22 Reacties

2 jaar geleden

Zwangerhap zegt dit Ik zou het er zelf niet op wagen

2 jaar geleden

Hoi! Ik heb het pas wel gedaan. Gefrituurd zijn alle bacteriën eruit en voor een enkele keer lijkt me dit geen probleem.

2 jaar geleden

Zelfs kroepoek schijn je niet te mogen eten als je zwanger bent, ik zou het dan ook niet doen.

2 jaar geleden

Als je dit een keer eet is het echt niet erg.. het is verhit en tijdens mijn zwangerschap 4 jaar geleden mocht het nog wel.. ze zijn nergens zo streng als in NL.. in Zweden mag je zelfs rauwe zalm?

2 jaar geleden

Reactie op Tien1986118

Hoi! Ik heb het pas wel gedaan. Gefrituurd zijn alle bacteriën eruit en v ...
Het gaat om schadelijke stoffen die je niet weghaalt door verhitting, zie zwangerhap app.

2 jaar geleden

Het is een twijfel geval. Daarom is het goed dat een ieder dit voor zichzelf beslist. Doen waar je je goed bij voelt en je verstand gebruiken

2 jaar geleden

Reactie op Guapa

Het gaat om schadelijke stoffen die je niet weghaalt door verhitting, zie z ...
Klopt maar bij die app kan je zelfs niet meer dan 10 dropjes eten op een dag..

2 jaar geleden

Dus een beetje gezond verstand en met mate kom je een heel eind

2 jaar geleden

In Nederland zijn ze inderdaad erg streng en er veranderd volgens mij ieder jaar wel iets. Het is dan ook aan ieder voor zich om zelf te bepalen wat je zelf wilt eten en waar je je prettig bij voelt. Ik hou gewoon Zwangerhap aan, voor mijn eigen gevoel. Dan maar even geen garnalen, denk ik dan!

2 jaar geleden

Tijdens mijn vorige zwangerschap (2021)kon ik het volgens de zwangerhap app veilig eten. Tot er een update was. Toen kon ik het niet meer eten. De norm qua stoffen is toen veranderd.. het heeft niks met verhitting te maken. Dit is in mijn ogen zown gevalletje dat je moet doen waar je je fijn bij voelt. Zou wel de hoeveelheid beperkt houden.

2 jaar geleden

Ik heb dit ook gegeten, na overleg met mijn verloskundige. Als het goed verhit wordt zijn de meeste bacteriën er echt wel uit, dit is ook iets nieuws van nu 2/3 jaar. Het kan pas kwaad als je het wekelijks eet☺️

2 jaar geleden

Volgens mijn gynaecoloog kan dit perfect

2 jaar geleden

Het gaat bij garnalen niet alleen over de bacterien maar vooral im de hoeveelheid kwik, maar als je het een keertje eet geniet er dan vooral van ❤️

2 jaar geleden

Reactie op iblrsoek

Tijdens mijn vorige zwangerschap (2021)kon ik het volgens de zwangerhap app ...
Haha ik had precies hetzelfde! Kreeg die update halverwege m’n zwangerschap en mocht in ene garnalen niet meer eten. Ik eet ze met mate zo af en toe nu tijdens deze zwangerschap maar let gewoon op de hoeveelheid.

2 jaar geleden

Reactie op Tien1986118

Hoi! Ik heb het pas wel gedaan. Gefrituurd zijn alle bacteriën eruit en v ...
Kwik en dioxine zit gewoon in de garnaal. Dit kook je er niet uit. Ik moet zeggen toen ik zwanger was van de eerste was garnaal nog prima om te eten. Veel gedaan ook. Nu van de 2e laat ik het dan toch maar staan.

2 jaar geleden

Ik vind het bij de eetadviezen wel nog verschillen hoe ik er naar kijk. Kiemgroenten, rauwe vis, of ei zou ik nooit aan beginnen bijvoorbeeld. Maar laatst wel 1 rol tempura garnaal sushi gedeeld met mijn vriend, dus 1 garnaal pp, en dat lijkt me geen probleem. Zou niet zo snel de hele wokpan ermee volgooien, maar zo heel af en toe als je sushi eet 1 garnaal kan vast geen kwaad.

2 jaar geleden

Ik heb het wel eens gegeten, van die gefrituurde garnalen sushi. Die ZwangerHap app zegt dat het geen kwaad kan als je het ‘een keertje’ eet. Bij mijn eerste mocht ik het ook gewoon, en heb dat ook veel gedaan. Bij deze zwangerschap doe ik het echt bij hoge uitzondering.

2 jaar geleden

Ik zou het een enkele keer in kleine hoeveelheden ook wel aandurven. Heb een paar weken terug ook een schaaltje kroepoek op 😶. Had er zo'n zin in. En een paar ansjovisjes (die kregen we een Frankrijk bij een "vegetarische" borrelplank 🤣).

2 jaar geleden

Reactie op sprookjesbos1994

Ik vind het bij de eetadviezen wel nog verschillen hoe ik er naar kijk. Kie ...
Tot het wel kwaad doet. Maar ach, dan heb je in ieder geval genoten van de sushi 🤷🏼‍♀️ Hoe moeilijk is het nou om 9 maanden advies te volgen en alles waar een groot rood kruis bij staat te vermijden? 9 maanden geen garnaal, of Max 10 dropjes, jeetje wat een opgave 😅 Je slat jezelf voor je kop als het achteraf foute boel blijkt te zijn. En ja hopelijk is die kans heel klein. Maar jij zal net die ene zijn…

2 jaar geleden

Reactie op Mama101

Tot het wel kwaad doet. Maar ach, dan heb je in ieder geval genoten van de ...
Ja zo denk ik inderdaad ook een beetje Ik zou HEEL graag carpaccio of biefstuk eten, of serrano ham met meloen maar die 9 maanden dat ik dat éven beter niet kan doen kom ik écht wel door En degenen die zeggen “vorig jaar mocht het wel nog” Ze doen steeds meer onderzoeken en het zou heel goed kunnen dat ze na meer onderzoek er toch achterkwamen dat het niet zo veilig is als eerst gedacht 🤷🏼‍♀️