7 Reacties

18 dagen geleden

Ik volg, hier ook nog steeds wiegen en slapend wegleggen

18 dagen geleden

Wij zijn het wiegen en slapend wegleggen weer aan het afbouwen. We zingen een slaapliedje terwijl ze op de arm ligt. Daarna leggen we haar in bed, wiegen haar in bed nog even, zetten het muziekdoosje aan, vertellen dat we zo nog even bij haar komen kijken en vertrekken. Dat levert (natuurlijk) protest op, maar we zijn er na 10 seconden alweer. Inmiddels is ze niet meer zo overstuur dat we haar uit bed moeten halen en haar op de arm rustig moeten maken, maar lukt dat terwijl ze in haar bedje blijft. Op de arm resulteerde er vaak wel in dat ze dan alsnog op de arm in slaap viel, maar dat is prima. Na meerdere slaapjes komt er een moment dat je hem wel in bed kunt troosten. De intervallen die wij hanteren zijn deze: 10 seconden, 20 seconden, 30 seconden, 1 minuut, 1,5 minuut, 2 minuten, 3 minuten. Meer hebben wij nooit nodig gehad. Vb: Je gaat de kamer uit en komt na 10 sec. terug. Je troost zolang als nodig is en vertrekt wanneer hij (al is het maar kort) rustig is. Je gaat weer de kamer uit en komt na 20 seconden terug. Je doet hetzelfde als de 1e keer en gaat daarna voor 30 seconden de kamer uit. Zo bouw je het steeds verder op. Als hij echt overstuur raakt heb je voor sommige stapjes gewoon wat meer tijd nodig en even een stapje terug doen is ook prima. Ze zijn nog zo klein, geef ze lekker de tijd om te leren :-)

18 dagen geleden

Ik wieg ook nog steeds hoor!

18 dagen geleden

Ja hoor! Soms lukt het, vaak niet. Ik voed vaak nog in slaap (geen borst meer maar fles, dus papa brengt hem ook naar bed)komt vanzelf leg er niet teveel druk op en ach even q-time is stiekem ook niet erg! 🤗

18 dagen geleden

Ik heb mijn zoontje tot 8,5 maand voor elk slaapje gewiegd. En ook de nachten om de 1,5/2 uur moeten wiegen. Ik kon dit fysiek en mentaal gewoon echt niet meer. Vooral de nachten. Ik ben begonnen met wakker in bed leggen en liedje zingen en handje vasthouden. De eerste keren was ik zeker 20 minuten bezig voor hij gekalmeerd was en ging slapen. Ik zou gewoon de methode toepassen die Yts456 ook heeft gedaan. Zo heb ik het uiteindelijk ook gedaan! Direct na het stoppen met wiegen zijn mijn nachten zoveel beter geworden. Ik hoef niet meer te wiegen en hij wordt nog maar 1-2 keer wakker in de nacht. Dan hoef ik hem alleen maar anders neer te leggen en hij gaat weer slapen. Het is vooral de eerste week even doorzetten😘. Geheel zonder tranen is denk ik onmogelijk op deze leeftijd maar ik heb mijn zoon nooit alleen overstuur laten huilen.

15 dagen geleden

Wij zitten midden in de methode die yts hieronder zegt. Ik ga alleen niet weg en pak hem direct op als hij hard huilt. Ik merkte namelijk dat ik hem wiegend steeds moeilijker in slaap kreeg en kreeg er ook een halve hernia van 😆 Eerste dag was vreselijk maar het gaat steeds beter! Ook op de opvang heeft hij vandaag heel goed zelf geslapen. Dus het is heel lastig maar ben nu zo blij dat ik het gedaan heb.

14 dagen geleden

Reactie op nora2017

Wij zitten midden in de methode die yts hieronder zegt. Ik ga alleen niet w ...
Ben je begonnen met de dutjes of met de nachtslaap🙌🍀