17 Reacties

20 dagen geleden

Ze arts zei wel dat ze via haar eigen lijntje groeit

20 dagen geleden

1500 gram is toch een heel mooi gewicht voor 30 weken?

20 dagen geleden

Reactie op N1804

1500 gram is toch een heel mooi gewicht voor 30 weken?
Maar dat ze wat kleiner is baat mij gewoon zorgen

20 dagen geleden

1500 gr is toch prima met 30 weken? Volgens mij is 1500 gr het gemiddelde met 30 weken. Onze dame zat met 30+3 op 1200/1250 gr. En loopt een 2 weken achter en hoefde me nergens zorgen om te maken. Ze doet het verder heel goed

20 dagen geleden

Reactie op M_1986

1500 gr is toch prima met 30 weken? Volgens mij is 1500 gr het gemiddelde m ...
Misschien komt het omdat ik voor de tweede keer zwanger ben en dat mijn dochter best wel aan de grote kant was dat deze wat kleiner is

20 dagen geleden

Reactie op TamaraAdiguzel

Misschien komt het omdat ik voor de tweede keer zwanger ben en dat mijn doc ...
Groeiecho is ook maar een schatting he. Blijft millimeter werk. Voor zover ik weet is 1500 gr keurig gemiddeld. Dus niets om je zorgen over te maken.

20 dagen geleden

Dit is mijn 3e en ook deze is kleiner dan gemiddeld... geen zorgen als het extreem is dan gaan de alarm bellen rinkelen bij de artsen.

20 dagen geleden

Ik had in het ziekenhuis met 29+6 ook 1500 gram, ze waren juist heel lovend over de groei en dat het goed gaat

19 dagen geleden

Bij mij precies hetzelfde. Ben in verwachting van een tweeling en ze blijven steeds zeggen dat baby A dus wat kleiner gaat zijn tegenover baby B, maar niet zorgelijk (groeicurve is perfect en toont een stijgende lijn voor beide) aldus ziekenhuis. Ben nu bijna 31 weken en Baby A weegt 1300 gram en baby B 1450 +/- .Geloof mij maar als het niet goed was geweest trekken ze echt wel aan de bel hoor. Sommige baby's zijn gewoon wat kleiner.

19 dagen geleden

Mijn eerste dochter was volgens de metingen ook wat kleiner dan gemiddeld en is geboren met 41+1 en woog toen 3154 gram. Mijn tweede dochter nu word ook weer wat kleiner dan gemiddeld geschat. Zolang ze mooi volgens hun eigen lijntje groeien is er niks aan de hand. Mochten ze zich zorgen maken dan had je het ook echt wel gehoord! Ik weet niet hoe groot je zelf bent, maar mij werd ook gelijk gezegd dat het helemaal niet gek is dat mijn kindjes iets kleiner zijn aangezien ik zelf ook niet zo groot ben (1,59)

19 dagen geleden

Ik heb afgelopen maandag groei echo gehad en ons meisje is ook iets kleiner dan gemiddeld. Mij is verteld dat ze niet onder het rode lijntje mag zitten of erboven. Alles tussenin is goed. Zou me niet teveel zorgen maken. En wie weet kom je de laatste weken nog veel aan. Alles is nog mogelijk.

19 dagen geleden

Reactie op SerenaJV

Mijn eerste dochter was volgens de metingen ook wat kleiner dan gemiddeld e ...
Ik ben 1,70 en mijn eerste dochtertje was 3610 gram bij de geboorte, mijn partner vroeg ook van hoe kan de baby in 10 weken nog zoveel aankomen

19 dagen geleden

Reactie op Liannedejong

Ik heb afgelopen maandag groei echo gehad en ons meisje is ook iets kleiner ...
Ik ben nu 5 kilo aangekomen, mijn schoonmoeder laat mij er elke keer rot over voelen dat ik zo weinig ben aangekomen maar volgensmij vergeet ze dat ik een peuter van 2 heb rond lopen waar ik de heledag achter aan ren

19 dagen geleden

Reactie op TamaraAdiguzel

Ik ben 1,70 en mijn eerste dochtertje was 3610 gram bij de geboorte, mijn p ...
Daar hoef je je echt niet druk om te maken! In principe komt je kindje nu ongeveer 150 tot 200 gram aan per week 🤍

19 dagen geleden

Reactie op SerenaJV

Daar hoef je je echt niet druk om te maken! In principe komt je kindje nu o ...
En vanaf 36 weken zelfs ruim 300 gr per week

19 dagen geleden

1500 bij 30 weken is prima hoor

17 dagen geleden

Ons kindje was 2780 gram bij 38 weken, bij geboorte. Hij is gezond, groeit goed, is nog altijd niet flink maar niks mis mee! Eet goed, ontwikkelt zich goed, geen zorgen om. Dus ja ook met een klein kindje loopt het wel los hoor. Er zijn niet alleen horror verhalen 😊