327 Reacties

5 maanden geleden

Hier eet hij met de pot mee tenzij we pittig eten Eten vanavond roti 🤣 kip is los gebakken voor hem dus niet in de pittige kerrie achtige saus 😌

5 maanden geleden

Hier vanavnd zoete aardappel met rodebietjes +olijfolie erin. En een slokje water.

5 maanden geleden

Vandaag bloemkool, aardappel en zalm, nu nog gepureerd

5 maanden geleden

Leuk topic! Heb vanmorgen ook weer jn de keuken gestaan om de vriezer weer te vullen. Vind het heerlijk om te doen. Vanavond rode bietjes met aardappel. Hij krijgt alles nog gepureerd.

5 maanden geleden

Ik heb nog ingevroren broccoli, wil er een gebakken eitje bij doen. Voor morgen heb ik nog een pompoen en rode linzenhapje in de vriezer. Verder dan dit kom ik voorlopig nog niet buiten een potje om 😅

5 maanden geleden

Reactie op Baby2026nr2

Leuk topic! Heb vanmorgen ook weer jn de keuken gestaan om de vriezer weer ...
Hoe maak je die rode bieten? Ik heb een zakje in de koelkast liggen, maar moet je dir nog koken/ stomen of meteen pureren? Kan je het restje invriezen of eet ik het andere deel beter op?

5 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Hoe maak je die rode bieten? Ik heb een zakje in de koelkast liggen, maar m ...
Van die vacuum bieten zijn al gekookt. Kun je meteen pureren. Het is prima in te vriezen. Veel baby's vinden het heel lekker omdat het lekker zoet is.

5 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Als ze in zo'n zakje zitten zijn ze al voorgekookt, dus kun je ze gelijk gebruiken. Ik heb ze eerst nog geraspt, je kan ze ook goed in stukjes snijden. Heb er een stuk of 4 aardappels bij gedaan en toen alles gepureerd. Ik heb het hele zakje gebruikt. Als het restje wilt invriezen zou ik ze eerst in stukjes snijden.

5 maanden geleden

Hoelang kun je zelfgemaakte hapjes jn de vriezer bewaren?

5 maanden geleden

Hier word er geprakte aardappel met rode kool gegeten! Ik heb in de vriezer nog een ijsblokje appel liggen misschien als appelmoes erbij hahaha

5 maanden geleden

Reactie op Sammy Marvey

Hier word er geprakte aardappel met rode kool gegeten! Ik heb in de vriezer ...
Wat leuk! Ik dacht dat je dat pas later kon geven omdat het kool is maar net opgezocht dat het prima nu al kan. Als we weer rode kool eten maak ik ook lekker rode kool met appeltjes.😊

5 maanden geleden

Reactie op Baby2026nr2

Hoelang kun je zelfgemaakte hapjes jn de vriezer bewaren?
Net zo lang als dat je restjes van je eigen eten in de vriezer zou bewaren. Het Voedingscentrum zegt 3 maanden. Daarna word je er niet per se ziek van maar gaat de kwaliteit langzaam achteruit

5 maanden geleden

Hier stukjes broccoli met gepureerde linzen + geprakte tomaat+wat olijfolie (als soort pasta sausje) Met een paar kleingesneden eier-noodles ernaast! Wij doen er voor onszelf wat kruiden door de tomatensaus maar eten vandaag eigenlijk allemaal hetzelfde 😊 Zo gezellig aan tafel met m!

5 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Ik heb laatst een appeltje gekookt en van die klaargemaakte rode bieten er de laatste minuut nog even ingedaan om op te warmen. Appeltje+rode biet + aardappel = heerlijke combi! Als ze wat ouder zijn wat kaneel en rozijnen erbij, lekker zoet 😊

5 maanden geleden

Reactie op Minea

Ik heb laatst een appeltje gekookt en van die klaargemaakte rode bieten er ...
Is ook lekker met linzen erdoor😊

5 maanden geleden

Reactie op Baby2026nr2

Leuk topic! Heb vanmorgen ook weer jn de keuken gestaan om de vriezer weer ...
Wat voor hapjes doe je in de vriezer? Ik maak nu nog elke avond snel wat van de ingredienten van ons eigen eten, maar voor een vriezer voorraad heb ik geen inspiratie en is wel handig!

5 maanden geleden

Reactie op Minea

Wat voor hapjes doe je in de vriezer? Ik maak nu nog elke avond snel wat va ...
Vandaag heb ik broccoli met aardappels en kipfilet gemaakt. En macaroni met gehakt en cherrytomaatjes. Vorige week heb ik bietjes met aardappels en wortels met aardappels gemaakt. Ik koop dan bijv. 1 broccoli en daar doe ik san een stuk of 4 aarpels en 1 kipfilet bij. En voor de wortels heb ik 2 winterwortel gebruikt mrt een stuk of 4 aardappels en daar kon ik 6 potjes van maken

5 maanden geleden

Reactie op Minea

De site smikkels is een hele leuke site, waar je veel inspiratie kan opdoen

5 maanden geleden

Reactie op Minea

Je kunt bijna alles wel invriezen. Ik doe dat in ijsblokjesvormen. Bijvoorbeeld bruine bonen + appel + tomaat vindt mijn zoontje lekker en vriest goed in.

5 maanden geleden

Plan gewijzigd mn vriend had hem al zoete aardappel rodebiet gegeven. Aangezien ik morgen de koopdagen heb om de vriezer vol te gooien is het vandaag broccoli zoete aardappel geworden . Meneer vond prima