49 Reacties

6 maanden geleden
Ik heb 2 weken geleden afgereden en ben helaas gezakt. Ik heb ook al een kindje van 1,5 en mijn man geen rijbewijs. Voor mij hing er dus ook heel veel van af. Heb er nu wel vrede mee en ga begin volgend jaar dan maar nieuwe poging doen. Maar ik had ook nu nog geen genoeg zelfvertrouwen. Ik hoop dat het jou lukt en misschien haalt het wat druk er vanaf met de gedachte dat je anders gewoon vlak na de geboorte nieuwe poging kan doen :)

6 maanden geleden
Ik heb geen tips met betrekking tot zwangerschap en afrijden, maar heb de mijne 2 jaar geleden gehaald (was toen 41, dus je bent nooit te laat/oud/whatever😉) terwijl ik long covid heb. Als je examen niet gelijk vroeg in de ochtend is probeer dan nog een rustmoment in te plannen ervoor en belangrijkste tip: probeer het te zien als een normale rijles! Een fout maken is niet gelijk het einde van de wereld, laat vooral zien hoe je de fout vervolgens hersteld, dan ziet de examinator dat je het inzicht wel hebt.
Heel veel succes, je gaat gewoon morgen je rijbewijs halen 💪🏻😘🍀

6 maanden geleden
Wat supergoed van je dat je examen gaat rijden. Ik heb toen ik zwanger was van mijn zoontje ( nu 2jaar) 2x afgereden en helaas gezakt allebei de keren. Met 1 baby/kindje vond ik met openbaar nog wel te doen. Maar wou toch wel graag mij examen halen met straks nog een baby.
In de zomer weer gestart en 2 weken geleden dan eindelijk geslaagd.
Mijn tips:
-Maak je vooral niet te druk over of je het gaat halen.
-Ik heb tegen mijn examinator gezegt dat ik liever niet te veel wilde kletsen behalve op de wat langere rechte stukken. Zodat ik me goed kon concentreren op het auto rijden.
- ( deze is misschien wat irritant voor de examinator) ik benoemde alles wat ik zag hardop en wat ik dan ging doen. Bijvoorbeeld scherpe bocht dus terug schakelen. Dit hielp voor mij heel erg goed.
Heel erg veel succes, je gaat het vast helemaal goed doen 🥰

6 maanden geleden
Nog even een berichtje 🙈 als de bijzondere verrichtingen niet helemaal goed gaan is helemaal niet erg. Zolang je alles maar veilig doet. Dus veel kijken om je heen. Mijn rijinstructeur zei dat ze je eigenlijk nooit laten zakken op bijzondere verrichtingen die fout gaan. Behalve als je niet goed kijkt en niet veilig te werk gaat. Bij mij ging achteruit parkeren niet zo goed bijvoorbeeld.

6 maanden geleden
Ik heb vooral nog een tip voor na het halen van je examen. Blijven rijden! Dat heb ik niet gedaan en daarom voelt het alsof ik beter opnieuw kan starten. Ik durf niet goed meer en door de ‘angst’ weet ik ook niet meer zo goed hoe.

ADMIN
6 maanden geleden
Hier ook hoogzwanger lessen gedaan maar vanwege complicaties met mijn vorige zwangerschap er wel voor gekozen om niet meteen af te rijden. Dat heb ik daarna gedaan, maar nog wel bomvol hormonen haha.
Mijn tips: geef bij de examinator aan of je het fijn zou vinden om te kletsen tussendoor of juist niet. Ik had een hele relaxte kerel waar ik echt leuk mee in gesprek kon, daardoor voelde ik me ook relaxt.
Geef aan waarom je een bepaalde keuze maakt. Voor mij was een auto heel erg aan het slingeren en ik heb toen gezegd ‘ik weet dat ik hier 70 mag, maar ik vertrouw die slingerende auto voor ons niet dus ik neem wat meer afstand dan ik normaal zou doen.’
Raak niet in paniek als je een foutje maakt, maar verbeter het. Met het achteruit inparkeren zag ik de eerste keer dat ik nogal strak op een andere auto stond en mijn bijrijder niet zou kunnen uitstappen. Duidelijk aangegeven waarom ik vond dat het niet goed was gegaan en gevraagd of ik meteen nog een poging mocht doen. Dat mocht en was geen enkel probleem 😊.
Gebruik je spiegels, soms overdreven. Maar ze willen zien dat je ze netjes gebruikt door er goed in te kijken.
Heel veel succes!! Ik zal voor je duimen 😊