31 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb ook laatst mn verlof aangevraagd bij het uwv, en ik weet dat ze pas op de datum waarop het verlof in gaat, gaan kijken wat de hoogte van je verlof gaat zijn.
Dat kan 3-4 weken duren, voor je dus uiteindelijk echt weet wat je kan verwachten.
Het uwv is gewoon super traag met letterlijk alles. Je kan ze natuurlijk ook altijd even bellen voor informatie :)
2 jaar geleden
Ow ik las op hun site dat je pas 3/4 weken voor je verlof het kan aanvragen dus wilde het Aan komende week doen want ga over 3/4 weken met verlof 🙈maar als ik dit lees ga ik het vanavond maar gelijk even regelen
2 jaar geleden
Heb mijn zez 2-10 aangevraagd met 25 weken. Ze geven aan 9-1-2024 (waarschijnlijk) te laten weten of ik de uitkering krijg en de verwachte ingangsdatum is 26-12-2023. Dan zouden ze 9-1-2024 starten met uitkeren.
Rare volgorde en erg traag, maar dit was bij mijn vorige zwangerschap ook zo en is ook goed gekomen.
2 jaar geleden
Meestal krijg je precies 4 weken voor je uitgerekende datum de goedkeuring
2 jaar geleden
Zie je niks op uwv staan? Ik zie dit als ik inlog en naar beneden scroll. Heb het ook met 24 weken aangevraagd

2 jaar geleden
Na 8 weken niets gehoord te hebben kreeg ik een brief. Ik moest herhalende informatie opsturen. Binnen een pasr dagen wat niet kon. Ik kreeg de brief op zaterdag en ze konden het dus niet eerder als de dinsdag terug verwachten. Woensdag geklaagd dat ik het niet netjes al ruim 9 weken te moeten wachten, maar andersom een brief terug te moeten sturen binnen een paar dagen. Toen zei ze we hebben nog niets ontvangen neem volgende week maar weer contact op. Ik zei ja hallo, ik vind het allemaal wel erg lang duren. Letterlijk 2 uur later bericht dat het was goedgekeurd. Klagen helpt soms🤣 dit was bij de eeste trouwens ook zo.
2 jaar geleden
Er stond bij mij trouwens eerste betaaldatum 1 december, terwijl mijn verlof 15 november in gaat. Nu het is goedgekeurd is de verwachte 1e betaling aangepast naar mijn 1e verlofweek.
2 jaar geleden
Ik heb zoals ze aangegeven met 4 weken voor mn verlof de uitkering aangevraagd en precies na 2 weken kreeg ik bevestiging dat die goed gekeurd was en dat die as donderdag in gaat 7 december en dat de eerste betaling rond 11 december komt krijg als het goed is hiervoor nog wel een betalingspecificatie dus hier gaat het als nog wel volgens de planning
2 jaar geleden
Ik heb het ook bij de 24 weken aangevraagd nu 35 en gister bericht gehad dus nog even geduld denk ik!
2 jaar geleden
Ik heb vrijdag gebeld, met de vraag hoe lang het nog mocht duren aangezien ik het al met 24 weken heb aangevraagd. Mocht ik documenten moeten aanleveren heb ik amper nog tijd aangezien het 14 dec zou ingaan. Die dag werd ik terug gebeld met idd de mededeling dat ik documenten moest aanleveren en wanneer dat gedaan wordt de uitkering geregeld wordt op afgesproken datum.
2 jaar geleden
Reactie op Mommynaadje
Ik heb vrijdag gebeld, met de vraag hoe lang het nog mocht duren aangezien ...
Mag ik vragen wat je eventueel moest aanleveren? Ik ben sinds 1-1 dit jaar ondernemer en mijn verlof gaat in “24 in. Dan ben ik dus een jaar ondernemer, maar kan geen cijfers aanleveren (althans geen aangifte)