75 Reacties
2 maanden geleden
Jaa ik moet zeggen dat ik de eerste zwangerschap veel makkelijker vond! Ben nu 23+5 en ook super moe, brandend maagzuur, snel uitgeput en groei ook niet normaal snel. Echt alles kost me moeite pfff ben echt blij als het erop zit. En dan heb ik ook nog een dreumes rondlopen van 17 maanden en werk nog 36 uur weet echt niet of ik dat nog tot mijn verlof ga trekken haha
2 maanden geleden
Yesss hier nog 1. Mijn eerste zwangerschap zat ik echt lekker in m’n vel, maar had wel last van bekkeninstabiliteit waardoor ik op een gegeven moment niet meer kon werken. Ik ben toen echt super veel aangekomen. Mijn dochter is nu 10 maanden oud en ben nu 23+3. Al mijn zwangerschapskilo’s zaten er nog aan en ik word alleen maar dikker en dikker 🥲 daarnaast is de bekkeninstabiliteit deze zwangerschap echt ontzettend snel terug gekomen en ben ik uit elkaar met de vader van mijn kinderen. Deze zwangerschap is voor mij echt niet zoals de vorige helaas
2 maanden geleden
Ik mis voor het kunnen rusten wanneer je daar zin in hebt 🤣😭
Mijn dochter is 14 maanden kan nu echt goed lopen dus waggel erachter aan. Gelukkig doet ze nog twee slaapjes en slaap ik dan een keer mee.
En hou op hoor ik mis gerookte zalm en droge worstjes. Wordt weer een saai kerst diner. Iedereen lekker aan de wijn en biefstuk medium en ik aan de water en doorbakken biefstuk. Geen carpaccio pfff.
Ben er ook klaar mee 🤣
2 maanden geleden
Heeeeeeel herkenbaar!❤️ Vind er niks aan, die tweede zwangerschap. Voel me ellendig en weet nu zeker dat ik dit never nooit nog een kamer ga doen😅
2 maanden geleden
Heel herkenbaar! Ik vond mijn eerste zwangerschap zwaar, maar heb het deze keer nog zwaarder. Nu 20 weken en ik heb al sinds 15 weken last van mijn bekken. Nu is het zelfs al zo erg dat werken niet meer lukt (zorg). Daarnaast kan ik niet te lang staan want dan daalt mijn bloeddruk en dan word ik super benauwd en licht in mijn hoofd en moét ik gaan zitten.
Mentaal heb ik het ook lastig. Ik heb mijn emoties niet in de hand, heb daardoor regelmatig ruzie met mijn vriend. En ook met andere mensen heb ik eerder woorden en ze schrikken van mijn reacties. Ben er ook een beetje down bij (had ik bij de eerste ook wel).
En dan mijn zoontje van bijna 3. Hij heeft onlangs bedacht dat een middagdutje niet meer voor hem is. Juist nu ik het wel nodig heb! Gelukkig slaapt hij nu ‘s avonds wel weer veel beter. Alleen hij is nu zo snel en luister heel slecht waardoor hij al een paar keer zomaar een straat is overgerend. Ik hou hem gewoon niet meer bij. Ik durf nu eigenlijk niet meer alleen met hem op stap..
Al met al geniet ik ook niet van mijn zwangerschap en ik heb een hekel gekregen aan het feit dat iedereen maar zegt dat ik moet genieten. Voor mij ook de laatste keer!
2 maanden geleden
Yess hier nog 1!
Ik moet zeggen dat ik niet mag klagen deze zwangerschap op een paar klachten na. De eerste zwangerschap vond ik al helemaal heftig (veel klachten). Maar ik ben gewoon niet gemaakt voor een zwangerschap😂 ik ben heel blij als ik straks ons babytje in mn armen kan hebben maar ochh ik ben de zwangerschap al zat!😂 ik ben ook blij als ik mezelf weer kan zijn!!
2 maanden geleden
Reactie op Es2124
Heel herkenbaar! Ik vond mijn eerste zwangerschap zwaar, maar heb het deze ...
