28 Reacties
7 maanden geleden
Ja ik heb bewust gekozen voor eentje zonder camera.
Werkt voor mij goed. Haalt mijn over alertheid weg doordat ik nu zeker weet dat ik haar hoor.
En helpt ook om niet te overbezorgd te zijn.
7 maanden geleden
Helpt het om je babyfoon zo in te stellen dat het beeldscherm alleen aan gaat als je kindje geluid maakt?
7 maanden geleden
Wij ook heel bewust geluid. Wij zagen het bij mensen om ons heen dat zij steeds op het ding zaten te kijken als die aan ging van een geluidje of een beweging. Nu hebben wij er een zonder beeld en daarmee hoor je ook genoeg.
7 maanden geleden
Reactie op DRH1993
Dan moet je t wel kunnen horen.. Is bij ons geen optie zonder babyfoon, dan ...
Hier ook inderdaad
7 maanden geleden
Wij hadden ook bewust een babyfoon zonder camera, vond ik ideaal.
Pas een met camera gekocht toen ze naar een groot bed gingen. Ze willen er nog wel eens stilletjes stiekem uit sneaken, of met hun nachtlampje spelen. Dan kunnen we dat tenminste zien haha.
Zodra ik zie dat ze netjes zijn gaan slapen zet ik ze bewust weg, dan kan ik niet blijven kijken.
Maar voor de kleinste nu weer lekker alleen geluid.
7 maanden geleden
Ja wij hebben dat vanaf ongeveer 5 maanden oud bij onze oudste gedaan. Stil = hij slaapt.
Geen stress omdat ie beweegt of een oog opent enz.
Zo veel fijner.
Echter nadat ons dochtertje met 6 weken gestikt is in de reflux, durf ik dat bij haar nog niet 😵💫 maar ik word er wel heel naar van om te zien hoe vaak ze beweegt enzo. Raak dan toch wat onrustig
7 maanden geleden
Reactie op DeniseJanice
Helpt het om je babyfoon zo in te stellen dat het beeldscherm alleen aan ga ...
Dit hebben wij ook inderdaad. Ik kijk helemaal niet de hele tijd op de camera. Scheelt misschien ook dat het kind nr 3 is.. maar vind het fijn dat ik kan kijken als het nodig is.
Weet wel dat ik het in een later stadium ook heel handig vond om een camera te hebben, als ze bijv uit bed gaan klimmen. Dit hoor je niet altijd maar zie je wel als je beeld hebt.
Ook kun je soms gewoon heel erg lachen op wat je allemaal ziet als ze op een gegeven moment echt in bed gaan spelen en hele verhalen vertellen enzo 😃 Was soms beter dan televisie 😉 Dan is het wel leuk om te kunnen zien.
Maar voor nu, gewoon de camera pas aan laten gaan als ze echt geluid maken. Kun je vaak ook nog instellen op gevoeligheid, dat het niet bij het het eerste kleine geluidje al aangaat.
7 maanden geleden
Reactie op Mamavanzoon231
Wij ook heel bewust geluid. Wij zagen het bij mensen om ons heen dat zij st ...
Precies dit.
In onze omgeving zijn een aantal met een babyfoon met camera, maar als je daar dan op visite bent, zitten ze de hele tijd obsessief op de camera te kijken (geldt natuurlijk niet voor iedereen). Maar dat wilde ik niet dus gekozen voor babyfoon zonder camera en werkt prima!
Maar het is denk ik maar net wat je gewend bent. Mijn broer heeft een boerenbedrijf en die vinden het ideaal om een babyfoon met camera te hebben, waar ook zowel mijn ouders (die wonen naast het bedrijf), hijzelf als zijn vrouw de app op de telefoon hebben. Aangezien zij dan ergens op het bedrijf lopen en bij geluid kan één van hun even kijken wat er gaande is zonder dat ze naar binnen hoeven.