21 Reacties

2 jaar geleden

Oeii wat vervelend :( altijd zo naar een ziek kindje.. ik hoor ook vaak over havermoutbadjes bij waterpokken. Misschien dat dat nog fijn is voor hem

2 jaar geleden

Ja havermout idd! Toen mijn oudste het had (die was toen een maand of 10) hadtie er gelukkig niet heel veel last vast van. Maar dagelijkse havermout badjes hielpen wel nog extra in de verlichting. Ik heb ook geen medicijnen of crème hoeven gebruiken

2 jaar geleden

Of badje met moedermelk. Verder alleen de tip om verlof op te nemen en samen dit uitzitten.

2 jaar geleden

Onze oudste van 3 had laatst waterpokken. Heb haar in bad gedaan met een beetje van mijn melk en daarna helemaal ingesmeerd met shea butter met honing. Is van Burt's Bees. De volgende dag jeukte het niet meer en twee dagen later trokken ze al weg. Misschien dat dit heeft geholpen, misschien had ze gewoon geluk. Die creme is sowieso heel fijn om in huis te hebben trouwens! Het maakt de huid zo zacht en helpt onwijs goed bij schrammen en droge plekken.

2 jaar geleden

Havermout badje! Doe een paar scheppen havermout in een hydrofiel washandje en knoop die dicht. Het washandje leg je dan in het badje 😊 Beterschap!!

2 jaar geleden

Hier ook havermout gebruikt (kind van 2 jaar). Deden het in een hydrofiele washand en ging dan heel voorzichtig met het washandje over het lichaam heen en kneep het uit over haar haar zodat die plekjes ook aangepakt worden.. over dat washandje komt zown glibberig laagje als je er in knijpt, dus jeukt of schuurt niet. Voor haar gezicht gebruikten we van d'r leenarts en haar lichaam kidsclin. Naast het badje 2x per dag ook smeren, smeren smeren. Havermout helpt goed bij het indrogen.

2 jaar geleden

https://www.etos.nl/producten/heltiq-waterpokken-gel-100-ml-111096594.html Als een havermoutbadje niet werkt, is dit een redmiddel!

2 jaar geleden

Havermout badje en de havermout in een sok stoppen zodat niet heel je bad vol met havermout ligt. De waterpokken lotion van drs leenarts werkte heel goed bij mijn oudste zoontje (die was 6 maanden toen hij het heeft gehad)

2 jaar geleden

Ons dochtertje van 4 maanden heeft het nu ook. Contact gehad met de huisartsenpost omdat ze ontroostbaar is en amper slaapt. Enige advies was uitzitten en havermout in bad

2 jaar geleden

Bedankt allemaal voor de tips! Net badje gedaan en met de verkoelende foam ingesmeerd en zetpil. Nu slaapt hij eindelijk naast mij op bed. Blijf lekker bij hem kan ik hem ook goed in de gaten houden. Ik geef helaas geen borstvoeding (rot start gehad en kwam niet op gang) dus moedermelk word m niet. Maar ik ben erg geholpen met de tips! Dank. ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Sofie1234

Of badje met moedermelk. Verder alleen de tip om verlof op te nemen en same ...
Ja thanks, ben ik ook van plan. Ben gelukkig altijd vrij op de maandag maar dit zal nog wel eventjes duren gok ik. Mijn man kan niet weg van zijn werk want aankomende week start hij bij zijn nieuwe baan, voor mij is het dan wat makkelijker om verlof op te nemen. Bedankt evengoed voor de tip ☺️

2 jaar geleden

Frambozenzalf

2 jaar geleden

DE tip! Mijn dochter van 5 heeft in de tweede week van de meivakantie heftig de waterpokken gehad.. Koop een zak havermout bij de super. Pak een oude washand, schep flink erin en bind het vast met een elastiek. Laat in een lauw badje! (Niet te heet, want door de warmte gaat het erger jeuken) het als een theezakje drijven. Die haver geeft een melkachtige vloeibare stroom achter en dat zorgt ervoor dat het verkoelt, de pokken sneller laat indrogen en neemt de jeuk weg.. daarna uit badje droogdeppen en op de blaasjes die er zitten zinkzalf (tube bij de drogist met een geel doosje) op smeren met een houten waterstaafje. Lees maar op thuisarts.nl.. Deze combi heeft mijn dochter erdoorheen geholpen met zetpillen, rust en veel drinken. Nu staat alles klaar voor mijn zoon van 4 maanden die nog niks heeft, maar het ongetwijfeld ook gaat krijgen. Succes!!

2 jaar geleden

Ohh wat vervelend zeg! Ons zoontje heeft het gelukkig nog niet gehad, maar kijk er wel tegen op, want mijn vriend heeft het dus ook nog nooit gehad en dat schijnt echt drama te zijn als volwassene 😶

2 jaar geleden

Een badje met havermout is verzachtend. Kan je maken door havermout uit de supermarkt (wat je ook door ontbijt doet bijvoorbeeld) in een waszakje en badje villen met dat erin (eigenlijk als soort theezakje in thee) verder geen zeep gebruiken en niet afspoelen.

2 jaar geleden

Reactie op A-L-R

Ohh wat vervelend zeg! Ons zoontje heeft het gelukkig nog niet gehad, maar ...
Klopt! Iemand die ik ken heeft het laatst gehad en die was echt heel ziek

2 jaar geleden

Bedankt allemaal! Ze zijn inmiddels ingedroogd en de meeste zijn zelfs al weg. Kleintje is weer helemaal de oude😊

2 jaar geleden

Hoe lang heeft het geduurd bij jullie koorts/jeuk?

2 jaar geleden

Reactie op sbf1712

Hoe lang heeft het geduurd bij jullie koorts/jeuk?
Koorts 4 dagen jeuk 7dagen ongeveer. Heeft jouw kleintje het nu?

2 jaar geleden

Reactie op Caroline1999

Koorts 4 dagen jeuk 7dagen ongeveer. Heeft jouw kleintje het nu?
Mijn oudste heeft het nu, dus het is wachten tot de kleinste het krijgt en zie er erg tegenop