21 Reacties

5 maanden geleden

Bij ons was ze ook erg verkouden een paar dagen. Ik vind die aspirator uitzuiger echt top in combi met neusspray. Of had je die ook al? Echt zo sneu indd 🙁

5 maanden geleden

Ps. Met slapen leg ik haar wat hoger, dan heeft ze er minder last van.

5 maanden geleden

Hier ook al een week of twee zeker aan de hand. Ben bij de huisarts geweest en tegen het hoesten valt niet zoveel te doen. Neusje spoelen met zoutwater voor de neusverkoudheid, maar eigenlijk ook niet het idee dat dat wat oplevert

5 maanden geleden

Zoontje is ook al 2 weken aan het hoesten. Eerst ook neusverkouden, maar dat is inmiddels over. Hij hoest vooral in de nacht heel erg. Bedje beetje schuin staan en verder is het afwachten. De longen klonken goed, maar de huisarts zei hier ook dat het bij baby’s echt wel een paar weken kan duren voor het hoesten helemaal weg is

5 maanden geleden

Hier precies zo, vanaf dat ze naar de opvang gaat. Vooral s nachts hoest ze veel. Neusspray en uitzuigen helpt maar eventjes. Volgens mij is t gewoon uitzitten... zolang ze goed drinkt, plast en niet suf is, is het niet zo erg denk ik. Meer vervelend voor haar (en voor jou natuurlijk om te zien!). Misschien nog een luchtbevochtiger bij het bedje/op de kamer uitproberen? Die staat hier nog op t lijstje.

5 maanden geleden

Aaargh 5u een enorme hoestbui en natuurlijk daarna met geen mogelijkheid in slaap te krijgen 😵😵 Wat hier soms trouwens wel helpt bij een blijvende hoestbui; beetje laten drinken

5 maanden geleden

Reageer even gewoon zo op iedereen tegelijk haha Hier snachts ook het ergste, heb haar bedje al iets hoger aan het hoofdeind, neusspray voor de fles en ik smeer verkoudheids balsem maar het haalt niet echt wat uit🥲

5 maanden geleden

Reactie op Yikes

Reageer even gewoon zo op iedereen tegelijk haha Hier snachts ook het ergs ...
Shit he. Wij hebben dus een bevochtiger besteld, komt vandaag binnen, vannacht uittesten. Zal laten weten of dat wel iets doet!

5 maanden geleden

Echt ziekig he? Hier vannacht na het drinken ook, hij kreeg het haast niet weg en bleef maar hoesten. Vanmorgen spuugde hij allemaal slijm en snot uit.

5 maanden geleden

Momenteel is onze zoon ook verkouden, het is het af en toe net een pruttelende koffiepot. Wij geven otrivin neusspray en dat helpt goed

4 maanden geleden

Ons zoontje hoest al 8 weken al aantal keer naar de huisarts geweest al antibiotica kuur gehad maar niets helpt. Iemand toevallig tips?

4 maanden geleden

Zoutoplossing via internet bestellen en dat steeds in het neusje doen om te spoelen. Werkt beter dan neusspray. En stomen in de badkamer. Hete douchestraal tegen de koude muur aanzetten. En dan met je baby in de badkamer gaan staan. Niet bij de hete straal uiteraard.

4 maanden geleden

Reactie op Ann9319

Zoutoplossing via internet bestellen en dat steeds in het neusje doen om te ...
Oké welke zoutoplossing via internet?

4 maanden geleden

Reactie op Bobbienon

Shit he. Wij hebben dus een bevochtiger besteld, komt vandaag binnen, vanna ...
Dit werkt hier goed 🤩

4 maanden geleden

Reactie op SS21-1

Dit werkt hier goed 🤩
Ja hier ook!!🙏😀

4 maanden geleden

Reactie op llmayer

Oké welke zoutoplossing via internet?
Een fysiologische zoutoplossing. Maakt niet uit welke, zijnstandaard waarden voor. Alleen bij apotheek betaal je 3x zoveel.

4 maanden geleden

Reactie op Bobbienon

Ja hier ook!!🙏😀
Welke luchtbevochtiger heb jij?

4 maanden geleden

Reactie op Diana-1992-1

Welke luchtbevochtiger heb jij?
Deze!: https://www.bol.com/nl/p/auronic-luchtbevochtiger-geschikt-voor-babykamer-slaapkamer-wit-inclusief-waterfilter/9300000100637294?referrer=socialshare_pdp_androidapp

één maand geleden

Reactie op Ann9319

Een fysiologische zoutoplossing. Maakt niet uit welke, zijnstandaard waarde ...
Welk merk was dit? Hier een zielige meisje wat zo hoest, vooral snachts :(

één maand geleden

Als het echt heel erg is en zoutoplossing niet werkt zou ik langs huisarts gaan en recept vragen voor xylometazoline 0,025 . Dat is een lagere dosis dan je in drogist kunt halen. Als je het kort gebruikt en alleen als het nodig is kan het geen kwaad. Onze dochter heeft dat in haar eerste week 2x deze neusspray gekregen en ik heb het thuis nog 1 keer gebruikt toen ze een keer snachts geen adem kreeg en in paniek raakte. Dat spul werkt echt meteen. Ik gebruik dat wel als laatste redmiddel. En eerst zoutoplossing e.d..