8 Reacties

2 jaar geleden

Hoi! Ik heb bij mijn 1e ook zwangerschaps vergiftiging gehad. Ook spoedkeizersnee met 35wkn. Bij de 2e verliep dit veel milder, bloeddruk liep wel wat op maar niet zorgelijk en optijd rust gekomen. Toen gewoon voldragen en natuurlijk bevallen. Bij de 3e had ik helemaal geen klachten meer. Het schijnt meestal bij het eerste kind met je partner het heftigste te zijn heb ik me toen laten vertellen en is ook gebleken bij mij. Mocht je 2e kindje van een andere partner zijn dan is die kan op herhaling wel aanwezig.

2 jaar geleden

Ik heb bij onze 2e dochter op 27 weken zwangerschapsvergiftiging gekregen en toen spoedkeizersnede. Ik had dus de vroege vorm. Na 3 weken op de nicu te hebben gelegen kreeg ze NEC waaraan zij is overleden. Dus ja, ik heb ook angst. Ik hoop dat ik gewoon pech heb gehad want een echte risicofactor is nooit gevonden, ook omdat het onze 2e was en bij de 1e geen PE. Ik probeer bij mezelf te denken, invloed heb ik er niet op dus we leven van moment tot moment.

Reactie op Ejiram

Hoi! Ik heb bij mijn 1e ook zwangerschaps vergiftiging gehad. Ook spoedkeiz ...
2e is ook van de zelfde papa

Reactie op Momofgirls

Ik heb bij onze 2e dochter op 27 weken zwangerschapsvergiftiging gekregen e ...
Ow alsnog heel veel sterkte!

2 jaar geleden

Ik ben ook zwanger van de 2e na pre eclampsie, hij is met een spoed keizersnede geboren met 36 weken. Ik vind het ook wel erg spannend, ik ga de mogelijkheid met mijn verloskundige bespreken om ascal te slikken. Momofgirls wat heftig, sterkte.

2 jaar geleden

Ik heb het ook gehad, mijn kleine was geboren met 34 weken. Ik ben nou ook zwanger van mijn 2de en ben ook heel benieuwd

2 jaar geleden

Ik ben zwanger van de 2e na beginnend Hellp syndroom. Bij mij heeft het toen niet door kunnen zetten omdat ik de dag na de diagnose spontaan beviel. Toch weer spannend!

2 jaar geleden

Hier ook mijn tweede zwangerschap na zwangerschapsvergifitiging bij 34 weken. Ik heb toen gewoon medicatie gekregen. Wel een Spoedkeizersnede met 41+2 weken. Nu 27 weken en bang dat mijn bloeddruk weer gaat stijgen.