12 Reacties
20 uur geleden
Maar bij Zilveren Kruis zie ik wel dat bij de basisverzekering beperkte keuze van ziekenhuizen /zorgaanbieders zijn. Dus die vergoedingen tellen dan niet mee voor alle ziekenhuizen/zorgaanbieders. Tenzij je een uitgebreidere zorgverzekering neemt. Hebben jullie dat ook meegenomen in de overweging? Ik vond het best ingewikkeld namelijk en daar lees je snel overheen. Bij cz zitten er veel meer zorgaanbieders bij.
19 uur geleden
Reactie op aytje04
Wat is handig om te kiezen qua eigen risico mbt zwangerschap en bevalling. ...
Dat is altijd een "risico"
Ik maak normaal altijd maar een klein deel op van eigen risico. Max 50 euro.
Zit ik deze zwangerschap ook op.
Maar bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik stempel zwangerschapsdiabetes. En dat heeft me toch een paar honderd euro eigen risico gekost.
Dus ik laat het bij 385.
18 uur geleden
Ik zit en blijf bij Zilveren kruis 2 sterren, en dan die met volledige keuze. Overigens begreep ik dat geboortezorg niet onder de “beperkte” ziekenhuiskeuze valt, dat is het waard om na te kijken als het je verder weinig uitmaakt!
Ik krijg korting via een collectief op de aanvullende verzekering, daardoor heb ik de 2 sterren er zo uit, alleen op de kraamzorg ben ik er al verwacht ik, en anders wel met fysio. Ik overweeg ook om weer een mirena te plaatsen beetje tegen het einde van volgend jaar, die is als het goed is ook gedekt onder 2 sterren aanvullend.
12 uur geleden
Reactie op aytje04
Wat is handig om te kiezen qua eigen risico mbt zwangerschap en bevalling. ...
Ik principe valt de meeste zorg onder de basisverzekering. Maar je loopt toch een grotere kans dat je kosten gaat maken. Ik zou het risico zelf niet nemen dat je flink moet betalen. Daarvoor vind ik de besparing per maand echt te laag.