19 Reacties
6 maanden geleden
Nee niet de andere flessen ophogen. Die zijn al erg hoog. Officieel is 180+6 al de maximum hoeveelheid.
Ik zou echt niet hoger gaan dan 210+7.
Meestal vervalt de 5e fles als er best wel wat hapjes al gegeten worden.
Je kan hem dan gewoon weglaten en niet meer melk aanbieden dus
6 maanden geleden
Iedere baby is anders, wij gaven 5 x 180 (+6), maar onze zoon gaf steeds vaker aan niet voldoende te hebben. De kinderarts zei; geef gerust 210 + 7, en dat hebben we gedaan.
Baby is voldaan, drinkt nu 4 flessen per dag en slaapt van 21 uur tot 07.00 uur. Ik zou hem dus ook gewoon weglaten, en kijken hoe jou baby erop reageert.
6 maanden geleden
Reactie op M_1986
Nee niet de andere flessen ophogen. Die zijn al erg hoog. Officieel is 180+ ...
Dit. En anders overdag 5 flessen geven als je merkt dat het niet genoeg is.
6 maanden geleden
Reactie op Ikigai
Ik zou die fles van 210 in elk geval niet gaan ophogen. Dan beter bij 5 fle ...
Eens
6 maanden geleden
Hier zijn we sinds gisteravond gestopt met 23:00 uur fles. Gewoon weg gelaten, ze sliep lekker door en werd om 6 u wakker. Ietsje eerder dan normaal, maar prima! Ze dronk 2 x 180 overdag, in de ochtend en om 19:00 210. Zou gewoon kijken of ze honger heeft of niet. Bij onze oudste hield het zo op met die 23:00 fles en dat was prima.
6 maanden geleden
Wij hebben deze gewoon weggelaten toen we merkte dat hij er gewoon er niet wakker van werd en nauwelijks wat van dronk. Ik zou niet gaan ophogen hoor! Dan ga je het maagje oprekken van de baby..
Elke baby is anders. Je kan zeker gewoon vier flessen geven als hij al goed zijn hapjes opeet.
6 maanden geleden
Reactie op kkeller
Ik gaf eerst ook 5x180 maar was ook niet voldaan, vandaar dat ik er 4 opgeh ...
Hoi, toen de kinderarts zei dat we gerust 210 mochten geven, zijn we gelijk gaan ophogen, onze zoon liet toen vanzelf 4 uurtjes ertussen en kwam na de laatste fles niet meer voor voeding. Hij komt nu uit zichzelf voor voeding rond: 07.30 / 11.30 / 15.30 / 19.30 en gaat dan de nacht in. Wij hebben dus gewoon vanaf een dag de flesjes verhoogd en na 2 dagen gebeurde dit dus vanzelf.
6 maanden geleden
Mijn zoontje is ook 5 maanden en wij willen ook graag stoppen met de laatste fles, probleem is alleen dat hij heel slecht ontbijt.. in de ochtend eet hij vaak maar 140cc en rond 11 uur weer zoiets. ‘s middags en tegen 18:00 is het vaak 180 (soms ineens een uitschieter naar 220). Ik ben bang dat hij niet genoeg krijg als ik de laatste fles weghaal en dat hij dan weer ‘s nachts komt, iemand hier ervaring mee?
6 maanden geleden
Reactie op Sofiee57
Mijn zoontje is ook 5 maanden en wij willen ook graag stoppen met de laatst ...
Gewoon proberen. Is het niks ga je weer terug.
6 maanden geleden
Reactie op 3889
Hoi, toen de kinderarts zei dat we gerust 210 mochten geven, zijn we gelijk ...
Ah ja precies. Ik gaf nog tot 3 dagen terug alle flessen 180, maar toen kwam ze elke keer al een uur tot 2 uur eerder voor de voeding dus opgehoogd naar 210 en sindsdien ongeveer zelfde tijden als jij. Alles 1 uur eerder ;). Dus gaan vannacht de droomvoeding op 120 doen, kijken hoe ze reageert en dan afbouwen of wellicht helemaal weglaten. Hongerige meid 😂
6 maanden geleden
Reactie op kkeller
Ah ja precies. Ik gaf nog tot 3 dagen terug alle flessen 180, maar toen kwa ...
Ja dat zou je kunnen doen - de kinderarts had ons gezegd dat 4 flessen per dag voor een baby van 5 maanden prima is, 5 ook, of zelfs 6, allemaal prima. Droomvoeding geven wij niet want onze zoon vraagt er niet (meer) naar. Succes! :)