157 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Luna1988

Ik ben nu 36 wordt in februari 37 wij hebben al 2 zoons en er is een baby o ...
Wat leuk! Hoe oud zijn je zoons?

2 maanden geleden

Ik ben 39 en 40 als ons eerste kindje er is 😊 Dit is helaas niet onze eerste zwangerschap, in de ember hebben we een miskraam gehad van een tweeling. Nu zitten we gelukkig al een stuk veiliger in het tweede trimester met een goede nipt en vanochtend ook een goede 13-weken echo. Echt heel fijn en het lukt steeds wat beter om te genieten. 6 januari zijn we uitgerekend.

2 maanden geleden

Vandaag goede 13 weken echo gehad, hopelijk kan ik nu wat meer vertrouwen gaan krijgen in een goede afloop 💜

2 maanden geleden

Reactie op bumblebeedc

Vandaag goede 13 weken echo gehad, hopelijk kan ik nu wat meer vertrouwen g ...
Wat fijn! Hopelijk kan je nu steeds meer genieten. Ik heb vandaag geprikt voor de NIPT, wordt na het prikken altijd lichtjes in het hoofd. Moest een half uur bijkomen voordat ik weer de auto in kon stappen. Best pittig hoor, 5 buisjes (!) die ze nodig hebben 😅

2 maanden geleden

Reactie op Touria85

Wat fijn! Hopelijk kan je nu steeds meer genieten. Ik heb vandaag geprikt ...
Hihi, het is inderdaad vrij veel ja voor die NIPT 😅 Hopelijk krijg je een goede uitslag!

2 maanden geleden

Ik heb het mijn omgeving verteld en de reacties waren niet perse negatief, maar ook niet echt positief. Mijn zoontje is nu bijna 13 maanden en mensen vinden het allemaal nogal snel. Krijg zelfs meerdere malen de vraag of t wel gepland was Ik heb daardoor constant t gevoel dat ik mijn standpunt moet verdedigen waarom we er zo snel weer voor zijn gegaan. (Ik ben 40, moet ik wachten tot ik nog ouder ben met de kans dat t helemaal nooit meer gaat lukken of vanwege de leeftijd een verhoogde kans op afwijkingen) Bij “normale” stellen zit er gemiddeld 2/3 jaar tussen. Is die 1,5 jaar die er nu tussen zit echt zo vreselijk “snel”? Sorry moest even van me afschrijven. Had deze reacties niet bij mn eerste en t raakt me toch wel

2 maanden geleden

Reactie op lndrn

Ik heb het mijn omgeving verteld en de reacties waren niet perse negatief, ...
Ugh, wat naar. Ik kan zo slecht tegen mensen die oordelen of ergens wat van vinden zonder blijkbaar verder te vragen. 13 maanden is helemaal niet gek. Lekker dicht bij jezelf en je gezin blijven. Dikke knuffel en van harte gefeliciteerd met dit wondertje! ❤️

2 maanden geleden

Reactie op lndrn

Ik heb het mijn omgeving verteld en de reacties waren niet perse negatief, ...
Hier exact hetzelfde leeftijdsverschil hoor meis, ons dametje is ook bijna 13 maanden. Als ze 19 maanden is wordt ze grote zus… Alleen ik heb helemaal geen vreemde reacties of opmerkingen gehad eigenlijk. Ben ook al 37 en de meesten hadden verwacht dat ik snel de volgende wilde. Ik vind het alleen maar heel leuk, já het word pittig, maar onze oudste is heel makkelijk (nu nog) we zien het allemaal wel. Ze worden vanzelf groter en makkelijker. Ik vind het vervelend voor je, dat je zulke reacties ontvangt! Ik zou dat ook duidelijk laten blijken aan de mensen die de opmerkingen maken als ik jou was! Het is jouw gezin, jouw keuze en zolang jij erachter staat en er positief naar kijkt, moet het niet uitmaken wat andere vinden toch? Dat moet je uitstralen! Fijne zwangerschap!

