8 Reacties

8 dagen geleden

Is je vraag over de algemene zwangerschapsverlof? Want dat is bij elke werkgever gelijk 16 weken 100% betaald. Dus of 6 weken voor 10 erna of 4 weken voor 12 erna, ik denk dat ze het hebben over de 9 weken betaald zwangerschapsverlof. Dat is wel 70% en ligt er aan hoeveel je werkt!

8 dagen geleden

Reactie op XANX

Is je vraag over de algemene zwangerschapsverlof? Want dat is bij elke werk ...
Dit heet geen zwangerschapsverlof, maar ouderschapsverlof! Zwangerschapsverlof zou als het goed is 100% moeten zijn inderdaad.

8 dagen geleden

Normaal gesproken is dit wel100% tenzij je boven een bepaald dagloon zit. Er zit namelijk een maximum aan wat het uwv uitbetaald aan je werkgever. Veel werkgevers betalen dat verschil gewoon door. Het kan ook zijn dat de werkgever er helemaal tussenuit stapt en je de uitkering van het uwv krijgt, al heb ik dit laatste nog niet vaak gehoord, maar het kan wel.

8 dagen geleden

Je krijgt 16 weken 100% betaald. Als je daarna betaald ouderschapsverlof opneemt 70%.

8 dagen geleden

Ik had ze teruggemaild met dat het 100% zou moeten zijn en dat alleen ouderschapsverlof 70% is en ze hebben het nagecheckt en zeiden idd dat het niet klopte en de 2 door elkaar hebben gehaald. Bedankt voor jullie antwoorden! :)

8 dagen geleden

Reactie op LK97

Dit heet geen zwangerschapsverlof, maar ouderschapsverlof! Zwangerschapsver ...
Jaa bedoel inderdaad ouderschapsverlof! Typfoutje haha

5 dagen geleden

Ik heb ook een 0 urencontract. Je hebt inderdaad recht op 100 % en als je daarna ouderschapsverlof opneemt 70 %. Bij mij wordt het gemiddelde van de laatste drie maanden gerekend. Succes!