28 Reacties

6 maanden geleden

* waar we de babykleding van kopen

6 maanden geleden

Hangt ook echt van je baby af. Hema zit hier altijd perfect, maar bij een lange, smalle baby zal die niet goed passen. Petit bateau zit hier voor geen neter, zou dan weer perfect zijn voor een lange, smalle baby.

6 maanden geleden

Oh ik vind Primark juist groter vallen 🙈 Dirkje klein (zeker 1 maat). C&A klein Flinq klein en smal Hema wat groter en breed H&M wat groter en ook breder Wibra wat kleiner en smal Zara breed en kort Zeeman wisselend Dit is bekeken op basis van de pasvorm van mijn baby/peuter.

6 maanden geleden

Reactie op M_1986

Oh ik vind Primark juist groter vallen 🙈 Dirkje klein (zeker 1 maat). C&a ...
Zeeman is echt verschrikkelijk . Ottilie zit nu goed in maatje 62, toch kocht ik er nieuwe rompertjes maatje 50/56 en zitten als gegoten 😅

6 maanden geleden

Reactie op M_1986

Oh ik vind Primark juist groter vallen 🙈 Dirkje klein (zeker 1 maat). C&a ...
Helemaal mee eens. De spijkerbroeken van de Wibra (die je standaard in een aantal kleuren hebt van dreumes tot tiener super fijn) vallen een volle maat groter.

6 maanden geleden

Waar ik veel koop: Zeeman - wisselend, maar valt meestal kleiner uit HEMA - valt groot Wibra - valt op maat, soms iets groter H&M - valt of maat, soms iets groter

6 maanden geleden

Zeeman - valt klein (verschrikkelijk) HEMA - valt groot Wibra - valt op maat Dirkje - wisselend maar valt over het algemeen klein Feetje - valt op maat Name it - smal en lang Prenatal - kort en breed Dit is op de bevindingen van onze dochter. Denk dat iedereen een andere ervaring heeft.

6 maanden geleden

HEMA: valt groot name it: lang en smal Lil atelier: valt groot Zara: valt klein A Tiny story: valt op maat

6 maanden geleden

Ik vind Primark inderdaad heel klein vallen. Ze zit net in 68, kan soms nog 62 aan. Bij Primark is 74 al aan de krappe kant😱 Hema: valt groot en breed. Is ze er qua breedte ingegroeid, past de lengte niet meer Zara: op maat Wibra: valt klein H&M: op maat/groter Zeeman: op maat Prenatal: valt oke, maar de voet openingen zijn klein waardoor we haar voetjes er vaak niet meer doorheen krijgen

6 maanden geleden

Zeeman -altijd te klein Wibra -op maat Hema - breed valt op maat Prenatal- klein en kort Dirkje- wisselend . Bij ons is het wel zo dat mijn zoontje wat langere benen heeft dus vaak is het broekje snel aan de korte kan als je dan maat groter doet is het veelste breed.

6 maanden geleden

Het is echt afhankelijk van je kindje. Bij de eerste vond ik nameit op maat vallen nu vind ik het small. Zeeman was groot bij haar, bij de 2e is t goed. Hema is altijd goed geweest.

6 maanden geleden

Oh oh die maten, ik kan me er zo aan ergeren 😂 ze vallen echt állemaal anders. En zelfs binnen een merk vallen verschillende items weer anders. Hieronder wat ik tot nu toe heb ervaren. Prenatal: heel breed. Ook slechte kwaliteit. Helaas paste bijna niks van de gekochte kleertjes fatsoenlijk. Dirkje: heel ruim, maar na een rondje droger prima. H&M: zelfde als Dirkje, krimpt nog meer in de droger 1+ family: minstens een maat kleiner dan op het label Tommy: enige wat bij mijn zoon wel echt klopt qua maatvoering Name it en lil atelier: ruim (wel voordeel dat de broekjes vaak elastiek hebben) Feetje: prima (soms wat kleiner) Noppies: klein Your wishes: Klein (wel mooi smal) Klein: ook kleiner, maar wel mooi smal HEMA: groot en wijd, past mijn zoontje ook niet. Bamboe rompers wel echt top (vallen wel groot) Gymp: lang en smal, maar sommige shirts heel wijd en kort. Donsje: heel wisselend. Babyface: ruim House of Jamie: over algemeen wat ruimer. Mayoral: prima, wel iets wijder en korter Daily 7: prima. Pas wel op met de droger, dan krimpt het echt enorm MarMar: prima voor smalle lange baby’s. Kwaliteit ook echt top C&A: klein Levv: wisselend per item Nixnut: prima A Tiny story: prima

