23 Reacties

2 jaar geleden

Misschien kun je iets met krokante kip maken

2 jaar geleden

Iets met roomkaas of zeewier kan ook!

2 jaar geleden

Krokante kip met komkommer en pittige mayo. Omelet met avocado. Geroosterde Zoete aardappel met komkommer, lente-ui en sesam.

2 jaar geleden

Edamame bonen met soja

2 jaar geleden

Kipspiesjes, mini loempias, gebakken banaan, kiprol met gebakken ui

2 jaar geleden

Japans Omelet met daarin scheutje soja en een scheurje mirin (japanse rijstwijn) dan in reepjes samen met avo/mayo/komkommer in je sushi is erg lekker!

2 jaar geleden

Reactie op daisymay

Japans Omelet met daarin scheutje soja en een scheurje mirin (japanse rijst ...
Oooh ja, dat is een heerlijk idee!

2 jaar geleden

Wij bellen het sushi restaurant en vragen wanneer de vis is geleverd. Wordt om de dag geleverd. Als het dagvers is eet ik daar gewoon alles

2 jaar geleden

Oe, waar halen jullie vegan zalm en garnalen vandaan?! Ik maakte wekelijks sushi of sushi bowl voor mezelf dus dit is echt even afkicken. Dit kindje haat (warme) vis dus met gebakken zalmstukjes was het verschrikkelijk

2 jaar geleden

Oh maar voor wie welk warme zalm verdraagt dan is een sushi/poke bowl met sushi rijst, komkommer, lente-ui, avocado, soyabonen, sriracha mayonaise een aanrader. De zalmblokjes wat langer dan in recept staat in oven of air-fryer laten zodat het beetje knapperig wordt en dan sausje zoals in dit recept (maar deze hoeveelheden waren echt teveel, dus ik doe het nu beetje op gevoel mooie verhoudingen zodat zalm een lekkere honing soya sausje krijgt).

2 jaar geleden

Ik maak ook altijd sushi, maar geen liefhebber van tonijn en zalm. Voornamelijk maak ik altijd drie rollen; - Gefrituurde garnaal, avocado, komkommer en garneren met japanse mayonaise en gefrituurde uitjes - Zelf gemaakte panko kip (youtube), avocado, mango en garneren met sriracha en japanse mayonaise - Kastanje truffel champignons; lekker bakken met knoflook en dan marineren met truffelmayo. Bosuitje erbij, heerlijk! Toevallig vorige week de eerste 2 rollen gemaakt, zo lekker altijd 😍 Als ik een pokebowl maak doe ik altijd die panko kip en dan 4/5 soorten groenten erbij!

2 jaar geleden

Reactie op DD94

Ik maak ook altijd sushi, maar geen liefhebber van tonijn en zalm. Voorname ...
Ziet er heeeerlijk uit 😍 en mooi gemaakt ook 🤤 weet niet of je het weet of uitmaakt haha deel het alleen omdat het voor veel niet bekend is maar sinds een tijdje wordt voor zwangeren geadviseerd om geen garnalen te eten ivm onderstaande reden 🍀🙏🏼

2 jaar geleden

Reactie op Beeb.

Ziet er heeeerlijk uit 😍 en mooi gemaakt ook 🤤 weet niet of je het weet o ...
Ahh dankjewel! In mijn kring ben ik altijd de beste sushi roller haha, oefening baart kunst! En van de garnalen weet ik inderdaad. Het is heel dubbel want mijn VK zegt ook dat dit steeds veranderd. Als je nu naar een sushi restaurant gaat zie je ook bij alle rollen met gefrituurde garnaal staan dat het “veilig” is voor zwangere. Dit omdat de garnaal wordt gefrituurd op 190 graden. Maar blijft lastig met alles wat wel en niet mag 🥴

2 jaar geleden

Reactie op DD94

Ahh dankjewel! In mijn kring ben ik altijd de beste sushi roller haha, oefe ...
Jaa er komt steeds meer bij op het lijstje wat niet “mag”🥲 verlang al weken naar carpaccio en sushi nu 🤣🤣 super dubbel met restaurants indd want t gaat niet om de temperatuur in deze of bacteriën maar om de stoffen die garnalen van de bodem eten🤭 voorheen dachten ze dat alleen roofvissen die aten omdat die andere vissen eten en zo afvalstoffen opbouwen, alleen garnalen eten resten hiervan van de bodem dus vallen nu in dezelfde categorie! (Stukje voedingskundige uitleg 🤪)

2 jaar geleden

Reactie op Beeb.

Jaa er komt steeds meer bij op het lijstje wat niet “mag”🥲 verlang al weke ...
Oh ja carpaccio.. ik vind dat toch wel echt lastig. En ook de truffelsalami 😳 nooit geweten dat je dat soort dingen dus ook niet mag (fuet etc) maar goed, alles voor een goed doel. En met die garnaal ga ik nu ook wel drie keer nadenken.. denk dat ik het dan maar gewoon bij de kip hou. Ik ga al express niet naar een sushi restaurant want als ik dan die dingen met beef enzo voorbij zie komen wordt ik gek hahahah

2 jaar geleden

Reactie op DD94

Oh ja carpaccio.. ik vind dat toch wel echt lastig. En ook de truffelsalami ...
Pff echt hè! Al het gene waar je nu zo naar verlanggggt! En dan ook diep intens 🤣 Garnaal is denk ik mijn enige “spijbel” die ik nu 1x gehad heb maar het wetende geeft het toch een ander gevoel als je het gehad hebt🥸 doorbakken mag die beef dus wel 😍🤭🥹dus dat is thuis nog wel lekker te maken met een tepanyaki sausje 🤤🤤 gewoon lekker dun snijden ofzo dat het niet 1000x herkauwd hoeft te worden 🤣

2 jaar geleden

Zalm verwarmen en dan laten afkoelen en koud verwerken kan ook. Zelf durf ik wel aan om 1 x per maand 1 sushi rol te eten (california met 1 stukje surimi), of gefrituurde garnaal. Er zit letterlijk maar 1 stukje in, en ik heb er zoveel trek in :-)

2 jaar geleden

Reactie op DD94

Ik maak ook altijd sushi, maar geen liefhebber van tonijn en zalm. Voorname ...
Heerlijk 😍

2 jaar geleden

Reactie op fienss

Oe, waar halen jullie vegan zalm en garnalen vandaan?! Ik maakte wekelijks ...
Bij de Jumbo hebben ze dit van het merk ‘vegan Zeastar’. Vind die echt goed lijken op The real deal zeg maar 😃

2 jaar geleden

Reactie op JPx21

Bij de Jumbo hebben ze dit van het merk ‘vegan Zeastar’. Vind die echt goed ...
Omggg ja die Vegan zalm is ook zoooo lekker in een pokebowl ofzo 🤤 vind t van die garnalen zo jammer dat het met citroen is🥲 het is alsnog super lekker, maar een plane variant was top geweest