22 Reacties
2 jaar geleden
Ik denk dat je je echt veelste druk maakt. Ik heb hier nog nooit van gehoord. Overtrekken heeft vaak als reden ongemak zoals buikkrampen.. heeft niks met onder de oksels te maken.
Maar als je echt bang bent en het stelt jou gerust, bel de huisarts en vraag het na.
2 jaar geleden
Als je je kind hiermee echt kan beschadigen zou het bij elke kraamzorg en consultatie-bureau continu verteld worden
Niks aan de hand je doet het top, gewoon nu op een andere manier optillen 👍
2 jaar geleden
Ook nog nooit van gehoord. Het zal wel meevallen! Hier ook een overstekker. Ik til hem alleen onder z’n oksels uit bad om zo over me schouder te tillen. Dit is geleerd door de kraamzorg. Verder til ik onder hoofd en billen.
2 jaar geleden
Op het consultatiebureau tilde ze mijn dochter ook gewoon onder de oksels op.. lijkt me dat als dat erg is dat zij dat echt niet doen
2 jaar geleden
Reactie op HS91
Ik hoop het maar 🙈 ben zo bang om iets fout te doen doordat je dingen niet ...
Niet iets wat iedereen weet hoor, heb er ook nog nooit van gehoord. Als het zo vreselijk slecht zou zijn dan zou idd consultatiebureau en kraamzorg enzo dit wel lang en breed uitgelegd hebben
2 jaar geleden
Reactie op ChristinaWitte
Op het consultatiebureau tilde ze mijn dochter ook gewoon onder de oksels o ...
Bij mij ook inderdaad, zal vast goed zitten😁
2 jaar geleden
Reactie op Yikes
Niet iets wat iedereen weet hoor, heb er ook nog nooit van gehoord. Als het ...
Ja is ook zo.. al stond er toen ik het intypte op google bij verschillende websites van consultatiebureaus en kraamzorg instanties/kinder osteopaten: “waarom je je baby niet onder de oksels mag optillen” alsof het een bekende “baby-wet” was, zoals hoofdje ondersteunen dus ik schrok enorm🙈
2 jaar geleden
Hier raden de kraamhulp en het consultatiebureau het wel af, niet onder de oksels op tillen.
Ze hebben de reden 9 weken verteld, ben het alleen kats vergeten omdat ik het een beetje 'raar' vond.
2 jaar geleden
Ik til mijn zoontje ook vaak onder zijn oksels op. Dit is mijn 2de kindje en had nog nooit gehoord dat dit slecht was. Mijn dochter is intussen 2.5 en heb ik ook regelmatig onder haar oksels opgetild als baby en daar is het helemaal goed mee gekomen 🤷♀️
2 jaar geleden
Mijn oudste is bijna 7 en die heb ik ook altijd onder de oksels opgetild. Hij loopt nog steeds recht hoor 🙈
Bij m'n andere 2 zoontjes ook trouwens. Heb toen ook wel eens gelezen dat het afgeraden wordt maar weet niet meer de reden daarvan. Maar goed denk dat onze ouders ons allemaal zo hebben opgetild en met ons is toch ook niks mis 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Yikes
Ik las dat het was dat ze ervan kunnen schrikken 🤷🏼♀️
Dat zou zo maar kunnen idd. maar ik maak eerst altijd contact met de kleine voor ik hem op pak. Dan weten ze al dat je er bent en dat je ze aanraakt. Dan schrikken ze niet als ze ineens uit bed/box/wieg worden getrokken, om het maar ff zo te zeggen 😂
2 jaar geleden
Reactie op Esma55
Dat zou zo maar kunnen idd. maar ik maak eerst altijd contact met de kleine ...
Ja doe ik ook hoor, ik had laatst toevallig ook eens opgezocht over onder de oksels en toen las ik dus schrikken en dat ze het idee hebben dat ze dan in een achtbaan ofzo zitten🤷🏼♀️🥲 maarja als ze wakker zijn en je contact hebt dan valt dat heus wel mee.
Ik probeer dr wel vaak uit bed/box of van t aankleedkussen onder dr nek en kont te pakken, maar ook vaak onder de okseltjes hoor