Deden ze bij jou moeilijk met het werk? Ben nu 20 weken en heb ook mega last van de bekken.
Wordt nu voor 30% ziek gemeld. Maar vraag mij af hoe ik het ga doen. Kan niet eens bukken en op mijn hurken zitten. Zelfs de auto in en auto stappen doet zeer.
En in de avond heb ik zulke rusteloze benen.
2 maanden geleden
Ik vind zwanger zijn super bijzonder❤️
Alleen de kwaaltjes eromheen.
2 maanden geleden
Haha hier de eerste en ben t ook nu al zat 😂🙈 de HELE dag hele betrokken cliënten die het over m’n buik hebben. Ugh! Wil weer lekker m’n lijf terug. Heb trouwens niet echt mega klachten ofzo ;!
2 maanden geleden
Reactie op robin199667
Deden ze bij jou moeilijk met het werk? Ben nu 20 weken en heb ook mega las ...
Ja eigenlijk deden ze niet zo makkelijk en wilden ze me graag aan het werk houden. Ik heb me wel meteen aangemeld bij de bekkenfysio en daar ben ik nu 3 keer geweest, maar het maakt niet heel veel verschil. Dus ben ik al een aantal weken door aan het modderen en wordt het steeds erger. Vandaag zat ik er even doorheen op mijn werk en doordat ik emotioneel werd is het geloof ik wel duidelijk nu 😅. Ik ga trouwens niet helemaal thuis zitten, maar ga wel kantoorwerk doen ipv aan het bed staan.. Ik ervaar dus dat je echt voor jezelf op moet komen en op je strepen moet staan. Daar ben ik ook niet zo goed in en dan ga je al snel over je grenzen heen. Dus als 30% ziek niet werkt voor jou zou ik gewoon weer het gesprek aangaan en zeggen dat het niet gaat. Het gaat om jouw gezondheid en zij voelen niet wat jij voelt..
2 maanden geleden
Herken dit heel erg! Dit is mijn eerste, goede zwangerschap (heb een miskraam gehad, maar was vrij snel in de zwangerschap). Ik werk in de horeca en merkte met 15 weken al dat ik last van m’n rug kreeg. Ging heel erg doormodderen, maar werk nu heel weinig. Dagelijks last in m’n lichaam en m’n buik groeit enorm! Moet zo wennen, omdat m’n hoofd zoveel wilt doen en m’n lichaam het niet meer kan, dat vind ik echt het moeilijkste, waardoor ik er mentaal ook wat door heen zit.. Maagzuur elke dag, veel plassen en kortademig. Het lichtpuntje van de zwangerschap is om het kindje te voelen, dat vind ik toch weer heel bijzonder. Voor de rest vind ik zwanger zijn geen hol aan om het maar even grof te zeggen! 😅🥴
2 maanden geleden
Nou heel herkenbaar! Eerste zwangerschap nergens last van, en 2de voelt alsof ik een marathon loop als ik op de bank stil lig. 🫨
2 maanden geleden
Pffff vind er ook geen reet aan! Zwanger van de eerst en ja, de eerste schopjes enz zijn heel bijzonder, maar 9 maanden is gewoon te lang 🥲
2 maanden geleden
Reactie op Es2124
Ja eigenlijk deden ze niet zo makkelijk en wilden ze me graag aan het werk ...
Mijn leidinggevende wilde eerst wat aanpassingen doen.
Totdat ik ook aan de telefoon in huilen uitbarsten kwam ze met een deel ziek melden.
Zelfs tussendoor voelde ik mij niet serieus genomen. Ze zei:’ de hormonen doen ook wel veel en je hebt een lange reis achter de rug misschien ben je daardoor ook emotioneel.’
Ze wilt dat er iemand met mij mee gaat kijken.
Ik laat het maar gebeuren.
En ik ga het proberen.
Ik heb al fysio gehad. Maar alle oefeningen wat ik toen had mee gekregen doet bij mij niet zoveel.