24 Reacties
2 jaar geleden
Ik ben nu 37+2. Ik ben kapot. 0 energie. Wil vanalles maar er komt weinig uit mijn handen.
Het helpt uiteraard ook niet dat ik nog een peuter en een dreumes heb rondlopen. En die hebben deze mama een heerlijke griep meegebracht van de opvang 🫶🏼🫶🏼🫶🏼
Verder, veel pijn overal. Ben blij als het donderdag is.
Dan mag ik me om 9 uur melden voor de inleiding 🤞
2 jaar geleden
Hee hee ik ben ook 39 weken en 2 dagen zwanger
Vaak Pijn scheuten vanuit mijn bekken die door suisen naar mijn rug en nek. Menstruatie-achtige krampen (dan hoop ik: zet maar door😆). Of de zenuwbeknellingen in mijn bovenbenen en de vermoeidheid 🫣
2 jaar geleden
Ik ben bijna 37 weken zwanger en ik merk vooral de lage rugpijn ineens op. Het zal ook komen door de 2 drukke feestdagen en een bruiloft in 1 week, maar poeh. Verder is slapen echt zo'n ding tegenwoordig... Buik zwaar, echt om de haverklap plassen omdat de kleine in m'n buik vaak over m'n blaas heen draait. Het is dus denk ik vooral een combinatie van weinig slaap en pijntjes 🥲
2 jaar geleden
39+3. Ik slaap sinds twee nachten heel slecht… mag nog in mn handjes knijpen dat het zo lang goed is gegaan. Mn ribben zijn beurs aan 1 kant van het getrap. Merk dat mn heupen en rug het beginnen te begeven. Waar ik vorige week nog prima wat huishoudelijke klussen op een dag kon doen lukt dit nu niet meer. Dus nu extra met de beentjes omhoog en hopen dat baby zich volgende week gaat melden☺️
2 jaar geleden
Hier ruim 37 weken en ook echt gesloooopt. Ken dat echt niet van mezelf maar ben kapot. Ook hier een peuter rondlopen wat stiekem om veel energie vraagt. Gebroken nachten door het vele plassen en rusteloze benen. Maar verder heel goed haha! Ondanks dat alles hoop ik dat ze nog even blijft zitten tot en met het nieuwe jaar 🫢
2 jaar geleden
Hier ook 39 weken, slapen lukt al een tijdje niet meer, maar wel heel de tijd moe, had een aantal dagen extreme nesteldrang toen heb ik ook echt alles wat in me opkwam opgeruimd en gesorteerd. Geduld heb ik ook niet meer, probeer echt alles om hem er snel uit te krijgen maar helaas tot nu toe nog niks kunnen opwekken🥲 succes dames
2 jaar geleden
Hier zondag 38 weken en ik ben ook zo moe. Kan de hele dag in bed liggen. Heb wel last van nesteldrang, maar alleen in m'n hoofd er komt verder niks uit m'n handen🙈
Last van m'n bekken, vaak harde buiken en last van m'n benen (einde klaag 😅)
2 jaar geleden
Ik ben 38+5 en kom ook echt tot niets meer sinds ergens in week 37. Ik kan amper lopen of zitten omdat het dan pijn doet in m’n bekken of ik krijg zenuwpijn. Gisteren bij de verloskundige geweest en blijkbaar lag de baby zo diep dat ze alleen schouders kon voelen in m’n bekken dus daar komt het door. Bij mijn eerste had ik dit pas toen in over de 40 weken liep maar nu dus al een tijdje echt alleen maar bankhangen waar ik gek van word 😅
2 jaar geleden
Hier 36+5 en niet gelogen al sinds week 31 op en af ziek. 2 weken geleden kreeg ik dan te horen dat ik griep en rsv had. Nu heb ik er nog een voorholteontsteking bovenop. Echt, ik heb me nog nooit zo ongelooflijk slecht gevoeld, en ik klaag niet snel dus ben ik ook nog eens gefrustreerd dat ik alleen maar lijkt te klagen.. 🤭 verder spelen de zwangerschapskwaaltjes ook gewoon lekker door, vooral last van maagzuur en het bijna niet kunnen slapen.
Dochter van bijna 3 heeft natuurlijk ook veel aandacht nodig. Ik ga zó blij zijn als ik me beter voel, dat ik hopelijk toch nog een beetje kan aansterken voordat kleintje nr 2 eraan komt!
Allemaal veel succes met de laatste loodjes ❤️🍀
2 jaar geleden
37weken nu.. mn bekken doen ontiegelijk pijn.. mn vriend doet ondertussen elke dag mn benen en voeten masseren omdat die ook zo veel zeer doen. Mn schouders zijn minder pijnlijk maar fijn is anders.. rondje lopen is een hel😅 nog heeeel even we kunnen dit🙏🏻
2 jaar geleden
37 weken veel last van maagzuur slaap slecht ,en ben zo moe buik die groeit
Zit in de weg merk lichamelijk niet snel lopen en fietsen
Liefst slaap ik veel niet veel energie
2 jaar geleden
Hier ruim 38 weken. Overdag gaat het aardig. Dan alleen last van extreme vermoeidheid. Wel lastig met een dochter van twee. Maar zodra ik op bed ga, begint de ellende. Weet niet hoe ik liggen moet. Draaien wil haast niet. Steeds naar de wc. Heb ontzettende last van maagzuur. Afgelopen nacht tot 3 uur geslapen. Daarna klaarwakker en niet meer geslapen. Ben blij dat ik 2 januari naar het ziekenhuis kan voor een ballonnetje en ze 3 januari beginnen met inleiden. Maar eigenlijk hoop ik dat de bevalling eerder nog spontaan begint 😄
2 jaar geleden
Hier ook heel erg last van mijn bekken. Kan amper lopen of op een normale stoel zitten. Verder snel misselijk en last van mijn darmen. Slecht slapen door maagzuur/misselijkheid/niet comfortabel liggen. Veel harde buiken. Ook nog een dreumes rondlopen dus echt veel uitrusten lukt niet altijd. Gelukkig wel een hele lieve man die alles doet in het huishouden en dochter meeneemt zodat ik toch zoveel mogelijk kan uitrusten.
2 jaar geleden
Voor de dames die slecht slapen door brandend maagzuur: overweeg om omeprazol te halen bij de Kruidvat bv. Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap hier gewoon mee doorgelopen en kon amper slapen. Nu bij baby 2 gekocht en wat een verademing is dat zeg! Heb weer eetlust en kan gewoon “normaal” slapen zonder dat m’n binnenste in brand staat. Met 10mg per dag heb ik geen last meer
2 jaar geleden
Reactie op Nikki_K
Voor de dames die slecht slapen door brandend maagzuur: overweeg om omepraz ...
Wat ook helpt tegen maagzuur is een lepel droge havermout opeten. Klinkt vies maar werkt echt meteen!
2 jaar geleden
Vandaag 38 weken en ook overal last van. Kan niet lekker zitten of liggen, slaap super slecht, en als ik dan slaap word ik weer wakker omdat ik het bloedheet heb.
Mn rug doet zeer en mn benen en ik hou zoveel vocht vast.
En ik wil/moet nog van alles doen. Sinds gisteren officieel verhuisd en moet nog uitpakken en spullen uitzoeken en bedje opmaken en uitzoeken waar de commode moet hangen.
En dan vind mn man het nodig om constant aan mn kop te lopen zeuren om van die onbenullige dingen.