148 Reacties

vorig jaar

Hier nu 40+2. Bij de eerste bevallen op 41+1. Ik denk maar zo, als de baby er eenmaal is, denk je niet meer eens aan het lange wachten. Geniet van je rust nu het nog kan, die heb je straks niet meer hihi. Lichamelijk vind ik het nu wel pittiger, maar dat was voor de 40 wk ook al. Rustig aan en partner doet ook veel. Dat is fijn. Binnen 2 weken zal er vast een baby geboren zijn!

vorig jaar

Reactie op Awl92

Hier nu 40+2. Bij de eerste bevallen op 41+1. Ik denk maar zo, als de baby ...
Met een kleintje erbij lijkt alles me sowieso veel pittiger ja! Is dat ook wat je bedoelt met lichamelijk zwaarder? Had je verwacht 40+2 aan te tikken in een 2e zwangerschap? Haha, ik stelde me ook de afgelopen tijd in op 42 weken, maar ze begonnen bij mij al over inleiden en ik ben erin meegegaan. Hier duurt het dus nog maximaal een week! Ik hoop dat hij voor die tijd zelf komt..

vorig jaar

Dit is mijn 3de zwangerschap en heb alle keren al vroeg heel veel klachten, dat ik niet meer goed kan lopen alleen binnenshuis. Poetsen gaat niet meer, alleen beetje opruimen voor de rest liggen. Ik krijg donderdag mijn 3de keizersnede en ben zo blij dat onze dochter en zusje er dan eindelijk is. En ik weer kan herstellen! Ook is het een afsluiting, dit is ons laatste kindje🥰

vorig jaar

Vandaag is mijn uitgerekende datum. Ook ik had niet verwacht deze datum te gaan halen. Mijn eerste kwam eerder. Mijn partner doet veel voor de zorg van mijn oudste (21 maanden), en dat geeft mij een hoop rust. Ik heb verder niet zo veel klachten, en kan nog huishouden en een half uur lopen ongeveer. Het wachten op wanneer de kleine er is vind ik op zich wel oké, ik ben wel wat ongeduldig. Ik vind de grote buik vervelender. Ik wil na 9 maanden mijn eigen lichaam weer terug.

vorig jaar

Ik ben vandaag precies 37 weken. Eigenlijk kan ik alles nog doen: ik sport nog 2 a 3 keer per week, het huishouden gaat me nog goed af (ik push mezelf ook, want heb behoorlijke nesteldrang), het draaien in bed voelt onderin af en toe wel vervelend.. verder ben ik heel erg benieuwd wanneer de baby zich zal melden en hoe ik de bevalling zal ervaren.

vorig jaar

Jou verhaal klinkt zo herkenbaar. Hier vandaag 39+6 het rommelt wel af en toe maar zet niet door. Mijn dagen breng ik nu vaak door op de bank en ik probeer nog 1x per dag naar buiten te gaan voor een wandeling. Ook ontlast het zitten op een yogabal mijn bekken enorm. Van mij mag hij wel komen! Ik wil hem zo graag ontmoeten en ik ben zo benieuwd hoe alles straks gaat zijn. Ik wens je alvast een voorspoedige bevalling en hoop dat je snel je baby in je armen kunt sluiten.

vorig jaar

Heel herkenbaar. Vandaag ben ik 39+6. Onze eerste dochter is gekomen met 37+4, dus ik zit al te wachten sinds 37 weken 😅 duurt lang nu. Maar verder geen tekenen dat de bevalling er aankomt. De baby zit nog te lekker. Ik merk wel dat ik graag wil bevallen, maar er ook steeds meer tegenop zie, omdat ik me afvraag hoeveel groter deze baby gaat zijn dan onze dochter was. Kan de baby dan wel zo makkelijk geboren worden? Al weet ik dat dat makkelijk kan. Onze dochter was een stuitbevalling en dat is ook gelukt, maar ik kijk nu ineens op tegen de grootte van de baby, terwijl nooit iemand gezegd heeft dat de baby te groot zou zijn ofzo 😜 Mijn man doet gelukkig veel met onze als ik moe ben en helpt veel in huis, maar tegelijkertijd probeert hij nu ook nog zoveel mogelijk te werken, zodat hij straks echt vrij kan zijn. Deze zwangerschap is wel echt zwaarder dan mijn eerste. Mijn buik is ook veel groter dan bij de eerste. Sowieso was mijn buik deze keer al groter en dan loop ik nu ook al 2,5 week langer dan de eerste keer. Maar kleine klusjes (zonder onze dochter in de buurt) lukken nog goed. En dat wissel ik dan iedere keer maar af met rust. We gaan het zien hoe het lang het nog duurt. Ik hoop niet al te lang meer!

