13 Reacties

één maand geleden

Weet je zeker dat het 140x70 is. Dat is namelijk de afmetingen van een peuterbed en niet van een ledikant.

één maand geleden

Hi! Op mamaloes zie ik van het merk jolein een hoop in de aanbieding van die maat! Ik gebruik deze ook voor mijn dochtertjes en die van de ikea gebruik ik ook al 2 jaar, nog steeds even goed 🥰 succes

één maand geleden

Reactie op Babynr3ontheway

Weet je zeker dat het 140x70 is. Dat is namelijk de afmetingen van een peut ...
Wij hebben deze formaat ook, is een meegroei ledikant en kan je na een bepaalde tijd ombouwen tot een peuterbedje, heel handig

één maand geleden

Mijn oudste ligt in een peuterbed 140x70 en heb via Petit Amelia en later via bol.com hoeslakens en moltons gekocht. https://www.bol.com/nl/p/abz-waterdicht-hoeslaken-70x140-cm-wit/9200000002314433?referrer=socialshare_pdp_androidapp

één maand geleden

Waarschijnlijk zal je het ledikant voorlopig nog niet gebruiken, maar zal je baby eerst (zeker) een halfjaar in een co-sleeper of wiegje slapen. Goed om rekening mee te houden. Wij hadden namelijk ook een deken en die daardoor amper gebruikt (tegen die tijd slapen ze in een slaapzak en daarna wordt het een dekbed). Wat ik nog niet zie maar voor een ledikant wel fijn is, is naast molton+hoeslaken een matrasbeschermer. Tegen spugen en ongelukjes wanneer je bezig bent met zindelijkheid. Om dezelfde reden zou ik voor drie stuks gaan van molton+hoeslaken. Als er iets wordt ondergespuugd en je hebt er nog 1 in de was, heb je nog een schone liggen.

één maand geleden

Zeeman heeft voor mooie prijsjes ook vaak wel het een en ander :)

één maand geleden

Als je naar de Prenatal of Babypark oid gaat kunnen ze je adviseren. Dat is wel handig. Sowieso zal je al snel slaapzakjes gaan gebruiken, dus veel lakentjes en dekentjes heb je niet nodig.

één maand geleden

Wij vonden dit ook een zoektocht voor onze tweeling! en hebben nu voor onze meegroeiledikanten 6 hoeslakens, 4 moltons en 2 matrasbeschermers, 6 lakens, en dekentjes (deels gekregen, heb even niet scherp hoe veel). Deze aantallen hebben we trouwens van een tweeling uitzetlijst! We gaan er vanuit dat dit wel genoeg moet zijn. Lastig vond ik dat we veel van deze dingen moeilijk tweedehands konden vinden. Lakens bijv. vonden we erg lastig op Vinted en hebben we toch nieuw bij de Hema gekocht. Succes 😊

één maand geleden

Reactie op Babynr3ontheway

Weet je zeker dat het 140x70 is. Dat is namelijk de afmetingen van een peut ...
140x70 is ook gewoon de afmeting van een babybedje.

één maand geleden

Wij hebben evenveel moltons als hoeslakens, want als we het bed verschonen, verschonen we allebei. We hebben er 3. Een voor op bed, een voor reserve en dan kan de 3e mogelijk in de was zitten. Zo zitten we nooit zonder. Moltons heb ik van de Hema. Als je de aanbiedingen in de gaten houdt, dan kun je ze voordelig kopen. Ik vind de kwaliteit van de Hema over het algemeen erg goed. Dekentjes heb ik via Vinted. Ik heb dekentjes van Witlof gekocht, tussen de 5 en de 10 euro per dekentje. Erg handig met instoppen. Zoals hierboven eerder gezegd, heb ook ik in de beginfase voornamelijk gebruik gemaakt van slaapzakjes. Ook die kun je veel vinden op Vinted. Houd daarbij rekening met de TOG waarde. Wij moesten in de beginfase de slaapzakjes regelmatig wassen ivm spugen, dus we hebben minimaal 3 slaapzakjes, om dezelfde reden als de moltons en hoeslakens.

één maand geleden

Reactie op CynthiaR

Waarschijnlijk zal je het ledikant voorlopig nog niet gebruiken, maar zal j ...
We hebben geen co-sleeper of wiegje. De baby's gaan eerst samen in het meegroeiledikant en zodra dat niet meer past gaan ze ieder in hun eigen.

één maand geleden

Bedankt voor de tips allemaal! Nog 1 ander vraagje: wat voor materiaal dekentjes gebruiken jullie? Ik zie ze in soort dun fleece, gebreid, wafel etc

één maand geleden

Reactie op MammaJoanne

Bedankt voor de tips allemaal! Nog 1 ander vraagje: wat voor materiaal dek ...
In de uitzetlijst van mijn kraamzorgorganisatie staat 100% katoen. Denk dat wol ook nog wel zou kunnen want dat is ook een natuurlijk materiaal maar een stuk duurder; fleece van synthetisch materiaal zou ik niet doen, gaat zweten. Ik heb morgen intake, zal het vragen.