48 Reacties
9 dagen geleden
Hier vorige zwangerschap een groter kind gekregen en ingeleid met 38.6 weken. De schatting was aardig gezien de meerdere groeiecho s. Kindje bleek bij geboorte 4370 schouderdystacy en gebroken sleutelbeentjes. Nu weer bovengemiddeld kind en sta qua gevoel meer achter de inleiding omdat ik weet hoe heftig het was een groot kindje te krijgen en een zware bevalling te hebben. Dus wil nu graag onder de 4 kilo blijven. En ja ze zitten er wel eens naast en dat heeft mij vorige zwangerschap lang doen twijfelen. Als ik nu terugdenk had ik liever een dag of 4 eerder ingeleid en toch even een paar honderd gram minder te hoeven baren. Uiteindelijk alles goed gekomen en is hij gemiddeld qua groei maar ben toch zeker blij met de optie van de inleiding gezien het ander misschien heel anders had gelopen.
9 dagen geleden
Ik werd met 39.2 ingeleid en een kindje van bijna 4400 gram. Bevalling ging goed, zonder pijnstilling alleen de persfase duurde erg lang. Mogelijk door de grootte maar dat weet je nooit zeker. Ik ben blij dat ik voor een inleiding heb gekozen maar hoop deze keer dat het niet nodig is:)
Overigens is deze ‘grote’ baby momenteel de kleinste van de klas :’)
4 dagen geleden
Reactie op IlseK1993
Welke maat had je kindje bij de geboorte met dit gewicht? Die van mij zit w ...
Mijn zoontje had met dit gewicht nog ‘gewoon’ maatje 50! Niet zo lang, maar had er zeker wat van nodig. Ik heb nu veel van die meegroei rompers van de Hema gekocht, die kunnen zowel in maat 50 als 56 dus dan zit je iig voor langere tijd goed :)
4 dagen geleden
Reactie op IlseK1993
Welke maat had je kindje bij de geboorte met dit gewicht? Die van mij zit w ...
Mijn kindje was met 38.2 4475 gram en 52cm hij heeft meteen maatje 56 gedragen. Geboorte pakje was maat 50/56 was te klein kregen de knoopjes niet dicht🙈