vorig jaar

Reactie op Sanniedepannie

Vandaag is mijn uitgerekende datum. Ook ik had niet verwacht deze datum te ...
Een half uur lopen! Wauw, lekker hoor! En haha, het lijkt mij heeeel vreemd straks weer in mijn “normale” kleren te passen

vorig jaar

Reactie op Charcharrrr

Ik ben vandaag precies 37 weken. Eigenlijk kan ik alles nog doen: ik sport ...
Ik moet zeggen dat ik 3 weken geleden ook nog wel een heel stuk mobieler was. Fijn dat het allemaal nog goed gaat!

vorig jaar

Reactie op rosannexe

Jou verhaal klinkt zo herkenbaar. Hier vandaag 39+6 het rommelt wel af en t ...
Jaaa dat rommelen ook he! Dat is bij mij al sinds vorige week. Iedere keer denk ik; nu komt het regelmatiger, nu gaat het misschien wel doorzetten en een half uur later denk ik; oh nee heb toch alweer even niets gevoeld 😂😂 Ik probeer ook iedere dag er even tussenuit te gaan, een kopje koffie met iemand drinken meestal, maar spreek het niet de dag vooraf af. Lekker kijken per dag. Maar idd een beetje afwisseling is wel lekker! Zitten gaat bij mij nog helemaal prima, dus die kleine stukjes naar de auto/rijden/ergens naar binnen lopen gaat gelukkig goed. Oeh klinkt lekker die yogabal! Ik denk nu bij alles kan ik wel bestellen, maar is waarschijnlijk toch te laat 😂 Dankjewel, lief van je! Ik hoop ook dat bij jou alles helemaal goed gaat! Dat we in 2025 maar lekker veel mogen knuffelen met onze baby’s 🥰

vorig jaar

Reactie op JantineG

Heel herkenbaar. Vandaag ben ik 39+6. Onze eerste dochter is gekomen met 3 ...
Dat lijkt me helemaal heftig ja, dat je langer loopt dan je 1e. Ik kan me zo goed voorstellen dat je dan verwacht dat het ongeveer gelijk komt! Ik hoop dat je mentaal lekker sterk bent om je op het onverwachte in te stellen, dat blijft het blijkbaar toch hé.. Zo bizar wat onze gedacht kunnen doen! Stoer dat je gewoon een stuitbevalling hebt gedaan! En dan nu bang zijn voor de grootte 😂 Ik bagatelliseer nu natuurlijk onwijs, maar toen wist je dat er risico’s aan zitten (althans, ik ga ervan uit dat ze je geprobeerd hebben een kz te laten kiezen?) en nu zijn het enkel gedachtes onder invloed van de hormonsters 😂 Ik heb ook ineens zulke dingen hoor! Ik kijk al 6 jaar uit naar dit moment en zojuist onder de douche moest ik ineens keihard huilen of ik er wel klaar voor ben 😂😂🤣 Lief van je man! Voor hun ook allemaal maar spannend he

vorig jaar

Klinkt allemaal echt zo herkenbaar! Vandaag 40+1 en begin er wel echt klaar mee te zijn. Aan de ene kant wil ik niet klagen, want ik kan nog steeds rustig trainen 3/4 keer per week. Elke training moet ik wel weer iets rustiger of makkelijker maken, maar het gaat wel. Wandelen merk ik dat 30 minuten wel echt de Max is zonder lang bekkenpijn daarna te krijgen. Ondertussen wordt die buik echt zo zwaar dat 5 minuten stilstaan al verschrikkelijk is, draaien in bed elke keer heel pijn. Inmiddels ongeduldig, omdat ik zo graag zoveel mogelijk tijd met die kleine door wil brengen, voordat ik weer aan het werk moet en dit voelt echt als tijdsverspilling… Gelukkig kan ik maandag naar de verloskundige om te strippen(mits er al ontsluiting is) en anders word ik volgend weekend ingeleid met 41+ Nog even volhouden dames! We zijn er echt bijna..

vorig jaar

Reactie op Celiny87

Dat lijkt me helemaal heftig ja, dat je langer loopt dan je 1e. Ik kan me z ...
Mentaal is het soms wel taai. Het helpt wel om dingen te blijven plannen, zodat ik dan nog een activiteit heb. Al is het maar bellen met een vriendin. En vanaf maandag gaat onze dochter weer de hele week naar de opvang (we wonen in Duitsland), dus dan heb ik weer meer tijd voor mijn eigen dingen die ik niet kan doen waar onze dochter bij is, zoals legpuzzels of Diamond painting. Daar heb ik ook wel weer zin in. Haha, ze hebben ons toen wel geïnformeerd en de keuzes gegeven ja. Maar toen begon alles met gebroken vliezen en hebben ze me ingeknipt en ik weet nu gewoon niet wat ik kan verwachten. Ik krijg dan een beeld van dat ik uit scheur omdat deze baby zoveel groter is 😂 maar ik weet dat dat onzin is. En een grotere baby zou best fijn zijn, want onze dochter was net geen 3 kilo en toen hadden we wel een beetje stress toen ze niet zo goed dronk en afviel. Maar toch, al die hormonen en te veel tijd om van alles te gaan bedenken 😂 Ik vind het ook nog steeds zo apart dat we straks echt weer een baby hebben. Ik wil bevallen, maar tegelijkertijd wil ik ook ineens nog even zonder tweede baby en nog goed kunnen slapen ipv straks weer iedere 3 uur wakker zijn en oververmoeid zijn. Maar het komt allemaal goed. Nog eventjes geduld en het is vanzelf zo ver! Als de baby er zelf niet uit wil komen, dan wordt ie vanzelf gehaald.

