26 Reacties

vorige maand

Zit helaas in hetzelfde schuitje, vandaag 41+5 en de kleine heeft nog altijd geen haast. Alle controles blijven goed gelukkig. Vandaag voor de 4e keer gestript.. Als vandaag de ontsluiting nog niet voldoende was zou een ballon geplaatst worden, maar nu met 3cm had dit geen nut meer. Als t vannacht niet start worden waarschijnlijk morgen thuis mijn vliezen gebroken. Dit in de hoop een 'inleiding' toch onder leiding van de eigen verloskundige thuis te kunnen doen. Uiteraard alleen als t dan verantwoord is, morgen een laatste check, anders gaan we toch voor inleiden naar t zkh. Na 2 prima eerdere thuisbevallingen had ik ook erg gehoopt dat t zelf zou beginnen.. Eerder met 40+3 spontaan en 41+1 na 1 strippoging. Dit alles zorgt er wel voor dat ze t nu aandurven zo thuis in te leiden. Deze 3e is duidelijk nog een stukje eigenwijzer 😉

vorige maand

Reactie op DRH1993

Zit helaas in hetzelfde schuitje, vandaag 41+5 en de kleine heeft nog altij ...
40+3 en 41+3*

vorige maand

Dit is mijn eerste kindje dus kan helaas niks zeggen over ervaringen. Graag lees ik ook mee voor tips. Fijn om jouw bericht te lezen over hoe je er in staat! Ik ben vandaag precies 41 weken en sta er net zo in zoals jij. Ik voel me goed en met de baby gaat het ook goed. Dus we blijven hoopvol afwachten. Een natuurlijke thuisbevalling zou ik geweldig vinden. Morgen een eerste strippoging. Ik ben heel benieuwd! Anders mogelijk maandag nog eens. De verloskundige zei dat het belangrijkste is dat je een geborgen en rustig gevoel heb voor de oxytocine. Zo voel ik mij al wekenlang dus helaas niet iets waar ik iets aan heb, hahha!

vorige maand

Met 41+ poging tot strippen, echter baarmoedermond nog helemaal niet verweekt en dus geen ontsluiting. Strippen dus niet mogelijk. In de nacht begonnen echter spontaan de weeen en is onze zoon overdag geboren. Het kán dus echt zo ineens veranderen en een niet verweekte baarmoedermond hoeft niks te betekenen .

vorige maand

Mijn dochter is uiteindelijk met 42+1 via een inleiding geboren. 3 strippogingen gedaan. Ik heb zelf de keuze gemaakt niet verder te willen afwachten hoewel ik echt heel graag een natuurlijke start wilde. Heb daar de dagen voor de inleiding ook even om gerouwd. Uiteindelijk een fantastische bevalling gehad, dus ben heel dankbaar. Overigens zei de verloskundige aan het eind van mijn bevalling dat ik een hele grote placenta had en eentje die nog wel 2 weken had doorgekund. Haar woorden waren "met deze placenta had jij sowieso week 43 aangetikt". Dus ben toch wel blij met de inleiding 😅

vorige maand

Reactie op Pindaklaasje

Mijn dochter is uiteindelijk met 42+1 via een inleiding geboren. 3 strippog ...
Wat fijn dat je toch een fijne bevalling heb ervaren! Had je de dagen ervoor wel symptomen waaraan je kon merken dat je ieder moment kan gaan bevallen of had je net als ik ook niet echt veel symptomen? Ben daar wel nog benieuwd naar.

vorige maand

Reactie op 21.25

Met 41+ poging tot strippen, echter baarmoedermond nog helemaal niet verwee ...
Awh, ik heb ook goede hoop en ben blij dit te lezen. Vorige week vrijdag heb ik wel een deel van mijn slijmprop verloren en vandaag een beetje slijm op me wc papier. Heb het idee dat me baarmoedermond wel wat rijper aan het worden is. Ik eet ook iedere dag dadels en probeer iedere dag een stukje te wandelen. Vandaag 41+5 dus nog de hoop dat het kan gaan gebeuren ineens net zoals bij jou! Dank voor het delen ❤️

vorige maand

Reactie op QueenElise93

Dit is mijn eerste kindje dus kan helaas niks zeggen over ervaringen. Graag ...
Awh ik hoop heel erg voor jou dat ook jij een natuurlijke bevalling zal krijgen. Geef de hoop niet op en stress ‘m vooral niet! Houd me op de hoogte als je wilt, ben benieuwd wanneer het bij jou op gang komt 🤭. Succes met je afspraak vandaag, you got this!

