7 Reacties
één dag geleden
Wat leuk dat je misschien al wilt beginnen met het potje! Ik denk er ook over na om het te gaan doen. Bij mijn oudste ben ik rond zijn eerste verjaardag begonnen met poepen op het potje, omdat ik merkte dat hij altijd rond dezelfde tijd een poepluier had. Dat lukte toen heel snel.
Wat ik belangrijk vond is dat het potje laag genoeg was om met de voeten op de grond te komen. Ik heb namelijk ook een drie-in-één potje (die je om kunt bouwen naar opstapje en toiletbrilverkleiner), maar die was veel te groot. En dat er aan de voorkant wel een verhoging zit, zodat je kindje niet over de rand plast. Verder maakt het volgens mij niet veel uit. Succes met de potjestraining!
één dag geleden
Reactie op Ann9319
Hoe pakte je dat aan?
Ik heb er een vast patroon van gemaakt, altijd na het ontbijt op het potje. Ik ging er dan bij zitten om een boekje voor te lezen of met hem te spelen. Wij hadden een rustig kindje, die het niet zo moeilijk vond om te blijven zitten, ik denk dat het anders waarschijnlijk niet was gelukt. 😅
Meestal zat er binnen een kwartier wel wat in het potje. En soms ging hij lopen, dan bracht ik hem terug. Als hij dat niet wilde, volgende dag weer proberen.
één dag geleden
Reactie op Rozarie
Ik heb er een vast patroon van gemaakt, altijd na het ontbijt op het potje. ...
Ahh haha ik denk dat het hem daarin ook zit. Die van ons heeft wel een vast moment maar is zo snel en beweeglijk, dat zag ik al niet voor me. Maar ga misschien toch proberen. Wist niet dat het zo vroeg al kon. We gebruiken wel wasbare luiers. Ze zeggen eerder zindeljjk dan
één dag geleden
Wij hebben een potje van bebe-jou met antislip aan de onderkant.
Het is al een heel gedoe met aanleren hoe ze er op moeten zitten (voor onszelf ook wennen). Dan is het in elk geval fijn dat het potje blijft staan waar die staat.
Het plassen op de pot is bij ons overigens nog niet gelukt haha. Aan de pot ligt het in elk geval niet, fijn ding!