons in, hoewel hij ook een eigen kamertje heeft. Ook krijgt hij wel eens diksap en zelfs liga koekjes 😋

10 maanden geleden

Dat zou de moedermaffia juist heel lief vinden dat je je kind lekker in je bed meeneemt. De rest, ja idd niet heel leuk, maar goed…

10 maanden geleden

Hier ook hele dag lekker bumba of pretlettertjes hoezo wat is er mis mee dan?

10 maanden geleden

Al 13 maanden in slaap aan het wiegen en telkens zoveel commentaar dat ik hem moet slaaptrainen maar dat kan ik echt niet aan 😂

10 maanden geleden

Reactie op Demivanculenborg

Al 13 maanden in slaap aan het wiegen en telkens zoveel commentaar dat ik h ...
Ja hier ik ook joh

10 maanden geleden

Reactie op Demivanculenborg

Al 13 maanden in slaap aan het wiegen en telkens zoveel commentaar dat ik h ...
Oh ja en slaapt nog steeds bij ons op de kamer, wel al lange tijd in zn eigen ledikantje maar naar zn eigen kamer vind ik zo ongezellig 😂

10 maanden geleden

Reactie op MariaJosefina

Dat zou de moedermaffia juist heel lief vinden dat je je kind lekker in je ...
We listen and we don't judge 😉

10 maanden geleden

Heb je even 😉? Tv altijd aan, ook veel op baby tv. Tot 5 dagen geleden altijd in slaap gewiegd. Slaapt nog bij ons op de kamer en als hij wakker wordt (wat bijna elke nacht nog zo is) dan ligt hij meteen naast me! Hij loopt op alle schoenen behalve Shoesme 😆 en hij loopt er geweldig op! Er zijn vast nog wat dingen die me nu niet te binnen schieten.

10 maanden geleden

Reactie op Niefesteph

Heb je even 😉? Tv altijd aan, ook veel op baby tv. Tot 5 dagen geleden alt ...
Haha, er schiet er mij ook weer 1 te binnen, weet alleen niet of de moedermaffia er echt wat van zou vinden haha... Finley eet geen broodkorstjes en ik heb geen zin om de strijd aan te gaan om hem die te laten eten 😂

10 maanden geleden

Reactie op xsorayaa

Haha, er schiet er mij ook weer 1 te binnen, weet alleen niet of de moederm ...
Haha nou dat is hetzelfde hier. Ook geen broodkorstjes 😆.

10 maanden geleden

Niks geen slaaptraining en gewoon lekker aan de borst in slaap laten vallen. Nog steeds borstvoeding bij bijna 14 maanden. Wist niet dat er een einddatum zat wanneer moedermaffia dit juist wilde tot aan nu is je kind echt te groot. 😅 Ze huilt niet alleen! Als ze haar zin niet krijgt, troosten we! (Maar ze krijgt haar zin nog steeds niet natuurlijk) Ze bepaalt zelf wat en hoeveel ze eet! Ze mag kiezen wat ze op haar brood krijgt en als ze klaar is, is ze klaar. Geen zin in strijd met een bordje wat leeg moet of nog een extra hap. Maar ook geen zin om haar netjes te laten zitten, terwijl wij nog eten en zij niet meer! Regelmatig komt ze tussendoor nog even eten pakken als ze speelt! Meid helemaal dikke prima!

10 maanden geleden

-als ik echt geen zin heb in gedoe, of haast heb voordat ze naar de opvang moet, krijgt ze zo'n knijpzakje met fruit en havermout 🙈 -op woensdag, donderdag en zondag ochtend mag ze 's ochtends bij ons in bed 2 nijntje afleveringen kijken. Ik heb dan zoooo geen zin om uit bed te komen en het is zo'n lekker knus momentje

10 maanden geleden

Reactie op Anoukenbaby

-als ik echt geen zin heb in gedoe, of haast heb voordat ze naar de opvang ...
Haha heel herkenbaar in het weekend mag bij ons ook even in bed komen. Ik geniet daar echt van, om op deze manier te dag rustig op te starten. Nouja soms is het minder rustig en zit ze behoorlijk te klauteren haha. Maar ik geniet wel van deze momentjes 🥰 O knijpfruitjes krijgt ze hier ook wel hoor voor de afwisseling. Bepaalde stukken fruit heeft ze namelijk gewoon geen zin in. Banaan is wel haar favoriet maar ik wil ook wel eens wat anders dan geven dan een banaan 😜

10 maanden geleden

Slaaptraining. Never. Krijgt hier nog zeker 2/3 flessen p/d en slaapt bij ons in bed. Het is zijn troost, dus waarom zou ik moeilijk doen. Ik laat hem n o o i t alleen huilen. - en 9/10 keer valt hij in mijn armen in slaap. Geen strakke ritmes, maar kijk echt naar wat hij nodig heeft. We kijken weleens televisie - houden van lekker eten en ja daar hoort af en toe een hapje van een koekje of stukje taart van mij bij. ☺️

10 maanden geleden

Ik heb maar heel even geprobeerd om borstvoeding te geven. Maar het gaf mij heel veel stress en hij hapte ook niet goed aan. S’nachts in het ziekenhuis met een oudere zuster overlegd en toen overgestapt naar de fles. Mama relaxed en baby ook. Maar ja volgens de moedermafia faal je als je geen borstvoeding geeft… Wij kijken ook wel eens tv. Of hij mag bij mij nog even op de telefoon naar een paar kinderliedjes luisteren / kijken. Ook ligt hij wel eens tussen ons in ( hij slaapt eigenlijk altijd in zijn eigen bedje, maar bij een sprongetje of als hij ziek is ligt hij bij ons ). En ik kus hem wel eens op zijn mond. Schijnt ook al niet meer te mogen. Heb hem ook wel eens even laten huilen ( natuurlijk niet als hij hysterisch huilt maar je merkt wel het verschil tussen de huiltjes ). Verder hebben we de grootste lol samen en als ik dan terug kom van mijn werk en hij ziet mij aankomen en hij komt naar me toe gekropen dan krijg ik de grootste glimlach en de meest dikste kus en grootste knuffel en dan denk ik ik doe het best goed als moeder ( ook vaak zat onzeker hoor )

10 maanden geleden

- ik ga niet direct naar mijn kind toe als hij huilt in bed - mijn kind ontbijt voor de tv zodat ik mezelf klaar kan maken zonder dat hij de tent afbreekt - hij drinkt nog 2x per dag een flesje melk en eet nog potjes - hij mag gewoon een chipje, frietje of hapje taart - ik breng hem ook naar de opvang als ik vakantie heb - ik heb nog nooit een methode gevolgd mbt voeding of opvoeding, ik doe gewoon maar wat

10 maanden geleden

Oh ik ben vandaag de hele dag vrij en hij is bij de opvang. 😁 Heb vandaag met mijn inmiddels 26 weken zwangere pokkel series gekeken op de bank en zak snoep naar binnen gewerkt.

10 maanden geleden

Reactie op Pippa2416

Oh ik ben vandaag de hele dag vrij en hij is bij de opvang. 😁 Heb vandaag ...
Heerlijk!

10 maanden geleden

Reactie op Pippa2416

Oh ik ben vandaag de hele dag vrij en hij is bij de opvang. 😁 Heb vandaag ...
Ik ben niet zwanger en heb hetzelfde gedaan vandaag 😁 weet inmiddels niet meer wat te doen, ben het zo ontwend om alleen thuis te zijn!