6 maanden geleden

Reactie op Wensje1992

Oh oh die maten, ik kan me er zo aan ergeren 😂 ze vallen echt állemaal and ...
Hoeveel kleren heeft je zoontje en hoevaak ga je shoppen voor deze kennis 😅

6 maanden geleden

Reactie op Wensje1992

Oh oh die maten, ik kan me er zo aan ergeren 😂 ze vallen echt állemaal and ...
H&M en Dirkje hetzelfde?? Dirkje is ontzettend smal en klein en H&M ruim, breed en groot. 🙈 Dirkje is echt standaard een maat kleiner (staat er zelfs bij als je het koopt). Ik heb heel veel Dirkje en Dirkje maat 62 valt als maat 56 van de meeste ander en merken en is even groot als H&M maat 50 🙈 maar H&M is dan alsnog breder. Hema en H&M is hier volledig vergelijkbaar. Met de kleertjes die wij hebben tenminste. H&M & Hema koop ik standaard maat kleiner anders is het geen gezicht bij mijn smalle kindje.

6 maanden geleden

H&m - de kleding groot, maar de rompers vallen weer klein. Hema - kort, redelijk op maat qua kleding. De rompers daarin tegen zijn op maat vind ik en heel fijn NEXT - op maat, qua broeken wat kort. Maar mijn zoontje is ook best lang, lange benen Carters (amerikaans merk) - verschilt per item, redelijk op maat Verder heb ik geen andere merken. Ik ben heel moeilijk met kleding en vind veel kleding niet zo leuk. En daar naast vind ik het zonde om veel te hebben.. Thuis laten we hem eigenlijk altijd rond spelen in alleen een romper en bij koud weer een joggingsbroek. Dus buiten kan hij vaak paar dagen hetzelfde aan want wordt toch niet vies.. Ik combineer ook veel hetzelfde broekje met diverse shirts/truitjes

6 maanden geleden

Zeeman klein (behalve rompers die vallen op maat) Hema groot

6 maanden geleden

Reactie op M_1986

H&M en Dirkje hetzelfde?? Dirkje is ontzettend smal en klein en H&M ...
Bij mijn zoontje valt het echt heel groot.. moet het in de droger doen om enigszins te laten passen. Broekjes passen maat 56 zelfs nog terwijl hij al bijna in 68 zit. Maar heb er ook wel eens een shirtje van gehad wat een maat kleiner viel (maat is bij mij de uitzondering). De broek die bij dat setje hoort past hem daarentegen nog steeds niet en het shirt is al opgeruimd 🥲 H&M is wel iets breder inderdaad. Goed dat je dat nog toevoegt! Ik vind Hema en H&M bij mijn zoontje niet vergelijkbaar overigens. H&M past hem namelijk wel (hij is lang en smal) en alles van de Hema op de rompers na hem ik weggeven omdat het niet paste. Zodra de breedte paste, waren de broeken en shirts te kort.. Zo zie je maar dat alle maten bij ieder kindje anders vallen 😬

6 maanden geleden

Reactie op Aishaaaaa

H&m - de kleding groot, maar de rompers vallen weer klein. Hema - kort ...
Ik was ook eens naar next aan het kijken maar die maten lijken dus redelijk te kloppen? Heb inmiddels met het warme weer al in 3 maten zomercollecties kunnen aanschaffen en ben er een beetje klaar mee 🥲 next heeft wel prettige prijsjes vind ik.

6 maanden geleden

Reactie op Wensje1992

Bij mijn zoontje valt het echt heel groot.. moet het in de droger doen om e ...
Oh echt? Mijn zoontje is niet heel lang maar wel super smal. Dus Hema en H&M is hier geen gezicht. Echt slobber. Beiden zijn in inderdaad naast breed ook korter. Mijn zoontje zit nu net in maat 92 maar van Hema en H&M kan hij maat 74 nog aan 🙈 Gek he dat zo'n verschil is! Heb je voor je zoontje al eens gekeken bij het merk Flinq? Dat is een fijn merk voor smalle langere kindjes, de shirts zijn allemaal langer en broekjes ook mooi skinny en niet tekort. Next valt hier klein, in de lengte kort. Zowel shirts en broeken

6 maanden geleden

Reactie op Wensje1992

Ik was ook eens naar next aan het kijken maar die maten lijken dus redelijk ...
Wat voor bouw heeft je kindje? Slank? Lang? Ik vind de maten inderdaad redelijk kloppen, alleen spijkerbroekje die ik had werd snel te kort ! Maar mijn zoontje heeft dus lange benen. Ik hou trouwens wel ervan dat de kleding “oversized zit” en niet strak