Lieve mama's (to be),
Momenteel ben ik 29+5 zwanger. Ik werk 24 uur in de week in de horeca en doordeweeks ben ik veel alleen, omdat mijn man voor zijn werk de hele week weg is. Het huishouden komt dus ook veel op mij. Tot op heden af en toe pijntjes, maar niets geks verder. Sinds zaterdag is denk ik mijn lichaam ingestort... Zodra ik ga zitten, bijvoorbeeld op een normale stoel, krijg ik ontzettend pijn in mijn heup, onderrug, lies, schede. Een stekende en zeurende pijn is het. Wanneer ik van positie verander, zoals op mijn zij draaien of knieën opgetrokken, gaat het langzaam weg.
Werk op zich is dus niet erg, want met lopen en staan heb ik er weinig last van. Het gaat vooral om het moment van ontspannen of als er druk op komt met zitten. Is dit bekkenpijn? Het zit overigens vooral links, maar soms voel ik het (in mindere mate) ook rechts.
Hebben jullie hier advies voor? Ik ga aankomende donderdag naar zowel de fysio als de vk, dus dan kunnen zij bepalen wat het is.
Overigens, ik voel ons kindje nog lekker veel bewegen, dus ik neem aan dat dat okee is. De pijn zit vooral heel laag. En sorry voor het lange bericht!