15 Reacties

één maand geleden

Los in de box onder een dekentje of in wikkeldoek. Nestje wordt echt afgeraden. Dit keer ook over getwijfeld, maar doe het toch niet. Al moet je er bij los in de box natuurlijk ook bij blijven. https://www.consumentenbond.nl/babymatras/onveilige-babynestjes?cid=sea_google_lidw_babymatrassen_dsa_wvjg_do&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD3hspRRwtgQ9UdL4lc0gJwYOWz3a&gclid=CjwKCAjw-JG5BhBZEiwAt7JR6_IxWuVNLa30KWGGbRgJFQ_0yIWNHoFBzKeViUL8VbUT8rLuzP4YCRoC9hcQAvD_BwE

één maand geleden

Hier een absolute ja! Dat een nestje word afgeraden is enkel wanneer dit zonder toezicht word gebruikt. Bij de eerste hadden wij een box maar die werd amper gebruikt. Ik heb een keizersnede toen gehad en vond het wel fijn dat wij de oudste Bij ons op de bank konden hebben, lekker dichtbij. Dit keer ook weer lekker naast ons op de bank in een nestje. Missen wij toch ineens een box dan is die zo gehaald!

één maand geleden

Hier een nee. In sommige landen is de verkoop zelfs verboden vanwege de veiligheid. In de box ligt de baby gewoon op het boxkleed. Als ik de baby bij me op de bank wil leggen gebruik ik het verschoonkussen. Moet je er wel echt bij zitten natuurlijk.

één maand geleden

Nee, niet gemist. Baby ligt gewoon op het boxkleed in een wikkeldoek in de box. Hier lag ze ook gewoon vaak op de bank in een wikkeldoek langs mij.

één maand geleden

Hier was het echt onmisbaar. Dysmatuur geboren en in de box met boxkleed alleen was echt te weinig geborgenheid. Hij was zo klein Nestje mag je gewoon gebruiken onder toezicht.

één maand geleden

1e niet gehad. Uiteindelijk na 3 maanden geleend en vond het redelijk onmisbaar. Het was gewoon zijn bedje en dan kon hij overal bij iedereen, bij ons in de buurt slapen. Maar je kan het ook altijd nog later aanschaffen. Wij hadden een snuggle me geleend en die was zo knus dat hij daar ook beter in sliep

één maand geleden

Jazeker😊 Mijn oma heeft er zelf 1 gemaakt voor haar achterkleindochter🩷

één maand geleden

Bij de eerste niet gekocht en ook echt niet gemist. Wil er niet aan beginnen omdat het niet veilig is en ik denk dat als het er toch is, ik het wel za gebruiken. Baby lag ‘gewoon’ in de box in dekentjes enz.

één maand geleden

Wij vonden de Doomoo Cocoon fantastisch. Is wat duurder, maar heeft ademend materiaal rond t hoofdje en een buikband om de baby vast te leggen. Geeft net dat beetje extra zekerheid voor jezelf.

één maand geleden

Bij de eerste 2 niet gehad en niet gemist. Ze lagen gewoon in de box of naast/op me op de bank en in bed (zelf wakkee) Heb nu toevallig ook de Doomoo Cocoon gekregen, maar nog geen ervaring.

één maand geleden

Reactie op Mistique

Wij vonden de Doomoo Cocoon fantastisch. Is wat duurder, maar heeft ademend ...
Ik wil je toch even waarschuwen om goed op te passen met de buikband: https://www.consumentenbond.nl/veilig-slapen/bedfixatie

één maand geleden

Wij hebben 2x zonder gedaan en dat is prima te doen. Ikzelf zeg: Nee Het is niet nodig, en 1 van de dingen die wel echt risico's met zich meebrengt.

één maand geleden

Ik leg mijn kleintjes altijd zonder babynestje in de box, vaak met zo'n babydekentje over hun heen.

één maand geleden

Wij hebben hem bij de eerste ook gebruikt en ga hem nu weer lenen! Ben echt fan gewoon voor dutjes overdag.. ook makkelijk meenemrn

één maand geleden

Wij hebben die van Doomoo gebruikt bij ons eerste, zelfs ‘s nachts. Ze lag daar in, ook nog eens ingebakerd en met de bijhorende band (van doomoo). Het gaf haar die geborgenheid dat ze zocht en nodig had. Ze lag wel met het nestje in de co-sleeper. Ik zie de veiligheid een beetje als een dekentje. Dekentjes worden ook afgeraden, net zoals op de buik slapen. Je moet doen waar je uzelf goed bij voelt.