6 Reacties
3 dagen geleden
Is het een optie om eerst eens gebruik te maken van je recht op 1 uur extra pauze per dag? Heb je misschien de mogelijkheid om deels thuis te werken?
3 dagen geleden
Reactie op LilianW
Dat uur wil ik dus in gaan zetten maar vind het gwoon moeilijk om ernaar te ...
Ja snap ik. Maar je kunt niet veel anders dan eerlijk zijn denk ik. Ik zou bij mijn leidinggevende aankloppen en aangeven dat het je te veel wordt en dat je je bezwaard voelt, maar dat je toch je extra pauze zou willen opnemen ivm met je gezondheid en ook om te voorkomen dat je helemaal eerder uitvalt.
3 dagen geleden
Een goede werkgever zou juist prijzen dat je gebruik maakt van je recht op extra pauze. Je kan je ook gelijk ziekmelden (wat soms misschien juist de beste oplossing is natuurlijk, maar in jouw geval echt niet nodig zo te lezen). Deze regeling is er juist voor dat jij als zwangere jouw werk zo gezond mogelijk kan blijven doen. Het laat zien dat je je verantwoordelijkheid neemt voor jezelf, je kindje én je werk. Ik snap dat je het spannend vindt om aan te geven, maar zoals al eerder gezegd... écht gewoon doen! Eventueel kan je er ook bij zeggen dat je het lastig vindt om te vragen.