2 maanden geleden

Reactie op lndrn

Ik heb het mijn omgeving verteld en de reacties waren niet perse negatief, ...
Het blijft mij verbazen hoe mensen zich maar vrij voelen om hun (ongezouten) mening over andermans persoonlijke keuze te geven. En dan helemaal vanuit hun eigen referentiekader wat dan de 'norm' is. Het is een hele logische keuze die je maakt gezien je leeftijd. Ik ben 39, net zwanger van de eerste en als m'n lichaam en situatie het toelaten ben ik van plan om exacte dezelfde strategie volgen als als jij nu. Die 2e er hup achteraan! Maar mijn punt is vooral; al is het voor de ander geen 'logische' keuze, dat is totaal irrelevant.

2 maanden geleden

Reactie op lndrn

Ik heb het mijn omgeving verteld en de reacties waren niet perse negatief, ...
Hoe fijn dat t zo snel gelukt is op je 40e! 💕 Heel jammer dat je zulke reacties moet krijgen… het leven loopt nou eenmaal bij iedereen anders en daarin is geen goed of fout. Ik ben super blij voor je dat t je gegund is!

2 maanden geleden

Thnx voor de lieve reacties ☺️ doet me goed 😘

2 maanden geleden

Ben zelf ook 37 en word einde van het jaar 38. Onze oudste is nu 2 jaar en als de baby geboren word, dan word ze 2 maanden later 3 jaar. Helaas hebben we voor deze zwangerschap ons kindje met 15 weken verloren. Mensen reageren vooral terughoudend en bezorgd. Mis het enthousiasme soms beetje. Maar over mijn leeftijd word niets gezegd.

2 maanden geleden

Reactie op lndrn

Ik heb het mijn omgeving verteld en de reacties waren niet perse negatief, ...
Niks van aantrekken heel veel mensen hebben een oordeel over een ander gewoon 1 oor in andere oor er uit ik ben zelf 36 jaar en heb zelf al 2 kids met groot leeftijdsverschil oudste is 11 jongste is 4 en er is 1 op komst daar zouden vast ook mensen zijn die daar een oordeel over hebben maar vind tis ons leven ons besling en wat een ander zegt of vindt boeit ons niks

2 maanden geleden

Reactie op lndrn

Ik heb het mijn omgeving verteld en de reacties waren niet perse negatief, ...
Wij hebben al 2 kinderen van 7 en 9 en kregen precies dezelfde reactie en dezelfde vragen. 'Was het een ongelukje'. En... 'phoe, daar nu weer opnieuw aan beginnen'. Voor de buitenwereld is het nooit goed. Lekker doen wat goed voelt voor jou en je gezin en de rest lekker laten denken.

één maand geleden

Boven de 35 vind ik nog niet echt ouder. Maar ik ben 44 en superblij dat t nog gelukt is.

één maand geleden

Reactie op Daniëlle1980

Boven de 35 vind ik nog niet echt ouder. Maar ik ben 44 en superblij dat t ...
Gefeliciteerd! Ik loop 1 jaar op je 'achter', ben net een paar dagen 43 en nu 19 weken zwanger 😁

één maand geleden

Reactie op Daniëlle1980

Boven de 35 vind ik nog niet echt ouder. Maar ik ben 44 en superblij dat t ...
Alles boven de 35 is een geriatrische zwangerschap volgens de deskundigen, oftewel bejaard 😂

één maand geleden

Reactie op Daniëlle1980

Boven de 35 vind ik nog niet echt ouder. Maar ik ben 44 en superblij dat t ...
Gefeliciteerd! Snap ik hoor, alleen bij boven de 35 krijg je ook al stempel bejaard

één maand geleden

Reactie op EsAaEn

Alles boven de 35 is een geriatrische zwangerschap volgens de deskundigen, ...
Dat ze daar toch eens een ander woord voor gaan gebruiken! 🫣 Ik snap dat er meer risico's zijn boven de 35, maar bejaard zijn we nog lang niet 😅

één maand geleden

Ik ben net 36 geworden en 17 weken zwanger van mijn derde. Mijn oudste twee jongens zijn 7 en 9. Ik krijg geen opmerkingen over mijn leeftijd, maar wel al vaker de vraag of het wel gepland was, of bewust... Ik weet niet of dat met mijn leeftijd te maken heeft of het leeftijdsverschil met de grote broers.