12 Reacties
19 dagen geleden
Ik volg graag mee, herken je verhaal. Heb dit ook sinds gisteren en weet niet goed of ik wel of niet moet bellen
19 dagen geleden
Ik heb dit vaker.. heb vaker het gevoel dat ik hem minder voel, maar dan voel ik hem ergens op de dag toch weer heel veel.. las dat ze nu ook echt slaapjes doen en dan max 1 uur slapen, dus wellicht dat dit net de momenten zijn dat jij hem/haar niet voelt.
19 dagen geleden
Tip die ik kreeg van de VK: op je linkerzij liggen! Dan voel je ze het best, doordat de doorbloeding naar de navelstreng zo het beste is volgens mij..
19 dagen geleden
Dat kan! De kleine krijgt steeds minder ruimte in je buik en kan dus ook minder bewegen. Daarnaast kan het er ook aan liggen waar de placenta zit (voorliggend betekent vaak minder goed voelen) en hoe de kleine ligt. Wel heel goed dat je aan de bel trekt! Liever een keer te vaak gecontroleerd en dat er niks aan de hand is dan een keer te weinig.
19 dagen geleden
Ik heb hetzelfde! Twijfelde of ik moest bellen maar ze willen juist graag dat je belt. De verloskundige is langs geweest en daarna volgens protocol naar het ziekenhuis huis geweest. Halfuur aan de apparatuur gelegen en extra echo maken ze dan. Alles was gelukkig goed en moet gelijk weer bellen als ik weer hetzelfde ervaar.
19 dagen geleden
Reactie op mirellamella
Tip die ik kreeg van de VK: op je linkerzij liggen! Dan voel je ze het best ...
Ik heb inderdaad op links geslapen vannacht maar toch amper beweging opgepikt
MOD
19 dagen geleden
Hi! Met deze termijn is het wel verstandig om te bellen als je het idee hebt dat je je kindje minder voelt. Het klopt dat je kindje minder ruimte krijgt, maar het voelen van je baby zou niet moeten afnemen. Het gaat alleen van schoppen meer naar schuiven :).
Twijfel je? Ga dan 2 uur op je linker zij liggen en concentreer je op het voelen van je kindje. Iets met suiker eten of iets kouds drinken kan ook helpen. Voel je nog steeds minder? Trek dan echt aan de bel bij je verloskundige.
18 dagen geleden
Ik heb het ook, maar ik moet zeggen dat ik dat van het begin af aan heb. Hij is soms dagen achter elkaar lekker actief, en soms heb ik dagen dat ik hem wel voel, maar echt één schopje en dan is het weer klaar. Mijn placenta ligt achter dus ik zou hem goed moeten voelen.
Ik heb inmiddels wel genoeg echo’s gehad om te weten dat dit bij zijn patroon hoort. Ik had er gisteren weer een en toen zei de verloskundige ook; zo, hij is lekker aan het bewegen. Maar ik voelde helemaal niets. Gisterenavond ging hij weer even lekker los 🥰🥰 Nou zei ze wel dat hij tijdens de echo met zijn voeten naar achteren lag, tegen de placenta dus. Misschien is dat gewoon zijn voorkeurshouding en voel ik het dan niet?
Hopelijk stelt dit je een beetje gerust ☺️ En uiteraard altijd bellen bij twijfel!
18 dagen geleden
Herkenbaar. Ik heb het al twee keer gehad. Vorige week met 29 weken voor het laatst. Ik voelde haar sinds de avond ervoor niet echt meer. ‘s ochtends gebeld en de vk gaf aan dat ik de avond ervoor al moest bellen. Bij 2 uur geen beweging en alles geprobeerd te hebben, is het nu in mijn termijn gelijk de vk bellen.
Op controle geweest en gelijk door naar het ziekenhuis aan de ctg scan en daarna echo laten maken door de gynaecoloog. Bij mij komt het beide keren doordat ze beneden met haar benen zit. Ik voel haar dan niet. Op de ctg zagen ze continu bewegingen maar zelf voelde ik niks.
als je het niet vertrouwt, altijd de vk bellen. Beter te vaak bellen dan te laat
18 dagen geleden
Reactie op Jenn1997
Heb ik ook gehad afgelopen weekend. Naar VK geweest en daarna ziekenhuis (s ...
Ik ben net op controle geweest, inderdaad hetzelfde. Baby is gedraaid en ligt nu in stuit.