15 Reacties

één maand geleden

Hay, Drinkt ze zelf geen water uit fles of geef jij geen water uit fles. Je kan babythee proberen, die heeft een smaakje misschien drinkt ze het dan wel uit een flesje . Bij ons vinden ze het geweldig!

één maand geleden

Reactie op Ozbir

Hay, Drinkt ze zelf geen water uit fles of geef jij geen water uit fles. Je ...
Nee ik geef het haar wel in de fles, en dan neemt ze 1 slokje en daarna gaat ze alleen “kauwen” op de speen of duwt ze m uit haar mond met haar tong 🥲

één maand geleden

Aahh zo, ja je kan babtthee proberen of tog de 360 beker. Mijn kindjes van 6maanden drinken uit 360 graden, dochter had het binnen 1dag door zoontje deed er 3dagen over. Enige wat ze doen is ze drinken zo snel dat ze ervan stikken. Ikdenk dat het makkelijk is om te drinken. Ze zuigt eraan en komt best veel water uit, hoeft niet kracht te zetten

één maand geleden

Hier helpt kinder thee en bijv fruit in water laten trekken, zodat er een klein smaakje aan komt!

één maand geleden

Reactie op SS21-1

Hier helpt kinder thee en bijv fruit in water laten trekken, zodat er een k ...
waar geef jij het in? Ik heb die babythee van de kleine keuken gehaald, maar als ik dan alweer lees over stikken door 360 beker denk ik laaaaaat maar zitten 🥲🥲🥲🥲🥲

één maand geleden

Ik geef het gewoon uit een tuitbeker🤷🏼‍♀️ en we oefenen met een open beker. Hij krijgt ook af en toe een slokje uit mijn glas

één maand geleden

Reactie op Yikes

waar geef jij het in? Ik heb die babythee van de kleine keuken gehaald, m ...
Hier krijgt ze voor nu gewoon water uit een fles, ze kunnen vanaf 7 maanden al beginnen met drinken uit een bekertje, dus dat wil ik dan gaan doen. Af en toe krijgt ze al wat slokjes uit een beker om te oefenen! Op mijn werk (kdv) hebben wij helemaal geen tuitbekers omdat dit niet goed zou zijn voor de mond motoriek, dus vanaf 7 maanden oefenen kindjes al uit een beker bij ons, en met 1 jaar kunnen ze dit vaak al prima (met hulp) op warme dagen waarbij ze meer zweten (zoals wij nu op vakantie) vind ik het wel belangrijk dat ze goed vocht binnen krijgt dus krijgt ze gewoon uit de fles omdat ze dat toch het beste drinkt ;)

één maand geleden

Heb je een bad? Zo hebben wij ons zoontje uit een beker leren drinken. Heel vaak oefenen als hij in bad zat, dan maakte het niet uit dat hij al het water over hem heen knoeide in het begin 😊 Hij had het toen snel door en kon toen ook uit zo'n 360 graden beker drinken.

één maand geleden

Reactie op SS21-1

Hier krijgt ze voor nu gewoon water uit een fles, ze kunnen vanaf 7 maanden ...
Ik heb net die thee gegeven en dan drinkt ze ietsjes meer, maar alsnog niet meer dan 5ml🥲🤣 Wil daarom idd ook eigenlijk geen tuitbeker, maarja vind het toch ook wel belangrijk dat ze genoeg vocht binnenkrijgt, ze heeft nu steeds een beetje obstipatie 🥲

één maand geleden

Reactie op Lielieke

Heb je een bad? Zo hebben wij ons zoontje uit een beker leren drinken. Heel ...
Nee helaas niet😫

één maand geleden

Reactie op suzanneog

Ik geef het gewoon uit een tuitbeker🤷🏼‍♀️ en we oefenen met een open beke ...
Ja ik zit te overwegen om dan voor nu eventjes wel een tuitbeker ofzo te proberen, ze krijgt volgens mij niet genoeg vocht nu met prakkies erbij. En “moet” eigenlijk naar 4 flessen melk ipv 5 die ze nu nog krijgt

één maand geleden

Reactie op Yikes

Ja ik zit te overwegen om dan voor nu eventjes wel een tuitbeker ofzo te pr ...
Ik heb de avent tuitbeker. Ik vind het heel erg lijken op de speen van een fles alleen is deze plat. De fopspeen van ons is ook plat (iets dikker wel dan deze speen) ik geef hem de tuitbeker omdat hij geen fles accepteert en op deze manier kan hij wel afgekolfde melk drinken

één maand geleden

Hoooi, Wij geven een beetje water bij de hapjes en als ze brood krijgt. Wij gebruiken een gewoon bekertje daarvoor. Uit de fles wil ze het ook niet drinken en de 360 beker snapt ze nog niet. Er gaat nog steeds veel water naast maar ze snap het concept bekertje / water / drinken wel echt en het lukt steeds beter! (waar moeders dan weer trots op is ☺️)

één maand geleden

Zou vooral lekker je kindje volgen en niet teveel willen. Onze zoon is 6,5 maand en drinkt uit een tuitbeker met water. Heb hem eerst laten proeven en toen de deksel er op gedaan. Hij is er meer mee aan het spelen en ontdekken dan dat hij het opdrinkt. Hij laat het net zo hard via de mondhoeken weer naar buiten lopen. Melk is tot een jaar de hoofdboeding en water bevat geen calorieën. Zie het dan ook als een ontdekking.

één maand geleden

Reactie op saskiat91

Zou vooral lekker je kindje volgen en niet teveel willen. Onze zoon is 6,5 ...
Maarja ze krijgt hier dus niet genoeg vocht binnen denk ik aangezien ze harde droge ontlasting heeft. Dus vind het wel belangrijk dat ze water drinkt aangezien dat wel de bedoeling is als je een fles minder gaat geven. Ze moeten toch die 150 x lichaamsgewicht aan vocht binnen krijgen. Heb een tuitbeker gehaald maar ook daar doet ze niks mee, alleen kauwen op t tuutje🥲