17 Reacties

10 dagen geleden

Hier hetzelfde. Heeft ons echt nodig. Ook reflux baby. En ik denk dat verwennen onder t jaar kan niet. Ze gaan / gaat het vanzelf leren. Heb t maar losgelaten..

10 dagen geleden

Hier ook hoor! Merk wel dat t beter gaat, betrapte me er gister op dat ik hem hoorde huilen op de babyfoon en liep direct naar boven, eenmaal boven was hij in slaap gevallen. Het gaat steeds makkelijker om weg te leggen. Gaan vanaf maandag het inbakeren afbouwen dus ben benieuwd!

10 dagen geleden

Reactie op mandieee_oof

Hier hetzelfde. Heeft ons echt nodig. Ook reflux baby. En ik denk dat verwe ...
Ah, soort van fijn om te horen. Merkte al dat ik zenuwachtig werd van alle babys die allang door kunnen slapen of zelfstandig in slaap vallen enzo

10 dagen geleden

Reactie op lara175869

Hier ook hoor! Merk wel dat t beter gaat, betrapte me er gister op dat ik h ...
Oh wat fijn! Dit gebeurd bij ons heeeeeel af en toe alleen in de nacht. Inbakeren net puckababy piep doen we al niet meer ivm omrollen, wel de andere puckababy. Misschien daar ook even aan wennen.. Fijn dat het bij jou steeds beter gaat!

10 dagen geleden

Hier hetzelfde en ook ik maak me er zorgen om. De eerste keer in slaap vallen gaat prima met een klein beetje hulp (handje vasthouden en heel kort sssh-en). Dit lukt pas sinds 1 week. Hij wordt vaak na 30 minuten wakker en dan lukt het niet om zelf in slaap te vallen, ook niet met onze hulp. Hij heeft de eerste 11 weken gehuild en gekrijst vanwege een allergie. De kinderarts gaf aan dat het kan dat hij daarom meer geborgenheid nodig heeft. Mogelijk met reflux hetzelfde, dat is natuurlijk ook een lichamelijk ongemak. Wij blijven wel proberen, en als het niet lukt pakken we hem bij ons zodat hij wel voldoende slaapt. In de nacht is het overigens geen probleem 🤷🏼‍♀️.

10 dagen geleden

Reactie op Nemo17

Ah, soort van fijn om te horen. Merkte al dat ik zenuwachtig werd van alle ...
Haha ja dat snap ik! Maar dat je ze niet kan verpesten het eerste jaar is echt mijn houvast.

10 dagen geleden

Mijn situatie op het moment. We proberen het altijd wel om hem half wakker weg te leggen, maar dit lukt vaker niet dan wel en ik ben gewoon niet van het laten huilen... Hij leert het wel. Op dit moment heeft hij ons ook wat meer nodig, want hij zit in sprong 4. Eerst kon het me frustreren dat ik maar zo met hem zat om hem te laten slapen, maar dit duurt ook geen jaren... Voor je het weet willen ze niet meer bij je in slaap vallen, dus ik geniet er nu nog maar van. ❤️

10 dagen geleden

Reactie op xsorayaa

Mijn situatie op het moment. We proberen het altijd wel om hem half wakker ...
Aaah wat lief! Ik vind het persoonlijk ook niet erg om zo te zitten. Savonds is dit een heerlijk moment voor mezelf en de kleine. Ik word soms alleen bang gemaakt door verhalen haha.

10 dagen geleden

Lars kan het ook nog niet hoor. Ik weet van mn dochter dat het opeens lukte. Niet altijd, maar af en toe. En ieder stapje is er 1! Gewoon regelmatig wakker weg leggen en even kijken of het lukt. Even proberen door alleen speentje, te sussen of beetje wiebelen terwijl hij ligt. Lukt het niet? Dan pak ik hem op en ga ik wiegen.

