24 Reacties

2 jaar geleden
Hii! Wij verwachten ook ons eerste kindje ☺️ wij krijgen veel de tip over dr brown flessen die moeten ook goed zijn zeggen ze ! Wij zelf zijn goed voorbereid en hebben 3 verschillende gepakt dr brown avent en nuk want ik wilde toen ik klein was ook maar 1 specifieke flesje 🤣

2 jaar geleden
Bij onze tweede werd door de kraamzorg de difrax s flessen geadviseerd. Deze voorkomen dat de baby teveel lucht binnen krijgt. Die hebben we een tijdje gebruikt maar daarna weer overgestapt op de 'normale' avent flessen. Die vind ik toch het fijnst.
Daarnaast gebruikten we ook hero comfort flesvoeding en die is dikker. Bij de difrax was het lastig om een passende speen (qua leeftijd) te vinden waar de voeding makkelijk doorheen kon.

2 jaar geleden
Mijn 3 jongens eindigde ik allemaal met een ander merk fles dan wat ik van te voren had bedacht....
Koop niet te veel van 1 merk maar een enkele fles van meerdere merken. Ik heb nu een flesje van Avent, dr. Brown en difrax zelf gekocht. In de blije doos zit Tomee tipee. Ik ben benieuwd...

2 jaar geleden
Avent anti colic zijn goed ze zijn breder dan de dr brown anti colic en ze hebben minder deeltjes dat je moet wassen, het systeem werkt ongeveer hetzelfde, de onderkant van de speen van de avent anti colic heeft een dingetje die ervoor zorgt dat als je de fles tilt de melk in de speen blijft dus er komen geen luchtbubbels in de melk terwijl baby drinkt:) ik heb de dr brown anti colic gehaald maar wil nu dus de avent anti colic ook halen. Daarnaast heeft Medela ook zo’n flesje die handig is als je borstvoeding zal geven, zodat het kindje niet went aan flesjes aangezien ze een makkelijkere eetervaring bieden omdat ze minder hard moeten zuigen voor het melk en uiteindelijk je borst niet meer pakken omdat ze daar meer moeite voor moeten doen om melk uit te krijgen. Het flesje noemt volgens mij Medela calma ik heb die ook laatst gehaald in de babydump:) hoop dat dit helpt

2 jaar geleden
Ik zou adviseren twee verschillende soorten aanschaffen en meer niet. Wij hadden een hele dr brown startersset gekocht, uiteindelijk kon hij uit 1 kleine brown goed drinken met een prematuur speen erop. En ging hij daarna over op difrax.. eindstand helft Vd flessen niet gebruikt😅
En je hebt ze zo bijgekocht mocht een bepaalde fles goed bevallen.

2 jaar geleden
Reactie op Gitt
Ik zou adviseren twee verschillende soorten aanschaffen en meer niet. Wij h ...
Dit idd!
Koop 2 verschillende losse flesjes (vaak zit er ook wel een flesje in een gratis babydoos) zodat je in ieder geval wat in huis hebt. Als je baby er is, wordt het vast toch wel een zoektocht welke hij/zij het beste pakt. 😊

2 jaar geleden
Wij hebben gekozen voor de Tommee Tippee Anti-Koliek, vooral omdat er goede review over waren, het anti koliek systeem + warmte indicator. En omdat de speen veel op de borst lijkt.
Daarnaast nog 2 dr Brown flesjes voor als het niet goed gaat, en nog 1 Avent fles.

2 jaar geleden
Wij zijn super tevreden over de hegen flessen. Wel wat duurder maar echt super handig! We gaan er deze keer weer voor en mocht het deze keer wel lukken met borstvoeding, dan schaffen we ook de kolf aan! 😁

2 jaar geleden
Ik heb met mijn oudste dochter goede ervaring met avent en borstvoeding tegelijk dus we hebben voor deze ook flessen van avent gekocht (heel veel kleintjes gratis gekregen). Moest dit toch niet goed gaan kijken we voor nog een ander merk, ik heb geen goede ervaring met difrax maar dit verschilt ook per baby natuurlijk.

2 jaar geleden
Idd van 2 of 3 verschillende merken één flesje in huis halen. En nog niet teveel van 1 merk.
Je kan ook nog kijken of je glazen flesjes wilt gebruiken. Daar zijn wij naar overgestapt, in de hoop dat het helpt om het aantal binnen gekregen microplastics te minimaliseren. Als je dat belangrijk vindt even zoeken naar een merk dat ook glas aanbiedt. Nadeel is wel dat ze duurder zijn en ja - stuk kunnen.

2 jaar geleden
Dr Brown. Flessen zijn erg goed raad de kraamverzorgster vaak aan wij hadden er goed schik mee ivm ook darmkrampjes wat ze dan bijna niet meer hebben of helemaal niet meer !! En die heb je in 2 verschillende flessen ons oudste had de brede hals flessen van dr Brown en ons 2 kindjes had smalle variant die vind zelf fijner want het is net of ze aan de borst zitten ze drinken daar bij ook rustiger door !! Echt een aanrader !! En de speentjes zijn makkelijk te vervangen !!kunt ze overal kopen !!

2 jaar geleden
Hier nu 3 flessen van d'r brown gekocht , 2x 250 1x 120 aanbieding voor 33 euro😊
En haal ik nog 2 van difrax. ( difrax beviel eerste kindje heel goed).
Hier kan ik ze pas in Januari gebruiken.

2 jaar geleden
En ik had bij de eerste 2x event.
1 kleine , 1 grote die beviel ook goed.

2 jaar geleden
Ik heb al glazen dr Brown flessen met smalle hals, dus zal wrs geen nieuwe kopen. De lactatiekundige vond die destijds helemaal prima voor bij borstvoeding.
Later heb ik veel gezien en gelezen over lansinoh omdat de vorm van de speen zo goed combineert met borstvoeding. Als ik nog niks in huis had, zou ik wrs die kopen nu.

2 jaar geleden
Ik zou vooral niet te veel in huis halen. Koop bijv. 2 flesjes dezelfde flesjes.
Mocht je kindje dat merk dat straks weigeren heb je niet een hele uitgebreide set voor niets aangeschaft. Kun je later altijd nog meer flesjes bijkopen drogist heeft ze toch altijd op voorraad te koop.
Voor mijn dochtertje had ik Avent Philips en gelukkig ging dat meteen goed... Maar kan zomaar zijn dat soms 2e kindje deze niet wilt.
Er zijn diverse merken die goed
aangeschreven staan. Avent, Dr Browns, Difrax... Kies er 1 van zou ik zeggen...
N.B. ik gaf toen live borstvoeding in combinatie en gekolfde borstvoeding en soms moest ik aanvullende met kunstmelk als ik te weinig borstvoeding had.