9 Reacties

2 jaar geleden

Ik gok dat je draagzak niet geschikt is voor zijn maat kleding. Veel draagzakken zeggen dat die geschikt zijn vanaf geboorte, maar is dan vaak vanaf maat 62/68.

2 jaar geleden

Reactie op babymasten

Ik gok dat je draagzak niet geschikt is voor zijn maat kleding. Veel draagz ...
Hij heeft al maat 62/68 inmiddels(was een flinke baby) Maar ik zal het dan als hij nog wat meer is aangekomen nog een keer proberen, dankjewel🥰

2 jaar geleden

Ons zoontje was in het begin ook totaal geen fan van de draagzak, later was het wel beter maar toen waren wij ondertussen al gewend aan de kinderwagen haha. Zou het gewoon later indd nog een keertje proberen 😊

2 jaar geleden

Welke draagzak heb je? En heb je foto’s hoe hij erin zit? Soms is de positie net niet helemaal lekker nog of zijn te toch nog net wat te klein voor de draagzak. Mijn oudste vond de draagzak (artipoppe) altijd heerlijk en wilt nu met z’n 2,5jaar nog steeds wel op onze rug. Nu met de jongste eerst een draagdoek en ook die vindt het heerlijk, draagzak is nu voor hem echt nog te groot dus gebruik tot die tijd een draagdoek. Misschien dat je dat eventueel nog kunt proberen mocht de draagzak inderdaad nog wat groot zijn voor hem 😊

2 jaar geleden

Reactie op Nikki_K

Welke draagzak heb je? En heb je foto’s hoe hij erin zit? Soms is de positi ...
Ik heb geen foto's, omdat hij zo ontzettend ging krijsen toen we hem erin deden, dat we hem eruit gehaald hebben. Er was iemand bij me op visite die zelf 2 kinderen heeft en wist hoe hij om moest(ik dacht dat ik wat verkeerd deed eerst.) Ze zei trouwens ook dat hij goed zat, was ook erg verbaasd over hoe hij reageerde😅 Maar de draagzak zelf heet Contours Baby 3-in-1Baby Carrier Love, na wat zoeken staat er ergens in het Engels vanaf 8 lbs, dus iets meer dan 3 kilo. Hij weegt al meer dan 4 kilo inmiddels. Ja het zit ook in mijn hoofd dat kinderen dat fijn vinden🥰 Wat fijn dat zij het fijn vinden♥️ Ik ben nou niet echt de handigste persoon op deze wereld, dus zijn er tutorials van hoe ik die draagzak om moet doen zegmaar? Kan een onhandig persoon dit ook denk je?😂

2 jaar geleden

Reactie op Sapsiej

Ik heb geen foto's, omdat hij zo ontzettend ging krijsen toen we hem erin d ...
Wat het belangrijkste is met een draagzak is dat hij hoog genoeg in je taille zit, hoog genoeg om je kindje een kus op het hoofd te geven en je moet een goede M houding kunnen creëeren. Als dat niet lukt en je kindje zit te diep in de draagzak dan is hij nog te klein voor de draagzak. Het is een beetje per merk afhankelijk hoe je hem precies om moet doen maar in essentie moeten ze dus allemaal hoog genoeg en een M positie moeten geven. Als je twijfelt over of je de draagzak goed om doet kan je kijken of je een draagconsulent bij je in de buurt hebt zitten die even mee kan kijken. Die kan dan en kijken of je de draagzak goed gebruikt en of je kindje er goed en ergonomisch in zit.

2 jaar geleden

ons eerste zoontje vond het omdoen van de zak ook altijd vreselijk maar als hij er eenmaal in zat nmoest ik een paar minuten rond hopsen en dan was het oke en viel hij heerlijk in slaap

2 jaar geleden

Ons eerste kindje wilde pas vanaf 4 maanden in de draagzak. En ben erachter gekomen dat hij lekkerder zat in een zachtere stof qua draagzak toen. Heb echt 6 verschillende draagzakken geprobeerd van bekenden en zelfs een aantal gekocht en teruggestuurd. Met 4 maanden eerst naar voren kijkend geïntroduceerd en toen uiteindelijk wilde hij ook naar ons toe kijkend en met onze reizen veel kunnen gebruiken toen het was ‘opgebouwd’. Nu voor ons tweede kindjes heb ik dan ook een mix tussen een draagzak en een draagdoek. Een Mei Tai van Ilmaha en werkt vanaf moment 1 al. Misschien zit het hem wel in zoiets bij jullie ook.

2 jaar geleden

Ik kan je een draagdoek adviseren! Zowel mijn eerste als tweede kindje vond het heerlijk. En voor het knopen zijn er genoeg filmpjes online te vinden. Even paar keer oefenen maar daarna stelt het niks voor!