58 Reacties
één maand geleden
Ik heb deze keer ervoor gekozen om het ook niet te doen. Ik heb borstvoeding bij mijn eerste dochter vooral de eerste 2 weken als heel zwaar ervaren. Toen kon ik nog meeslapen op de momenten dat zij sliep, maar gezien ze straks maar 14 maanden zullen verschillen en ik uit elkaar ben met hun vader ben ik bang dat het gewoon te zwaar voor me gaat zijn. Aan de ene kant voel ik me er echt super schuldig over, omdat mijn eerste dochter het de eerste 3 maanden wel heeft gehad, maar ik weet dat dit voor mij de beste keuze gaat zijn.
één maand geleden
Ik heb ook bewust gekozen om geen borstvoeding te geven. Heb er vanaf het begin al niets voor gevoeld en vind het ook wel fijn als ik ook de voedingen samen met partner kan doen.
Daarbij wil ik er ook gewoon lekker er op uit kunnen gaan zonder bezig te moeten zijn met het tijdschema voor het kolven/borstvoeding geven (vooral als je in het openbaar ergens zit). Tegenwoordig wordt het steeds normaler maar ik zelf voel mij er niet prettig bij om dat te doen buitenshuis.
één maand geleden
Ik heb een paar jaar voor de geboorte van onze 1e een borstverkleining gehad.
Om die reden wilde ik geen borstvoeding geven, maar toen ze geboren was kreeg ik toch stuwing etc. Maar ben bij de fles gebleven. Dit was erg prettig want zo kon mijn man ook voeden en verdeelde we de nachten en waren we als kersverse ouders relatief fit.
Toen onze 2e werd geboren wilde ik het toch proberen. Dit liep op 1 grote fiasco uit. Lactatiekundige geweest, kolven iedere x uur, het liefste ook s nachts, voeding supplementen, de hele mikmak. Gefrustreerd jongetje, gefrustreerde mama, een grote klote zooi in mijn kraamtijd. Na een week de kolf terug laten brengen en kon ik eindelijk genieten van ons ventje.
één maand geleden
Reactie op Celiny87
Ik merk aan mezelf dat hoe meer ik meelas in fora over BV geven, hoe meer w ...
Dit beschrijft mijn weerstand zo goed, dankjewel! Ik stond er opzich voor open, nadat het omwille van medicatie nemen bij mijn eerste niet kon. Maar al die (in mijn ogen) vreemde en onpasselijke juichverhalen op internet hebben mijn weerstand zo groot gemaakt.
Wij kiezen dus in principe weer voor flesjes, deze keer een bewust keuze. Al sluit ik niet uit dat ik na de bevalling toch nog even probeer..
één maand geleden
Leuk topic om de taboes een beetje te doorbreken. Ik ga nu bewust voor kunstvoeding terwijl ik mijn zoon 2 maanden borstvoeding gegeven heb. Ik voel me er ergens ook wel schuldig over omdat borstvoeding ook veel gezondheid voordelen met zich meebrengt voor de kleine. Ik ging alleen echt onderdoor aan de nachten en had het echt overschat. Mijn zoon liet zich tussendoor ook niet wegleggen en waren dus hele nachten wakker. Nu dus flesvoeding zodat ik en mijn vriend de nachten kunnen afwisselen, ook omdat er al een peuter rondloopt. Twijfel nog wel of ik colostrum wil geven maar wel de borstvoeding en stuwing ook niet op gang brengen..
één maand geleden
Reactie op kkeller
Ohja voor degene die voor flesvoeding gaan. Ik vind de baby brezza echt de ...
Eens. Al zou ik hier wel mee wachten. Als een baby bijvoorbeeld reflux heeft en ingedikt moet worden is dit niet zo fijn.
Ik heb het ervoor aangeschaft uiteindelijk had onze dochter KMA en verborgen reflux. Werd het wel gebruikt voor het water maar achteraf zonde.
Hopelijk kunnen we de baby brezza dit keer wel gewoon gebruiken🤣😭
één maand geleden
Reactie op kkeller
Leuk topic om de taboes een beetje te doorbreken. Ik ga nu bewust voor kuns ...
Stuwing schijn je eigenlijk altijd wel te krijgen, of je nu gelijk start met flesvoeding of niet..
één maand geleden
Reactie op bumblebeedc
Stuwing schijn je eigenlijk altijd wel te krijgen, of je nu gelijk start me ...
Klopt, bij mijn middelste & jongste meteen flesvoeding gegeven, ik kreeg alsnog stuwing! Heb het nooit als heftig ervaren ofzo.
één maand geleden
Reactie op bumblebeedc
Stuwing schijn je eigenlijk altijd wel te krijgen, of je nu gelijk start me ...
Heb ik inderdaad gehad ondanks kv geven. Maar was niet pijnlijk. Heb wel echt een hele strakke sportbh aangehad. Mijn borsten waren tijdens de stuwing ineens naar lola ferrari formaat gegroeid🤣 al was dit binnen een week helaas weg haha.
één maand geleden
Ik heb met mijn eerste ook geen borstvoeding geven omdat ik hele gevoelige tepels heb en helemaal niks heb met mijn borsten. Eigenlijk heb ik dat al zolang als dat ik me kan herinneren.
Bij de huisarts heb ik iets meegekregen dat ik binnen 24 u moet innemen na bevalling. Hierdoor heb ik geen last gehad van stuwing of andere bijwerkingen.
Nu met mijn 2e zwangerschap het zelfde opgevraagd en ligt klaar.
één maand geleden
Hoi dames, bedankt voor dit mooie topic en de verhalen! Ik ben zwanger van de eerste en het 'gevoel' bij borstvoeding dat meerdere van jullie aangeven niet tr hebben, heb ik wel op dit moment, maar het is juist ook zo fijn om te lezen dat dit voor iedereen anders is en dat dat oké is! Ik hoor regelmatig alle argumenten voor bv en tegen kv, en denk dan toch soms: wat als het straks niet lukt? Heel erg prettig om ook de andere kant eens te horen en wat ik lees zijn goede argumenten, met name als het aankomt op onze eigen gezondheid. Echt heel waardevol!
één maand geleden
Ik wilde het in eerste instantie wel proberen maar nu denk ik steeds vaker dat ik het niet wil. Ik heb best een pittige zwangerschap. Zeker 20 weken fysiek ziek geweest. Daarna door stress en hormonen paniek en angstaanvallen gekregen. Merk dat ik nu vaak denk dat ik geen borstvoeding wil geven. Zodat ik niet nog meer druk om mezelf leg maar ook zodat m’n vriend me wat kan helpen.