46 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb sinds 2021 Menzis met een aanvulling. Daarin is de kraamzorg wel 100% vergoed. Ook volgens jaar als het goed is, want ik zag geen wijzigingen daarin

2 jaar geleden

Bij CZ kan je met een aanvullende verzekering wel deze kosten vergoeden!

2 jaar geleden

Ik zit sinds dit jaar bij Ditzo. Erg tevreden over en vergoeden meer dan genoeg

2 jaar geleden

Gaat het werkelijk om die 5.10 per uur voor die paar uurtjes? Bedenk je dat je dus meer betaalt dan je eruit haalt. Kies een verzekering die bij je past. Die kraamzorg kosten zijn beduidend minder dan je soms extra moet betalenA

2 jaar geleden

Weet je zeker dat je dan het goede aanvullende pakket erbij heb gekozen? Want hoe ik het lees zit er bij CZ met het aanvullende pakket Basis (heel verwarrende naam..) wel de poliklinische bevalling en 100% kraamzorg vergoed. Ik ben namelijk ook van plan om over te stappen, mocht ik op 31 dec nog niet bevallen zijn.

2 jaar geleden

Als je huidige zorgverzekering is opgezegd voor 31-12 dan heb je tot 1 februari de tijd om een nieuwe af te sluiten, misschien dat je dat iets meer rust geeft om eea uit te zoeken.

2 jaar geleden

Reactie op Joyce0031

Ik heb sinds 2021 Menzis met een aanvulling. Daarin is de kraamzorg wel 100 ...
Heb je dan bij Menzis het extraverzorgend pakket2? Ik dacht dat ik het daarin wel zag staan namelijk.

2 jaar geleden

Reactie op Hijodelaluna

Gaat het werkelijk om die 5.10 per uur voor die paar uurtjes? Bedenk je dat ...
Ja dat is indd ook wel weer zo. Ik had wel gekozen voor de volledige uren kraamzorg ivm het willen geven van borstvoeding. Zou dat dan even moeten uitrekenen. Je betaald natuurlijk wel weer voor een jaar..

2 jaar geleden

Dsw vergoed het volgend jaar wel. Maar dan moet je wel aanvullend AV Top hebben. Die vergoed 100% van de eigen bijdrage van dus de kraamzorg.

2 jaar geleden

Reactie op Niefesteph

Heb je dan bij Menzis het extraverzorgend pakket2? Ik dacht dat ik het daar ...
Ja klopt!

2 jaar geleden

Reactie op Niefesteph

Ja dat is indd ook wel weer zo. Ik had wel gekozen voor de volledige uren k ...
Idd belangrijk om af te wegen welke zorg je verwacht nodig te hebben en of een aanvullende verzekering wel uit kan. Maar vanuit een aanvullende verzekering kan ook meer vergoed worden wat je misschien ook nodig hebt: lactatiekundige, kolf, alternatieve zorg (voor bijv osteopaat). Bij m’n zoon had ik ook een aanvullende verzekering en de kosten hiervoor had ik er al uit doordat ik extra dagen kraamzorg kreeg.

2 jaar geleden

Reactie op sophieee94

Weet je zeker dat je dan het goede aanvullende pakket erbij heb gekozen? Wa ...
Ja dat weet ik zeker had aanvullend basis. Ik zag ook staan 100% voor beide eigen bijdrage zowel kraamzorg als poliklinische. Toen ik dus echt ging kijken naar het kopje: vergoedingen in mijn polis zelf zag ik daar dus meer info staat en stond er bij het kopje: wat betaal je zelf toch staat die eigen bijdrage van 5,10 per uur.. Dat vond ik nogal verwarrend en ze zijn echt niet tot moeilijk te bereiken dus vandaar me impulsieve opzegging 😅.

2 jaar geleden

Als je huidige zorgverzekering is opgezegd voor 31-12 dan heb je tot 1 febr ...
Nou dat heeft zeker meer rust! De oude heb ik indd al opgezegd en de “nieuwe” dus nu ook binnen het 14 dagen termijn.

2 jaar geleden

Reactie op Merel01071992

Dsw vergoed het volgend jaar wel. Maar dan moet je wel aanvullend AV Top he ...
Oh top. Ga daar ook eens naar kijken!

2 jaar geleden

Ik zou goed afwegen of het het wel waard is. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik alle kosten naast elkaar gelegd en was het uiteindelijk goedkoper om het zelf te betalen. Misschien wordt je wel medisch en wordt je bevalling gewoon vergoed. Eigen bijdrage kraamzorg is alles bij elkaar €229,50 als je het zelf moet betalen.

2 jaar geleden

Reactie op Joyce0031

Ja klopt!
Top thanks. Dan hou ik die even in me achterhoofd 😊

2 jaar geleden

Reactie op P & W ❤️

Ik zou goed afwegen of het het wel waard is. Bij mijn vorige zwangerschap h ...
Ja ga ik indd even doen! Dat medisch worden is nog de vraag. Ik zit wel op het randje.. Bedankt voor je reactie!

2 jaar geleden

Ik ben overgestapt naar nationale Nederlanden en dan de meest aanvullende verzekering. Daarbij krijg je de kraamzorg en poliklinisch bevallen vergoed. Is wel een prijzige verzekering maar ik haal de kosten er sowieso uit met de kraamzorg kosten en poliklinisch bevallen. Heb je nog een lactatiekundige nodig, bekken fysio etc dan is dat allemaal ook vergoed dus woog het voor mij op tegen de kosten die ik anders zelf zou moeten betalen (en ik ging minder betalen dan bij mijn huidige verzekering waar ze in 2024 poliklinisch bevallen niet meer vergoeden). Er is een collectiviteit code van 24 baby die ik heb gebruikt waardoor ik goedkoper uitkwam. Ik heb ook naar CZ gekeken en dacht dat daar ook de kraamzorg werd vergoed als je maximaal aanvullend verzekerd was, probleem bij mij was alleen dat mijn kraamzorg organisatie niet onder contract staat bij CZ dus daardoor helemaal niet vergoed zou worden, dus check dat vooral ook even!!

2 jaar geleden

Reactie op GeenIdee1993

Ik zit sinds dit jaar bij Ditzo. Erg tevreden over en vergoeden meer dan g ...
Ditzo (tegenwoordig asr ik kies zelf) heeft alle vergoeding voor zwangerschap eruit gegooid. Ik ben daarom overgestapt.. of in ieder geval deze opgezegd en ga waarschijnlijk naar hema (valt onder menzis) met aanvullend 3. Ik heb alle vergoeding en kosten die ik verwacht uitgerekend en dat is voor mij de beste optie.

2 jaar geleden

Reactie op Lentebloempje-xx

Ditzo (tegenwoordig asr ik kies zelf) heeft alle vergoeding voor zwangersch ...
Even nagekeken maar ik zie de vergoedingen voor 2024 er nog in die ik in 2023 ook had