17 Reacties
20 dagen geleden
Reactie op N1804
1500 gram is toch een heel mooi gewicht voor 30 weken?
Maar dat ze wat kleiner is baat mij gewoon zorgen
20 dagen geleden
Reactie op M_1986
1500 gr is toch prima met 30 weken? Volgens mij is 1500 gr het gemiddelde m ...
Misschien komt het omdat ik voor de tweede keer zwanger ben en dat mijn dochter best wel aan de grote kant was dat deze wat kleiner is
20 dagen geleden
Dit is mijn 3e en ook deze is kleiner dan gemiddeld... geen zorgen als het extreem is dan gaan de alarm bellen rinkelen bij de artsen.
20 dagen geleden
Ik had in het ziekenhuis met 29+6 ook 1500 gram, ze waren juist heel lovend over de groei en dat het goed gaat
19 dagen geleden
Bij mij precies hetzelfde. Ben in verwachting van een tweeling en ze blijven steeds zeggen dat baby A dus wat kleiner gaat zijn tegenover baby B, maar niet zorgelijk (groeicurve is perfect en toont een stijgende lijn voor beide) aldus ziekenhuis. Ben nu bijna 31 weken en Baby A weegt 1300 gram en baby B 1450 +/- .Geloof mij maar als het niet goed was geweest trekken ze echt wel aan de bel hoor. Sommige baby's zijn gewoon wat kleiner.
19 dagen geleden
Mijn eerste dochter was volgens de metingen ook wat kleiner dan gemiddeld en is geboren met 41+1 en woog toen 3154 gram. Mijn tweede dochter nu word ook weer wat kleiner dan gemiddeld geschat. Zolang ze mooi volgens hun eigen lijntje groeien is er niks aan de hand. Mochten ze zich zorgen maken dan had je het ook echt wel gehoord! Ik weet niet hoe groot je zelf bent, maar mij werd ook gelijk gezegd dat het helemaal niet gek is dat mijn kindjes iets kleiner zijn aangezien ik zelf ook niet zo groot ben (1,59)
19 dagen geleden
Ik heb afgelopen maandag groei echo gehad en ons meisje is ook iets kleiner dan gemiddeld. Mij is verteld dat ze niet onder het rode lijntje mag zitten of erboven. Alles tussenin is goed.
Zou me niet teveel zorgen maken. En wie weet kom je de laatste weken nog veel aan. Alles is nog mogelijk.
19 dagen geleden
Reactie op SerenaJV
Mijn eerste dochter was volgens de metingen ook wat kleiner dan gemiddeld e ...
Ik ben 1,70 en mijn eerste dochtertje was 3610 gram bij de geboorte, mijn partner vroeg ook van hoe kan de baby in 10 weken nog zoveel aankomen
19 dagen geleden
Reactie op Liannedejong
Ik heb afgelopen maandag groei echo gehad en ons meisje is ook iets kleiner ...
Ik ben nu 5 kilo aangekomen, mijn schoonmoeder laat mij er elke keer rot over voelen dat ik zo weinig ben aangekomen maar volgensmij vergeet ze dat ik een peuter van 2 heb rond lopen waar ik de heledag achter aan ren