31 Reacties

2 jaar geleden
Kan je ergens anders niet compenseren? Om iets extra’s aan te brengen aan de woning zoals meer zonnepanelen of zonwering etc?
Wij hebben in 2020 ook een nieuwbouwwoning gekocht en gekozen voor een bad. Het bad gebruiken we met onze dochter van 2 zo’n beetje iedere dag! Echt een super ding. Straks met de tweede zullen we er weer zoveel gebruik van maken.
Zelf maken we er weinig gebruik van en straks wanneer de kinderen niet meer klein zijn kijk ik uit naar een ruime douche met een bankje om te zitten😂.

2 jaar geleden
Je hebt idd van die badjes die je in je badkuip kunt zetten en als je bang bent om het energielabel kwijt te raken, een jacuzzi in de tuin die weer te verwijderen is bij verkoop? Of een grote lazyspa en die zelf met een stellage ombouwen alsof het een blijvend bad is? Die worden ook warm en bubbelen! Hebben wij ook, alleen dan ovaal en nog zonder ombouw…. Pas je ook met veel mensen in en is zomers heerlijk. (Als de kids in bed liggen een lekker wijntje er bij, tv onder de overkapping en chillen maar!)

2 jaar geleden
Ik type dit vanuit bad, hahah. Heerlijk met mijn zwangere buik.
Maar ons zoontje van 2 vind het heerlijk. Vanaf dat hij kon zitten met een badzitje en nu zelf erin. Maar ik moet zeggen dat we hem vooral hebben laten plaatsen omdat ik het heerlijk vind en elke week wel in bad ga (als het niet te warm is). Dus als het alleen voor kindjes is heb je volgens mij ook genoeg badjes die je in de douche kabine kan zetten.

2 jaar geleden
Wij hebben dus geen bad en is een gemis met jonge kinderen. Als oplossing hebben we nu zo'n grote plastic opbergbak die we als badje gebruiken.

2 jaar geleden
Wij hadden geen bad, maar zijn verhuisd en hebben er nu wel 1. Voor onszelf gebruiken we m bijna nooit, maar voor de kids (1 en 3) bijna dagelijks. En ze vinden het fantastisch 😀
Dus ik zou het wel doen.
Later alsnog doen is uiteindelijk duurder, als je spijt krijgt als je t niet doet.. 🙃

2 jaar geleden
Wij gebruiken 'm ook heel erg veel!
Voor de kinderen en in de winter willen we er zelf ook nog wel eens in gaan. Ik ben er zelfs in bevallen, toen ik door corona geen ziekenhuisbevalling mocht.
Energieneutraal hangt toch ook af van je verbruik en niet alleen van wat er in staat?

2 jaar geleden
Onze dochter van 15 maanden gaat ook heel graag in bad! En al sinds maanden gewoon ‘los’. Straks ook heel handig met 2 kids zodat ze er samen in kunnen. Ik vind het zelf ook af en toe heerlijk met een boek of serie erbij ❤️

2 jaar geleden
Beide kinderen (10 mnd en 2,5) gaan gewoon in een babybadje in de douche. 2 naast elkaar werkt ook prima ze vinden het hartstikke leuk

2 jaar geleden
Geen eigen ervaring maar vanaf de zijlijn.
Mijn zusje en zwager hebben hun nieuwbouw huis gekocht en de badkamer met douche laten doen. Toen was ze net 3 maanden zwanger. Na anderhalf jaar hebben ze een kamer op zolder omgebouwd tot extra badkamer met bad omdat ze het zo miste zelf en met de kleine. Volgens mij gaat mijn neefje van 2,5j nu ook standaard in bad en niet meer onder de douche.

2 jaar geleden
Mijn dochter is nu 2 jaar en we hebben nooit een bad gehad in deze periode. Wel een babybadje, maar nu staat zij gewoon onder de douch.
Ik denk dat het voor het gemak met 2 kleine kinderen wel makkelijker is. Maar niet perse een must.
Wel denk ik met een verbouwing dat als je de mogelijkheid hebt om meteen zoveel mogelijk te doen want dan heb je het gehad ook al kost het wat meer atm.