6 Reacties
2 jaar geleden
Hi! Hangt er beetje vanaf.. mijn werkgever doet mijn salarisbetaling gewoon maandelijks en zij ontvangen dan van het UWV. Vragen ze het niet aan, ja dan eigen schuld dat ze niets vergoed krijgen.
Goed om dus even na te vragen hoe ze het bij jou doen. Het is overigens heel gebruikelijk dat het via werkgever gaat zoals ik hierboven beschrijf.
2 jaar geleden
Ik werk zelf op HR en wij vragen pas verlof aan op het moment dat iemand ook daadwerkelijk met verlof gaat. Dit i.v.m. dat de ingangsdatum kan wijzigen
2 jaar geleden
Volgens mij is het meer het probleem van de werkgever. Als jij op tijd schriftelijk je zwangerschap en je ingang verlof + zwangerschapsverklaring (op tijd is volgens mij 3-4 weken voor ingangsdatum) bij je werkgever hebt doorgegeven moeten zij het verder met UWV regelen. Je werkgever betaalt namelijk jou loon gewoon aan je door, en zij krijgen via het UWV de uitkering betaald. Je krijgt zelf niet rechtstreeks van UWV.
2 jaar geleden
4 tot 2 weken voor de eerste verlofdag mogen ze het nog gewoon aanvragen bij het UWV. Dan duurt het 4 weken voordat er een beslissing is, dus dit kan al zijn als jij met verlof bent. Je werkgever moet je gewoon betalen dus in principe benadelen ze alleen zichzelf als ze het niet tijdig indienen.
2 jaar geleden
Zoals al eerder gezegd moet je werkgever dit aanvragen en hoef jij hier niks voor te doen! Je loon wordt door je werkgever doorbetaald en zij krijgen weer geld van het uwv. Waarschijnlijk vragen ze het idd pas aan als je met verlof bent. Het maakt voor hun niet uit dat ze vier weken op geld moeten wachten. Uiteindelijk krijgen ze het wel. En als je gewoon had gewerkt hadden ze je ook moeten betalen. Ik zou me er daarom niet druk om maken en lekker genieten van je verlof :)