vorige maand

Reactie op DRH1993

Zit helaas in hetzelfde schuitje, vandaag 41+5 en de kleine heeft nog altij ...
Zo te lezen hebben je kleintjes heb allemaal goed (gehad) in je buik hahaha. Hoop voor je dat het toch spontaan doorzet om inleiding te voorkomen. En mocht het toch zo zijn, ik lees een verhaal hierboven van een dame die toch een fijne bevalling heeft gehad met inleiden. Houd goede hoop en als je wilt houd me op de hoogte, ben erg benieuwd naar jouw proces. Succes met de laatste loodjes 🤞🏼

vorige maand

Hier twee keer tot 42 weken doorgelopen. Meermaals geprobeerd om te strippen, maar dit was steeds niet mogelijk. Bij de tweede heb ik een dag voor mijn inleiding nog een voetreflexmassage gedaan. Geen idee of het daarvan was, maar die nacht begon het toch zelf al te rommelen. Ik had die dag toch een inleiding staan. Het rommelen van die nacht had wel iets gedaan, maar niet genoeg dus alsnog een ballonnetje gekregen. Dit was wel het laatste zetje wat mijn lichaam nodig had. Geen weeën opwekkers nodig gehad.

vorige maand

Bij mijn eerste kindje ook nul symptomen gehad en spontaan vliezen gebroken en direct bevalling begonnen bij 41+3

vorige maand

Hier niet eentje waarbij het natuurlijk op gang kwam maar wel is bevallen met 42+1. Echt je moedergevoel volgen! Ik had altijd het gevoel dat baby moest komen wanneer baby er klaar voor was maar kreeg zoveel gezeik vanuit mn vk en zkh + baby had een overslag die maar niet wegging dat ik heb besloten om in te leiden en ondanks dat het een droombevalling is geweest is mn baby vrij klein geboren vergeleken met haar zus en was mn placenta en vruchtwater nog super goed in orde. Ik zou dus nog gewacht kunnen hebben

vorige maand

Ik ben uiteindelijk bij 41+5 bevallen, na 2 pogingen strippen. Had bij 41+1 controle in het ziekenhuis (ctg plus echo), daarbij zag alles er nog goed uit en had ik 1cm ontsluiting. Wel vast de inleiding gepland, dit mocht wachten tot precies 42 weken. Dag erna door eigen verloskundige gestript, toen 's nachts veel krampen gehad. Bij 41+4 voor een tweede keer gestript, toen al 2cm ontsluiting en volledig verstreken. 's Avonds zijn mijn vliezen gebroken(had achteraf de hele middag al weeën) en is 's ochtends om 4u mijn dochter geboren. In de dagen/weken ervoor ook eigenlijk geen voorweeën ofzo gehad, alleen dus door het strippen.

vorige maand

Hier met 41+6 bevallen. Ik wilde eigenlijk ook wachten, maar ziekenhuis raden anders aan. Eerst ballonnetje gehad en volgende dag vliezen gebroken. Toen gestart met 2ml. Toen nam mijn lichaam het over. Bevalling in principe goed gegaan, maar wel een totaal reptuur (baby van bijna 4600 gr) en een fluxus van 2,7 liter. Dat laatste had ik bij mijn eerste ook. Heeft denk ik weinig met inleiden te maken.

