37 Reacties
2 jaar geleden
Ik ga over een maand naar Portugal en dan is de kleine 3 maanden. Dus ik kan het daarna laten weten!
2 jaar geleden
Hooi wij zijn met ons zoontje toen hij 4 maanden was op vakantie naar Spanje gegaan. Op letten niet te veel in de zon goed zonnebrand smeren en als je naar het strand wil ga of vroeg of laat in de middag als de zon over zijn hoogtepunt heen is. En verder kijk voor mutsjes en een baby zonnebril.
2 jaar geleden
Wij gaan ook in april op vakantie! Zal er daarna op terugkomen hoe het was en wat we eventueel nog voor tips hebben
2 jaar geleden
Mutsje voor de zon en als je borstvoeding geeft, zou ik dat doen in het vliegtuig met stijgen en dalen. Werkte bij ons perfect
2 jaar geleden
Wij zijn momenteel in Spanje met onze zoon van 2 maanden en dochtertje van 2.5 jaar. Ons zoontje heeft de hele vlucht geslapen. Een flesje gedronken bij opstijgen maar bij landing sliep hij dus heb ik er geen gegeven en hij had geen last van zijn oortjes. Onze dochter van 2.5 had er trouwens ook helemaal geen last van 😊 ik vind de draagzak nu super handig omdat onze dochter van 2.5 ook nog vaak in de buggy wil. En voor de kinderwagen misschien eerder een kleiner/goedkoper model meenemen indien dat kan. Wordt namelijk in het ruim van het vliegtuig geplaatst en kan wel eens beschadigd geraken. Wij hebben de hamilton buggy enkele jaren geleden gekocht en hier kan je ook een draagmand op zetten. Die gebruiken we nu dus voor op vakantie.
En inderdaad een goede zonnecrème, hoedje, eventueel UV werend zwempak als je zou gaan zwemmen.
Ik geef kunstvoeding en heb ook potten poeder meegenomen omdat ik niet wist of ze dezelfde hier in Spanje zouden verkopen en wil niet dat hij hier last krijgt van krampjes door nieuwe voeding.
En voor het overige vooral genieten 😊
2 jaar geleden
Ben toen ook na kreta geweest toen mijn dochter 4 maandjes oud was. Echt een heerlijke vakantie gehad.
Ik nam de kinderwagen mee met alleen de maxicosi.
Haar eigen koffer tot 30 kg
Inv eigen voeding, kleertjes , flessen etc.
Merkte tussen door door de hitte dat ze 'dorst had' en deed dat beetje ijsthee peach verdunnen met water. Ging super!
Voor de rest het zelfde wat je thuis ook doet.
Je weet zelf wel dat mutsjes, factor 50 en veel uit de zon houden een must is 🤣.
Qua vliegen had ik geluk en mocht ze op een eigen stoel in haar maxicosi.
En gaf ik tijdens landen en stijgen een flesje of Speentje.
2 jaar geleden
Ben toen ook na kreta geweest toen mijn dochter 4 maandjes oud was. Echt ee ...
Ice tea Peach met 4 maanden??
2 jaar geleden
Hoi, ik ben ook wel benieuwd of jullie tips hebben welke kleding jullie aan doen bij een baby van circa 4 maanden oud op zonvakantie? Want je wil je baby zoveel mogelijk beschermen tegen de zon maar ook niet te warm kleden. Doe je dan gewoon een rompertje met korte mouwen en een kort broekje aan bijvoorbeeld?
2 jaar geleden
Wij gaan ook in juni op vakantie met onze zoon van 5,5 maand. Tips die ik tot nu toe van vriendinnen heb gehad;
*Buggy ipv kinderwagen. Er zijn veel buggy's waarbij de rugleuning plat kan
*Deryan camping tentje. Dit zou makkelijk zijn voor dutjes bij het strand/zwembad of als je gewoon je handen vrij wilt
*XL hydrofieldoeken
*Luiers ter plaatsen kopen
2 jaar geleden
Reactie op Grdslmmrs
Ik heb al wel gekeken naar uv werende zwemkleding. Zag ook dat ze bij de H& ...
Thanks voor de tip, ga ik even naar kijken! 😊
2 jaar geleden
Ik ben nu op vakantie met een baby van 3 maanden op Curacao. Grootste tip is niet onnodige dingen meenemen in het vliegtuig en als je kan zoveel mogelijk inchecken zodat je bijvoorbeeld alleen luiertas mee hoeft te nemen
2 jaar geleden
Hi wij zijn vorig jaar met onze dochter toen 10 mnd naar kos geweest. Maar komt aardig op zelfde neer:
- Zonnebrand, hoedjes, babyzonnenbril en uv werende kleding.
- Deryan tentje/reisbedje
- Deryan airtraveller
- Draagzak/draagdoek
- Buggy of kinderwagen huren en die meenemen
- Als kan maxi cosi meenemen (autohuren incl dat soort dingen is een drama gebleken bij ons).
- Speen/fles met stijgen en dalen
- Kleine handzame speeltjes
- Flesvoeding: thermoskan gekooktwater en thermoskan koudwater voor aanmaken fles in vliegtuig (vraag ook even of personeel 10 min voor dalen wilt aangeven)
- grote hydrofiele doeken
- stokke flexibad (kleine variant) voor zowel badje als voor verkoeling bij t zwembad bijvoorbeeld (dochter van 18 mnd past er nog steeds in)
- luchtige kleding
- evt knijpfruitjes indien je al vast voedsel aanbiedt
- kleinverpakking seepje voor ongelukkige vlekken
- schone set kleding voor jezelf en baby in handbagage
- wasbare zwemluiers
- indien naar zwembad gaat een normale luier over de zwemkleding dan kan je die laatste moment uitdoen en als ze plasje doen zit niet direct alles onder omdat zwemluier dat niet opneemt
- verder go with the flow en laat t op je af komen + geniet!