19 Reacties
23 dagen geleden
Reactie op suzanneog
Zelfde hier. We gaan deze maand voor ronde 3. Van mijn zoontje was ik metee ...
Ja stom hè, dat je die verwachting dan toch stiekem wel hebt. Snap ik wel hoor! Ik hoopte ook heeeeel erg dat het dit keer misschien wel snel raak zou zijn en die onzekerheid ons in een tweede zwangerschap wat bespaard zou blijven. Inmiddels begint die onzekerheid toch al weer een beetje te komen😅 en het lastige is dat ik echt wel rationeel kan nadenken en weet dat we pas net weer bezig zijn, dat ik me niet te snel druk moet maken, maar zodra ik bloed zie voelt het meteen als een verloren kans. 🥺
23 dagen geleden
Reactie op De Bruijn
Maar ik heb ook een periode gehad dat ik 3 maanden geen menstruatie had. Ik ...
Kan me voorstellen dat je het dan nu extra lang vindt duren 🥺 iedere maand onzekerheid is ook gewoon killing.. is daar iets uitgekomen bij de gynaecoloog? Een tijdje geleden had ik ook een cyclus die meer dan 100 dagen duurde.
19 dagen geleden
Heel herkenbaar. Ik heb nov '23 een vroege miskraam gehad en toen werd mij gezegd 'de meeste vrouwen zijn binnen 3 maanden na een miskraam weer in verwachting.' Dit duurde bij ons 6 maanden wat een hoop onzekerheid en verdriet mee bracht.
Inmiddels mama van een prachtige dochter van 11 maanden 🩷 en zijn we alweer 5 maanden aan het proberen. (Maar na de bevalling geen anticonceptie meer gebruikt). Helaas gisteren weer ongesteld geworden. Maar ik weet dat het bij ons wat langer kan duren en als het zover is dan zal het super gewenst zijn 🥰
19 dagen geleden
Reactie op Jorinde_
Heel herkenbaar. Ik heb nov '23 een vroege miskraam gehad en toen werd mi ...
Oh ik herken die onzekerheid en dat verdriet zo goed. Hier ook een miskraam gehad met een kleine 8 weken na een jaar proberen. Ik was er echt kapot van. Het voelde zó oneerlijk. Uiteindelijk niet meer ongesteld geweest, maar meteen weer zwanger. Nooit verwacht, maar wat een wonder en zo welkom. We hopen dat zo’n lange weg ons dit keer bespaard blijft (ik weet dat het altijd langer en erger kan uiteraard 🥺) stiekem had ik gewoon gehoopt dat een nieuwe zwangerschap ons dit keer zou ‘verrassen’ maar ik ga er ook vanuit dat het weer wat langer nodig heeft. Mooi wat je zegt; als het zover is zal het super gewenst zijn, zo voelt dat voor mij ook ❤️
Stiekem had ik heel erg gehoopt dat ik dit jaar weer zwanger af mocht sluiten, maar helaas gaat dat hem sowieso niet meer worden. Is jouw cyclus wel weer hetzelfde als voor je zwangerschap?
17 dagen geleden
Hier ook hoor! Ik snap jullie helemaal. Helaas afgelopen maand een (hele) vroege miskraam. Heb wel een doorverwijzing naar de gyn omdat mijn luteale fase ineens maar 7 dagen is na de bevalling. Geen idee of dat hiervoor ook was trouwens, was in 1x zwanger. Maar blijft lastig heh als de wens er is en je wordt weer ongesteld. Denk dat dat heel normaal is en dat verdriet mag er gewoon zijn ♥️
16 dagen geleden
Reactie op Moowtje89
Hier ook hoor! Ik snap jullie helemaal. Helaas afgelopen maand een (hele) v ...
Och wat verdrietig! 😞 ben benieuwd wat er uitkomt bij de gyn. Hier ook nog steeds een wat kortere luteale fase na de bevalling. Dat werkt natuurlijk ook niet mee. Ik ben pas net gestopt met borstvoeding geven, dus wellicht dat het daar nog aan te wijten is.
Ja wat je zegt klopt helemaal; de wens is zo groot, en ik gun ons kindje zó het broertje of zusje die ikzelf nooit heb gehad. 🙏🏻
16 dagen geleden
Reactie op Moowtje89
Ps. Ik was toen in 1x zwanger met de Ferti-lily cup. De één vindt het helem ...
Die heb ik ook liggen hier! Wel een aantal keer gebruikt, maar niet tijdens de keren dat ik zwanger ben geraakt. Maargoed onder het mom baat het niet dan schaadt het niet is het in ieder geval het proberen waard!