vorig jaar

Vandaag 39 weken ver, nog geen teken van bevalling die gaat komen. Enkel in de avond harde buiken. Mevrouw is nog niet ingedaald, dus veel last van maagzuur gehad de afgelopen weken. Als ze nu indaalt en het maagzuur weg gaat, zou ik het nog wel tot week 41 a 42 vol kunnen houden, hoewel wij haar wel heel graag willen ontmoeten. Als ze niet indaalt tot de bevalling, hoop ik wel dat ze snel komt. Ben zo toe aan een nieuw "kwaaltje" ipv die rot maagzuur

vorig jaar

Ohhh ik 39+3 vandaag. Mn dochter was geboren met 36+3 dus ik wacht ook al af sinds week 37 (vond dat ie toen wel af was dus kom maarrrr) Hier ook een vrij zware zwangerschap, ben blij als ik 10min kan lopen. Ben die buik zó zat, hij is ook veel groter dan bij mn eerste. Heb nu ook veel vruchtwater en een groter geschat kind, allemaal totaal anders dan de 1e, die was dysmatuur. Bekken gaan pijn doen, kan alleen nog maar half rechtop slapen, en de bewegingen van deze sterke jongen zijn soms beste pijnlijk. Was vandaag in het ziekenhuis om in te leiden vanwege instabiele ligging (nog niet ingedaald) maar ze durfden het toch niet aan dus zit nu weer thuis 😭 Was weer even een omslag….nu maar hopen dat dat gefriemel met toucheren wat in werking heeft gezet 🤞🏼 onze zoon laat zich blijkbaar niks dwingen ☺️Heb nog geen ontsluiting of gerommel…dus ben benieuwd…Voel me echt een zeekoe met opstaan en lopen 🤣 Succes mama’s!

vorig jaar

39+5 vandaag. Ik had ook niet gedacht dit te halen. Eerste geboren met 39+1 Afgelopen maandag strippoging gehad maar mevrouw zit blijkbaar nog prima. Ik heb een week lang allerlei voortekenen gehad en nu is alles weg. En slaap voor het eerst weer. Dus hoop toch wel een beetje dat ze uit haar zelf komt

vorig jaar

Reactie op JantineG

Heel herkenbaar. Vandaag ben ik 39+6. Onze eerste dochter is gekomen met 3 ...
Oh wat een herkenbaar verhaal. Mijn oudste werd dysmatuur (2465gr) geboren met 38.3, ben nu 38.5 en op de één of andere manier ook ‘bang’ voor een grote baby, ook omdat ik veel dikker ben dan bij de oudste. Hopelijk melden onze kleintjes zich snel 😃

vorig jaar

Reactie op Evelienpat

Klinkt allemaal echt zo herkenbaar! Vandaag 40+1 en begin er wel echt klaar ...
Maar als je later dan je uitgerekende datum bevalt, heb je nog steeds recht op dezelfde duur bevallingsverlof. Ik zie niet in hoe dit tijdverspilling kan zijn? Je hebt nu namelijk langer verlof in totaal dan wanneer je eerder bevallen was. 🥳 Ik ben zelf 40+4 en ik kan echt al een paar weken niks meer (een rondje lopen van 5 minuten is al teveel). Maar het schijnt voor die kleintjes echt veel beter te zijn om nog te blijven zitten. Ze hebben dan vaak meer reserves en een betere start. :)

vorig jaar

Reactie op Celiny87

Met een kleintje erbij lijkt alles me sowieso veel pittiger ja! Is dat ook ...
Ja. Inderdaad met een kleine erbij is het pittiger. Die wordt 20 januari 2! Gelukkig doet mijn partner heel veel. Had nu wel even dat t allemaall teveel was. Emotioneel en wat overprikkeld. Misschien voorteken? Hihi we shall see.

vorig jaar

Reactie op Annexb

Maar als je later dan je uitgerekende datum bevalt, heb je nog steeds recht ...
Ik ben 4 weken vantevoren met verlof gegaan en na de bevalling heb je nog minimaal 10 weken. Dus als ik later dan 42 weken zou bevallen, gaat dat voor mij pas op helaas. Daarnaast ben ik zzp’er en is de uitkering minimaal tov mijn inkomen.. dus nog even vakantiedagen erachter plannen of ouderschapsverlof is helaas geen optie😞