vorige maand

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Eerste kindje hier. Hele tijd gedacht die komt eerder. Niet gestript gewoon lekker af willen wachten. CTGs en echo’s waren iedere keer ook keurig. Ook de bloeddruk perfect. Uiteindelijk met 41+4 begonnen met inleiden, ballon. Alles zat nog flink dicht met plaatsen. Ballon wel verloren de volgende ochtend. Vliezen 2u later laten breken met 3 cm. Rustig aan opgebouwd met weeën opwekkers tot 4 cm gekomen. Toen ruggenprik want ik ging niet meer heel lekker op de weeën. Tegen 18.00u. Daarna ging t weer lekker maar de ontsluiting is daarna stil blijven staat op 5 cm tot 02.00u dus toen in overleg voor een keizersnede gegaan omdat de weeën weer op aan het pakken waren icm een heel happy en bewegelijk kind in de buik. Had al een extraatje gehad kwa pijn stilling. En met 41+6 om 3.34u bevallen van een prachtige dochter. Mijn lijf wilde helaas niet mee werken. Maar fantastische begeleiding gehad in t ziekenhuis. Achteraf had ze gewoon langer kunnen blijven zitten maar bij een eerste weet je het gewoon niet. En ik kan fijn terug kijken ondanks dat het een keizersnede is geworden.

vorige maand

Reactie op Maygue

Wat fijn dat je toch een fijne bevalling heb ervaren! Had je de dagen ervoo ...
Ik had helemaal geen symptomen, ik voelde mij (op hevige misselijkheidsflagen na) niet veel anders dan het vanaf week 34 voelde). Het heeft bij de laatste keer strippen wel wat gerommeld, maar ook dat bracht geen verandering. In het ziekenhuis pakte mijn lijf het met een klein beetje hulp heel goed op, daar was ik wel heel blij mee.

vorige maand

Ik ben bevallen met 41+1 vorige week zaterdag. Had ook weinig hoop op een spontane bevalling. Heb de dag ervoor strippoging gedaan had in de avond wel gelijk weeën maar die waren dag erna compleet verdwenen. Ik was echt teleurgesteld en had geen hoop meer dat ze snel zou komen. Ineens braken smiddags uit het niets mn vliezen en nog geen 3 uur later hele heftige weeën. Ziekenhuis net aan gehaald en binnen 40 min na aankomst is onze dochter geboren. Het kan dus ook uit het niets heel snel gaan 😁

vorige maand

Uiteindelijk hier nu met 41+6 geboren. 4 strippogingen mochten niet baten, maar wel voldoende ontsluiting opgeleverd dat een ballonnetje niet meer nodig was. T zkh en de verloskundige hebben echt super goed meegedacht, wij mochten uiteindelijk thuis de vliezen laten breken en hierop is onze kleine spruit zo alsnog met 'inleiding' thuis geboren. Wel met de wetenschap dat er al 2 kindjes met een prima thuisbevalling zijn geboren en de kleine t nog heel goed deed in mn buik.

vorige maand

Afgelopen woensdag met 41+3 bevallen. Had s middags inwendige controle, CGT en echo in het ziekenhuis, daarna naar huis want alles was goed. Wel afspraak gemaakt om op 42 in te leiden, maar had al 3cm ontsluiting dus ze verwachtte niet dat het nodig was. De buikkrampen waarvan ik dacht dat t kwam door de inwendige controle werden einde middag ondraaglijk en uiteindelijk is ze ‘s avonds om 23.25 thuis geboren. Baby komt wanneer hij of zij er klaar voor is. Volgens Kraamzorg vertonen ingeleide baby’s vaak ook prematuur gedrag. Dus mijn advies is zolang ze t goed maken; lekker laten zitten. Die paar dagen kunnen er ook nog wel bij 🤪

vorige maand

met 41.2 weken geboren rond 19.15u onder de douche begonnen de weeën. Wij ongeveer half uurtje timen. Daarna richting ziekenhuis gereden, rond 20.45u kwamen we aan in het ziekenhuis, waarna al snel ontsluiting gemeten werd en ik al op 6/7cm zat! En om 21.34u was Isa al geboren! supersnelle bevalling waar ik goed op terugkijk, zonder pijnstilling. diezelfde middag hadden we nog controle gehad in het ziekenhuis, en nagenoeg geen ontsluiting gemeten. ze kon ook niks 'loswoelen' zei de gynaecoloog. ze zei we gaan voor morgen een inleiding inplannen. de kans dat vanavond/vannacht gaat beginnen is klein. maar dat is wel gelukt, zo zie je maar weer!