17 Reacties
20 dagen geleden
De meeste baby's draaien zelf nog voor 37 weken. Er zijn wel yoga-oefeningen waarvan beweerd wordt dat ze helpen. Die zou je even kunnen opzoeken.
20 dagen geleden
De mijne lag met 31 weken ook in stuit. Gisteren echo gehad omdat ik haar al 2 dagen niet voelde en toen lag ze weer met haar hoofd naar beneden. Dont worry. Kleintje heeft nog tijd! ❤️
20 dagen geleden
Reactie op DeniseJazz123
De mijne lag met 31 weken ook in stuit. Gisteren echo gehad omdat ik haar a ...
32 weken en 4 dagen
20 dagen geleden
Bij mij hetzelfde verhaal! Tijdens de echo's elke keer keurig met het koppie naar beneden en nu met 31 weken ineens in een stuit tijdens de controle. Maar de vk gaf aan dat ze nog veel kunnen bewegen en het is een moment opname dus het zou ook kunnen dat ze inmiddels alweer teruggedraaid is! Maar hoop ook voor jou en voor mezelf dat ze binnenkort definitief goed gaan liggen!!👌
20 dagen geleden
Je kan een moxa behandeling boeken vanaf 32 weken om het kindje te laten draaien
20 dagen geleden
Ik heb extact hetzelfde gehad vorige week. Ook extra controle omdat ik haar minder voelde. Ik hoop dat ze uiteindelijk optijd weer goed gaat liggen en wacht eerst rustig de liggingsecho met 35 weken af
19 dagen geleden
Grote kans dat je kindje vanzelf weer goed gaat liggen.
Bij mijn eerste zwangerschap was dat alleen helaas bij mij niet het geval. Bij mij lag ze sinds week 29 in stuit en is niet meer gedraaid. Ook twee versies lukten niet zo rond de 37 weken.
Uiteindelijk heb ik een vaginale stuitbevalling gedaan. Als je daar vragen over hebt, mag je me altijd een berichtje sturen.
Ook een stuitbevalling kan goed gaan ;)
Maar geen paniek nu nog. Eerst even afwachten of je kindje nog gaat draaien zelf. En anders met 36 weken een versie laten doen.
19 dagen geleden
Bij mijn vorige zwangerschap ook gehad tm 34 weken. Toen met oefeningen en moxa therapie is hij toch gedraaid. Geen idee of het daardoor kwam maar baat het niet dat schaad het niet haha het draaien van de baby in de buik vond ik wat eng ivm navelstreng die dan om nekje oid kan komen en stuit bevalling heeft ook zn negatieve kant voor de baby. Ik zou hebben gekozen voor een keizersnede maar gelukkig draaide hij dus uiteindelijk nog!
18 dagen geleden
Ik ben nu bijna 30 weken en mijn baby ligt ook in stuit (waar ze voorheen tijdens controles diep met haar hoofdje in mijn bekken lag). Verloskundige zei dat ze nog alle ruimte heeft om te draaien dus ik maak me er nu niet druk om wat de bevalling betreft. Wat inderdaad wel vervelend is is het getrappel in mijn blaas, doet soms echt pijn en geeft een naar gevoel. Soms helpt het bij mij om dan op mijn rug te liggen, billen omhoog te doen en even heen en weer te 'schudden' met mijn buik zodat ze een iets andere houding aanneemt.
17 dagen geleden
Ik had 1 week geleden ook precies wat jij omschreef. We hadden vandaag met 32 weken weer een groeiecho en ze ligt weer met het hoofd naar beneden.
17 dagen geleden
Oooh gelukkig. Fijn jullie geruststelling.
Gisteren op de bank lag ze heel gek, volgensmij horizontaal. Het deed ook wat pijn.
Ik heb het vermoeden dat ze terug is gedraaid... aangezien ik ook geen getrappel meer voel in m'n bekken maar op andere plekken...
We gaan het zien, genoeg tijd dus :)
15 dagen geleden
Gisteren bleek bij mijn bezoek aan de verloskundige dat mijn baby ook in stuit ligt nu (31 weken). Verklaart waarom ik zo vaak ineens het gevoel heb naar de wc te moeten, maar uiteindelijk toch niet echt hoef. Fijn dat jou kindje alweer gedraaid is! Ik ga er vanuit dat mijn baby ook nog gaat draaien.