10 dagen geleden

Mijn eerste eindeloos lang in slaap gewiegd etc. wordt vanzelf minder. Heb haar nooit iets geleerd. Ze ging vanzelf bijna altijd zelf in slaap vallen en doorslapen toen ze anderhalf was (daarvoor ook in periodes enzo en soms wel soms niet, wat ook heel normaal is, zijn net mensen). Nu is ze bijna 3 en is allemaal geen issue. Verhaaltje en slapen. Je kunt af en toe een slaapje oefenen. Probeer af en toe een hulpmiddel (beter niet alles tegelijk), zoals white noise, kinderwagen, rockit, meyco inbakerdoek, love to dream slaapzak, nunki lakentje, donkere kamer etc. Slaperig (ogen vallen steeds dicht) wegleggen eerst onderkant dan bovenkant. Beddengoed strak instoppen en aaien over voorhoofd, buikje lichtjes van links naar rechts ‘schudden’ (zachtjes) wil ook wel eens helpen. Bibs speen en medela soft silicone spenen geprobeerd? Hier ook een die weinig spenen accepteert maar medela soft silicone lijkt op zo’n ziekenhuisspeen die veel baby’s wel accepteren en bibs is natuurlijk bekend als speen voor hardnekkige speenweigeraars. Als niets lukt en je hebt weinig zin en tijd bij bepaalde dutjes in de armen, eindeloos wiegen etc. kun je draagzak doen. Ben zelf as we speak de rockit nu aant uitproberen ivm moeizaam slapen overdag..

10 dagen geleden

Reactie op Nemo17

Oh wat fijn! Dit gebeurd bij ons heeeeeel af en toe alleen in de nacht. Inb ...
Wij hebben een Fedde en Kees slaapzakje aangeschaft. Kan je de armen nog wel ietsjes vast ritsen, en dan steeds wat afbouwen

10 dagen geleden

Reactie op Joeddoes88

Mijn eerste eindeloos lang in slaap gewiegd etc. wordt vanzelf minder. Heb ...
Oh handige tip, ga die speen eens kopen. Bibs wilt hij ook niet. Hij sabbelt wel op zijn vuist, maar hij snapt nog niet helemaal hoe duimen werkt 🤣

10 dagen geleden

Reactie op Joeddoes88

Mijn eerste eindeloos lang in slaap gewiegd etc. wordt vanzelf minder. Heb ...
Ik heb de medela speen gekregen van de kraamverzorgenden in het kraamhotel. Ik had drie verschillende speentjes ingepakt maar hij probeerde te zuigen maar het lukte hem maar niet, dus hebben we de medela gekregen en het deed wonderen😍 Ik heb gelijk een paar ingeslagen tm 18 maanden😅

10 dagen geleden

Trouwens, mijn zoontje is maandag 4 maanden en zit nu ook in sprong 4/slaap regressie, dus ik ben al blij als hij slaapt, maakt niet uit hoe en waar😬 Ook toen er nog geen sprake was van de sprong enz sliep hij niet alleen hoor. Zou het grr er heel graag willen, maar ik volg hem gewoon, komt ooit wel🥰

9 dagen geleden

Reactie op xsorayaa

Mijn situatie op het moment. We proberen het altijd wel om hem half wakker ...
Geniet er zeker van! De mijne is 14 weken en valt ook niet zelf in slaap. Is bovendien ook een lichte slaper, hoort alles!! Doet hazenslaapjes van 30 min. Heel vermoeiend, maar zoals je het zegt. Geniet ervan, want straks zijn ze ouder en kan je niet meer zo lekker kroelen. De mijne slaapt ook heerlijk op de arm.

9 dagen geleden

Reactie op ssuu

Trouwens, mijn zoontje is maandag 4 maanden en zit nu ook in sprong 4/slaap ...
Helemaal helijk

9 dagen geleden

Reactie op xsorayaa

Mijn situatie op het moment. We proberen het altijd wel om hem half wakker ...
Ik geef je groot gelijk ❤️