Bij de intake gaf de kraamzorg aan met lagen te willen werken en graag een deken met tog 1 en tog 2 wil zodat de kruiken daar tussen kunnen.. ik heb nu de dekens van jollein
Hier dekentjes, fleece van jollein. En als het te koud is kan ik eventueel een 2e dekentje er op leggen. Zoals hier beneden al gezegd word met laagjes werken in combinatie met je kruiken 😊
Ik heb lakentjes en verschillende soorten dekentjes.
Ik heb 2 katoenen dekentjes en een dunne wollen en een dikke wollen. Dan kan je laagjes op elkaar doen als het moet.
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe warm of koud het in huis is.
Nou heb ik zelf inmiddels ook een voorkeur voor wol, maar de vorige keer kreeg ik een zomerbaby en had ik dekentjes van katoen fleece. Prachtig en heel lekker, maar m’n baby bleef er totaal niet warm onder, ook al was het 28 graden en augustus 😅
Toen maakte de kraamzorg laagjes katoenfleece met zo’n knettersynthetisch Moeders voor Moeders badcape ding ertussen. Dat werkte wel.
Voor jezelf als volwassene is een niet ademende deken misschien minder prettig (al slapen heel veel mensen prima onder een synthetisch dekbed…), maar dat is bijvoorbeeld ook omdat je als volwassene veel transpireert in je slaap. Voor baby’tjes valt dat alles mee, zeker voor die eerste paar kraamweken. Sterker nog, het advies is altijd om ze minder warm te kleden als ze zweterig zijn. En bedenk maar eens hoeveel kindjes er in de maanden/jaren daarna in een prenatal of puckababy of hema slaapzak slapen, die ook allemaal een polyester vulling hebben 😉
Ik wil maar zeggen: als t niet in je budget past om een of ander knetter verantwoord merino wollen dekentje aan te schaffen, dan kan je baby ook priiima onder een katoenen lakentje en polyester dekentje slapen.