9 Reacties

2 jaar geleden

herkenbaar. Met 8,5 week werd het ineens beter hier. Tot die tijd liet ik hem kort boos zijn, want sommige dingen moeten soms even. Leuk is anders en helaas heb ik geen tips voor je.

2 jaar geleden

Als ze op je borst ligt en jij leunt wat achterover, telt dit ook. Zelfs in de draagzak kan als tummy time dienen omdat ze daar ook leren hun bekje te gebruiken. Je kunt haar in het begin ook helpen door haar elleboogjes goed onder de schouders te leggen en eventueel een opgerolde tetradoek onder haar oksels, dan wordt het ietsje makkelijker. Voor de rest zou mijn advies zijn, don鈥檛 sweat it. 30 jaar geleden was dagelijkse tummy time nog geen ding en ik heb ook leren mijn hoofd rechtop houden ;) wij doen het hier zeker niet elke dag, enkel als ik er eens aan denk 馃槆

2 jaar geleden

Reactie op Baby0124

Als ze op je borst ligt en jij leunt wat achterover, telt dit ook. Zelfs in ...
*nekje ipv bekje 馃槀

2 jaar geleden

hey, je kan wel wat verschillende dingen doen om je baby te helpen - als ze bij jou op de borst ligt kan je zelf verder onderuit zakken, totdat je zelf ligt (of tot waar ze het leuk vind en dan steeds verder onderuit gaan) Ook dit is oefenen op de buik :) - bij het plat liggen op de buik kan het helpen haar vanuit haar rug rustig naar haar buik te draaien, zodat ze voelt hoe ze in de positie komt. Vervolgens ga je haar zo positioneren dat haar ellebogen onder haar schouders zitten en houdt je haar aan de zijkant van haar bovenarmen vast zodat je haar steund met haar hoofdje optillen. Al die je dit steeds 5sec (dat ze nog niet huilt) en dan weer even terug rollen naar de rug. en dat kan je dan verder opbouwen. Een positieve ervaring op de buik is fijner dan steeds te moeten huilen. - Ook kan je haar over je benen leggen zijwaarts waarbij je ene been hoger ligt dan je andere been (dus een lichte helling) - en je kan je beide benen buigen en haar dan met haar buik tegen je bovenbenen leggen (zodat ze van je af kijkt de kamer in). Het helpt als daar dan iemand staat die haar aandacht trekt. Ze heeft nog zat tijd om dit allemaal te leren :) Hopelijk kan je hier een beetje mee vooruit!

2 jaar geleden

Reactie op danielle3105

hey, je kan wel wat verschillende dingen doen om je baby te helpen - als ze ...
Ja heel erg bedankt super 馃槉

2 jaar geleden

Reactie op Baby0124

Als ze op je borst ligt en jij leunt wat achterover, telt dit ook. Zelfs in ...
Klopt helemaal ik ga zeker niks forceren 馃槉

2 jaar geleden

Reactie op danielle3105

hey, je kan wel wat verschillende dingen doen om je baby te helpen - als ze ...
Bij ons werkt rustig omrollen naar de buik ook super!

2 jaar geleden

Mijn zoon is 10 weken en vind tummytime ook vreselijk. Als hij op ons ligt (wij liggen plat op de rug en hij op z鈥檔 buik op 茅茅n van ons) vind hij wel wel prima. Maar op een matras of in de box, vind hij vreselijk. Nu kan hij echt al goed zijn hoofdje omhoog houden, dus ik ben eigenlijk al tevreden. Nu zie ik wel mooie tips voorbij komen dus ik kan ook weer iets proberen

2 jaar geleden

In het begin vond hij (inmiddels 8,5 week) bij ons tummy time ook niet leuk. Ik legde hem op een speelkleed op de grond. Op advies van een vriendin leg ik hem nu steeds na het verschonen op z鈥檔 buik op het aankleedkussen en dat vond hij op de een of andere manier wel leuk. Ook het speelkleed gaat nu inmiddels goed馃槉